וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המאכלים שיורידו לכם את החשק המיני - ויש לנו חדשות רעות לאוהבי השוקולד

25.3.2021 / 0:03

מחקרים מראים שההחלטה לוותר על סקס לעיתים עשויה להיות קשורה למזון שאתם צורכים. אלו חדשות די רעות מאחר שנמצא כי המאכלים הפופולרים והטעימים ביותר הם דווקא אלו שמורידים את החשק המיני - כמו לחם מקמח לבן, קורנפלקס ואפילו שוקולד

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

המאכלים מעוררי התשוקה שיסדרו לכם אורגזמה/אולפן וואלה! חדשות

חוקרים סבורים כי צריכה של מאכלים ומשקאות מסוימים עשויים להוריד את החשק המיני, כשהנפוץ מכולם הוא דווקא השוקולד. מחקרים מראים שנשים המתפנקות באופן קבוע בחטיף שוקולד לאחר ארוחת הערב נוטות פחות לרצות בסקס, מאחר שהשוקולד מספק דחף הדומה לדחף המיני, ומהווה לו תחליף.

קלייר דנוול ואמנדה אורסל מהסאן הבריטי בדקו ומצאו ששוקולד הוא לא המזון היחיד שמשפיע על החשק המיני שלנו, ולכן ערכו רשימה של מאכלים ומשקאות בעלי השפעה דומה - כמו קורנפלקס, קופסאות שימורים ואפילו בקבוקי מים מינרליים. אנו כמובן לא ממליצים להפחית את צריכת המים היומית שלכם, אך אולי תמצאו ברשימה כמה פריטים שמינון מאוזן שלהם יוכל להטיב עמכם.

ונתחיל בנורא מכל: השוקולד

חוקרים משערים כי לשוקולד יש השפעה דומה לאלו של הורמוני האושר במוח, דופמין וסרוטונין, בזמן קיום יחסי מין. כלומר - השוקולד מספק את אותן תשוקות ראשוניות הדוחפות לקיום יחסי מין. במחקר שערכה אוניברסיטת קליפורניה, 723 אנשים נשאלו באיזו תדירות הם אוכלים שוקולד - כאשר הממוצע אצל הנשים עמד על 2.5 פעמים בשבוע ואצל גברים על 1.8 פעמים.

"נשים שאכלו שוקולד בתדירות גבוהה יותר דיווחו על פחות עניין במין באופן משמעותי", אמרה ד"ר ביאטריס גולומב שערכה את המחקר, "על ידי שכפול הסיפוק והתענוג שבמין, שוקולד עשוי לייתר את הצורך בו. בקיצור, שוקולד עשוי לעורר יחסי מין - או להוות להם תחליף".

עוד באותו נושא

האם שוקולד דווקא יכול לעורר את החשק המיני?

לכתבה המלאה
גיף שוקולד. Giphy
"נשים שאכלו שוקולד בתדירות גבוהה יותר דיווחו על פחות עניין במין באופן משמעותי"/Giphy

משקאות מוגזים

ממתיקים מלאכותיים, כמו אספרטם, הנמצאים במשקאות מוגזים, משפיעים ישירות על הורמון הסרוטונין
- הורמון שקשור למצב הרוח שלנו וגם מעודד מין אצל גברים ונשים - ויכולים גם לגרום לבעיות אחרות שם למטה. מדענים מאוניברסיטת ניקולאוס קופרניקוס ובית החולים על שם פרופ' פרנצ'ישק לוקשצ'יק בפולין מצאו כי צריכת יתר של קולה קשורה לתפקוד לקוי של הזיקפה.

אישה שותה משקה מוגז. Giphy
אולי כדאי לוותר על הקולה?/Giphy

חלב סויה או טופו

צריכה מוגזמת של חלב סויה או/ו טופו עשויה להפחית את רמות הטסטוסטרון בדם ואיתן להפחית גם את הדחף המיני, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition. חוקרים מצאו כי גברים שצרכו 120 מ"ג סויה ביום סבלו מירידה בטסטוסטרון. גברים שהפוריות חיונית להם אולי ירצו לקצץ או להוריד את זה לגמרי מהתפריט שלהם, לאחר שמחקר שנערך בשנת 2008 ופורסם בכתב העת Human Reproduction מצא כי סויה עשויה להוריד את ספירת הזרע של הגבר.

גיף בחורה סקסית שותה חלב. Giphy
תבדקו איזה חלב אתם שותים/Giphy

מים מינרליים

כפי שאמרנו, אנחנו לא מצפים שתפסיקו לשתות מים מבקבוק, אולם מחקרים הראו שלפחות כשמדובר בחשק המיני שלכם - מים מהברז עדיפים. בקבוקי פלסטיק ורוב מיכלי המזון מפלסטיק מכילים ביספנול A (BPA) - אותו רכיב כימי שנמצא ברוב הפחיות ומתקשר להשפעות שליליות על הפוריות בקרב גברים ונשים.

מחקר סלובני שפורסם בכתב העת Fertility & Sterility מצא שיש קשר משמעותי בין ריכוז ה-BPA בשתן אצל גברים לבין ספירת זרע נמוכה יותר. בנוסף, מחקר של בית הספר לבריאות הציבור של הרווארד מצא כי נשים עם רמות BPA גבוהות במיוחד הראו ירידה במספר הביציות שהבשילו.

גיף מים. Giphy
עדיף מים מהברז/Giphy

ליקריץ

גברים, חדל ליקריץ. מכורי הליקריץ (או שוש, או במבליק - תלוי מאיפה אתם בארץ) עלולים להסתכן בפגיעה בחיי המין שלהם, כך עולה ממחקר חדש. חוקרים מאוניברסיטת שהיד בהשתי למדעי הרפואה באיראן מצאו כי ליקריץ - בו משתמשים בממתקים, מסטיקים, משחות שיניים ותרופות צמחיות - עלול להוריד את רמות הטסטוסטרון.

עשרים גברים בריאים קיבלו כל אחד 1.3 גרם תמצית שורש ליקריץ מיובשת מדי יום במשך עשרה ימים. התמצית הכילה כ-400 מ"ג חומצה גליציריזית, המעניקה לליקריץ את טעמו המיוחד. הם גילו כי לכל הגברים נרשמו רמות נמוכות משמעותית של טסטוסטרון מכפי שהיו מצפים לראות. רמות נמוכות של טסטוסטרון יכולות להשפיע על החשק המיני ועל מצב הרוח ולהגדיל את הסיכון לבעיות מיניות.

צעירה אוכלת ליקריץ שחור. Giphy
נשים יכולות להמשיך לנשנש ליקריץ בלי בעיה/Giphy

קורנפלקס

אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, אבל כדאי שקורנפלקס לא תהיה המנה הקבועה שלכם אם אתם רוצים לפלפל את העניינים בין הסדינים. יוצר הדגנים, ד"ר ג'ון הארווי קלוג, היה מאמין גדול בהתנזרות, מכיוון שחשב שמין ואוננות אינם בריאים למוח, לגוף ולנפש. הוא חשב שמזונות עשירים כמו בשר מגבירים את החשק המיני, בעוד שמזונות פשוטים יכולים לסייע בטיהור האדם. דגני הבוקר שלו היו במקור חלק מדיאטה תפלה להפחתת הצורך במין.

אם אינכם מסוגלים לוותר על דגני הבוקר שלכם, תבלו אותם בקורטוב קינמון או דבש, מה שיגביר את הטסטוסטרון והאסטרוגן - הקשורים שניהם לדחף מיני בריא.

גיף קורנפלקס. Giphy
תוציאו את דגני הבוקר מארוחת הבוקר אם בא לכם לעשות משה אח"כ/Giphy

קופסאות שימורים

מזון משומר עשיר בנתרן, מה שעלול להוביל ליתר לחץ דם ולירידה בזרימת הדם לחלקים בגוף, כולל איבר המין, כך טוענים מדענים. בנוסף, באכילת מזון מקופסאות שימורים, אתם עלולים לצרוך כמויות גדולות של ביספנול A, אשר מפריע להורמונים הטבעיים של גופכם. כמויות מוגזמות של ביספנול A עלולות לגרום גם לבעיות כמו מחלות לב, סוכרת מסוג 2, פוריות ובעיות מיניות. מחקר מאוניברסיטת סן פרנסיסקו בקליפורניה מצא כי ביספנול A עשוי להשפיע גם על איכות ביציות האישה.

ג'סיקה סימספון אוכלת טונה מקופסת שימורים. Giphy
אכילת מזון מקופסאות שימורים עשוייה להשפיע על איכות ביציות האישה/Giphy

קמח לבן

לפני שאתם קונים חלה לשבת, חישבו על חיי האהבה שלכם. בהשוואה לדגנים מלאים או לחיטה מלאה, בקמח לבן יש כשלושה רבעים פחות אבץ, מה שמוריד את רמת הטסטוסטרון אצל גברים, דבר החיוני לבריאות המינית.

אכילת כמויות גדולות של קמח לבן ללא רמות גבוהות מספיק של חלבון ושומנים עלולה להוביל לעמידות לאינסולין ובסופו של דבר לסוכרת, שעלולה להצר עורקים ולהגדיל את הסיכון למחלות לב ולבעיות בזקפה. אם אתם רוצים לשמור על חיי המין שלכם לאורך זמן, צמצמו בקמח הלבן ונסו לעבור לחיטה מלאה.

גיף לחם. Giphy
אם תמשיכו לאכול לחם לבן - רק הוא יישאר להתכרבל אתכם/Giphy

גבינה מחלב פרה

יש לנו חדשות רעות לחובבי הגבינות - גבינה העשויה מחלב פרה מורידה את רמות הטסטוסטרון מכיוון שהכימיקלים וההורמונים הסינתטיים שנוספו במהלך העיבוד מפחיתים ייצור של הורמוני המין טסטוסטרון ואסטרוגן אצל גברים ונשים.

רמות נמוכות של טסטוסטרון אצל גברים עלולות לגרום להפחתת החשק המיני, כמו גם ללחץ ודיכאון. נשים עם רמות אסטרוגן נמוכות יכולות לחוות יובש בנרתיק וחשק מיני מופחת.

צעירה אוכלת גבינה. Giphy
יותר מדי גבינה = חשק מיני מופחת/Giphy

ונסיים בכוס תה עם נענע

נענע מכילה כמות משמעותית של מנטול, המפחיתה את רמת הטסטוסטרון וכתוצאה מכך את החשק המיני. הצמח מאפשר גם ליותר אוויר להיכנס למערכת שלנו וגורם לגיהוקים תכופים, מה שיכול להיות טרן אוף רציני כשמגיעים למיטה.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Food and Chemical Toxicology, הנענע הורידה אנדרוגנים וטסטוסטרון בחולדות זכרים. מחקר אחר מצא כי תה נענע הוריד את הטסטוסטרון אצל נשים ב-30 אחוזים.

גיף תה. Giphy
גיף תה/Giphy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully