וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 כללי תזונה פשוטים שישמרו עליכם בימים המטורפים האלה

עדינה בכר

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 13:07

הרבה יותר קל להזמין אוכל מלבשל כשסגורים בבית במשך ימים, ומשלוחי גלידה מחברים זה ממש כיף, אבל אם אתם רוצים לסיים את הבידוד הזה (ואלה שאחריו) בריאים - יש כמה כללי תזונה שכדאי לכם לאמץ

בווידאו: רה"מ מתייחס להחלטה לקצר את ימי הבידוד/צילום: לע"מ

המוני אנשים נמצאים בבידוד בימים אלה, וגם מי שלא נדבק באומיקרון מרגיש את ההשפעה של התקופה הזו על הבריאות שלו. ימי הבידוד משפיעים עלינו רגשית ופיזית - אנחנו לחוצים יותר, זזים פחות וכל שגרת האכילה שלנו משתנה (ולרוב לא לטובה). אף שמדובר בימים מאתגרים במיוחד, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעבור אותם בצורה טובה יותר. הנה כמה טיפים ישימים שיעזרו לכם לשמור על הרגלי אכילה בריאים גם כשאתם סגורים בבית.

1. כמה שפחות וולט

הפגנה | שליחי וולט בטענה שהחברה משלמת לעובדים לא חוקיים ב״שחור״. כיכר רבין, ת"א, 6 במאי 2021. ראובן קסטרו
יותר קל, פחות בריא. שליחי וולט/ראובן קסטרו

עוד ערב על הספה בסלון - והדחף למזון מהיר שוב עולה. אז נכון, כל מה שבא לכם זה משהו זמין ומהיר ובלי הרבה עבודה ולכלוך, אבל אל תשכחו שהאוכל שאנו מקבלים במשלוחים הוא בדרך כלל מזון מעובד, עמוס בפחמימות ובסוכרים ורווי בכמות גדולה של שומן טראנס, שצריכה קבועה שלו עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, סוכרת מסוג 2, שבץ וסוגים שונים של סרטן. בנוסף, כדאי לזכור שכל תהליך ההזמנה של מזון מהיר מייצר התמכרות לג'אנק פוד - מזון שאינו מכיל מרכיבים המסייעים לבריאות ולא מוסיף ערכים תזונתיים לגופנו.

עוד בוואלה!

חמישה ימי בידוד זה הרבה? זה מה שקורה במדינות אחרות

לכתבה המלאה

2. פעילות גופנית גם בבית

משפחה עושה אימון כושר בבית יחד. ShutterStock
צו השעה. זוג הורים עושה פעילות גופנית בבית/ShutterStock

הבידוד משאיר אותנו סגורים בין ארבע קירות אבל זה לא אומר שלא ניתן לזוז קצת. פעילות גופנית חשובה לבריאות הפיזית והנפשית שלנו, משפרת את רמות הסוכר, לחץ הדם, מגבירה את זרימת הדם ומעלה את מצב הרוח. הישארות בבית מגבילה את מגוון האפשרויות, אך ניתן למצוא דרכים יצירתיות איך לשמור על כושר: קפיצה על דלגית, שכיבות סמיכה, סקוואטים, פלאנקים וכפיפות בטן - כל אלה לא דורשים לצאת מהבית. מה זה כן דורש? מוטיבציה, לעלות על בגדי ספורט נוחים ולחמם את הגוף. תוכלו גם לחפש ערוצי יוטיוב או להתחבר בזום לשיעורי פילאטיס שתמצאו.

3. בלי קמח לבן

בורקס במילוי בשר טלה ומנגולד. דרור עינב
זה לא יפתור את הבעיות שלכם. בורקס/דרור עינב

לחם לבן, מאפים, בצקים, קרקרים ובייגלה? לא ולא. קמח לבן נחשב לפחמימה ריקה המתפרקת בקלות ומעלה בצורה דרמטית את רמות הסוכר. יש היום מגוון לחמים דלי פחמימות שניתן לקנות או להכין כמו למשל לחם טחינה, לחם שקדים ולחם פשתן. לסוכרתיים מומלץ לבדוק את ההשפעה על רמות הסוכר באמצעות מד סוכר רציף וללא דקירות.

4. מתנות בריאות למבודדים

חופן אגוזים. ShutterStock
אל תציבו מכשולים בפני מבודדים. חופן אגוזים/ShutterStock

אם יש חלק כיף בלהיות בבידוד זה לקבל משלוחים טעימים ומפנקים. אך יש בעיה אחת במשלוחים כאלו - לרוב הם עמוסים בסוכר, בחטיפים ובעוגות שלא מוסיפים ערכים תזונתיים לגוף. רוצים להפתיע את הקרובים אליכם במארזים מפנקים? חשבו מחוץ לקופסה ושלחו להם אריזות של תה מפנקות, אגוזים, שקדים, תבלינים ויין אדום.

5. יותר ירקות הגדלים מעל האדמה, פחות פירות

גיף ירקות. Giphy
הכי חשוב לגוון. ירקות/Giphy

ירקות עשירים בסיבים תזונתיים ומכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. ניתן לגוון בסוגי הירקות וליהנות מירקות כמו כרוב, כרובית, ברוקולי, נבטים, פטריות, שעועית ירוקה, פלפלים בצבעים, קישואים, מלפפונים, עגבניות ועוד. ממולץ מאוד לאכול גם ירקות עליים שדלים במיוחד בפחמימות.

פירות עלולים להיות עשירים בפחמימות, ולכן כדאי לבחור אותם נכון. פירות דלי פחמימות לדוגמא הם תותים שעשירים בוויטמין C ובליקופן שהוא נוגד חמצון חזק במיוחד הקשור עם הפחתת סיכון לסרטן הערמונית. גם אבוקדו נחשב לפרי עם כמות פחמימתית נמוכה, ובזכות כמות הסיבים הנדיבה שבו הוא תורם לתחושת שובע לאורך זמן. לסוכרתיים הוא מסייע במיתון התגובה לארוחות משום שהשומן שבו מעכב את ספיגת הפחמימות שבארוחה לדם.

6. תכננו את זמני הארוחות

דייסת שיבולת שועל עם פירות ושקדים. ShutterStock
תאכלו בזמן, ככל האפשר. דייסת לשיבולת שועל/ShutterStock

הרכיבו תפריט מאוזן, עשיר בחלבונים ובהתאם למה שהגוף שלכם צריך. אכילה מודעת גורמת לנו להקשיב לגוף שלנו ולנהל אורח חיים בריא ומודע למה שאנחנו צורכים. טיפ קטן - ניתן לנהל יומן אכילה בו תרשמו לעצמכם מה אכלתם ושתיתם, ובכך הבקרה העצמית תהיה טובה ותביא גם לשמירה על המשקל. הימנעו מנשנוש ומאכילת מזון ארוז בשקיות או בתפזורת (כזה שניתן לאכול אותו בעזרת הידיים ובעמידה).

7. שתו מים

גיף כוס מים. Giphy
גם אם אתם לא צמאים. מים/Giphy

החורף, ההישארות בבית וחוסר בפעילות גורמים לכך שלא נחוש תחושת צמא לאורך היום. למרות זאת, גוף האדם זקוק לנוזלים, ובחוסר תשומת לב אנו עלולים להגיע לכדי התייבשות ולפגוע בכליות ובדרכי השתן אם לא נשתה מספיק נוזלים. ההמלצה היא לשתות כ-2 ליטרים מים ביום.

8. הקפידו לאכול ליד שולחן

אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
לא ככה. אישה אוכלת ליד המקרר/ShutterStock

הקפידו בזמן הארוחה לשבת ליד השולחן, שכן בדרך הזו אתם יכולים באמת לראות מה הכמות שאכלתם. שמשו דוגמא ומודל לחיקוי לילדים - כשכל המשפחה אוכלת ביחד ומקדישה מקום של כבוד למזון שנכנס לפה. הרחיקו את האוכל משולחן העבודה והימנעו מאכילה בהיסח הדעת.

עדינה בכר היא דיאטנית סוכרת ותזונה קטוגנית במרכז DMC לטיפול בסוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully