וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוקולד באמת יכול לעורר את החשק המיני?

כנראה שלא סתם מביאים שוקולד לאנשים שאוהבים. האם המאכל האהוב באמת יכול לעורר ליבידו רדום, ואם כן, מה הסיבה? צללנו לבריכת שוקולד וזה מה שמצאנו

5 עובדות על שוקולד/מערכת "אסור לפספס"

ליבידו נמוך הוא כבר מזמן לא בעיה רק של פלח אוכלוסייה כזה או אחר. הוא תוקף נשים וגברים כאחד, גם בגילאי העשרים. ככה זה כשכל היום בוהים במסכים ויחסים בין אישיים נראים כדבר פחות הכרחי. הבעיה היא שהירידה בחשק המיני גורמת ללא מעט תופעות פיזיות מעיקות ביניהן מתח, עייפות וירידה ביצור ההורמונים בגוף. מזל שיש שוקולד.

חוקרים מצאו כי שוקולד מריר, או יותר נכון קקאו, מכיל פנתילאמין - אותו כימיקל שמשתחרר מהמוח כשאנו מתאהבים. מדובר על תרכובת טבעית המיוצרת מחומצת האמינו פניל אלנין והיא מתפקדת בתור וסת עצבי שגורם לשחרור אנדורפינים המעלים את מצב הרוח.

עוד בנושא:
למה שוקולד מריר הוא לא בריא כמו שחשבתם?
אכילת שוקולד מריר לפני הארוחה תעזור לכם לרדת במשקל?
7 סיבות שיכולות להוריד לכם את החשק המיני

ממיסים שוקולד מריר. נמרוד סונדרס
כמה קוביות ביום? שוקולד מריר/נמרוד סונדרס

אחד הגורמים השכיחים ביותר לירידה בחשק המיני הוא סטרס, ומי מטפל בלחץ טוב יותר משוקולד? מטא אנליזה רחבה שנערכה בשנה שעברה ועסקה בקשר שבין שוקולד מריר ובריאות המוח, מצאה כי הממתק האהוב יכול להוריד את רמות הסטרס ולהעלות את רמות האושר. מה הקאץ'? בשביל לקבל את כל היתרונות האלה תאלצו להסתפק בשוקולד מריר 70 אחוז קקאו - כך שלצד כל היתרונות המתוקים יישאר לכם גם קצת מריר בפה.

רק באפריל האחרון פורסם מחקר בו נטען שאכילה של כמה קוביות שוקולד מריר בכל יום הצליחו להפחית משמעותית לחץ דם גבוה בתוך חודש אחד בלבד. החוקרים מהמכון הפוליטכני בקואימברה שבפורטוגל - שם התבצע המחקר, סברו שהסיבה לאפקטיביות של השוקולד המריר נעוצה בתכולה הגבוהה של נוגדי חמצון בשם פלבנולים, המצויה בו.

היתרונות הבריאותיים של שוקולד נחקרו לא מעט, בייחוד בהקשר של תרומתו לבריאות הלב. פלבנולים נמצאו קשורים במחקרים לכל דבר כמעט, החל מהפחתה בעמידות לאינסולין, עבור בוויסות משקל גוף ועד לסיוע בהחלמה מהירה יותר של פצעים אפילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully