וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סיבות שיכולות להוריד לכם את החשק המיני

דבר ראשון חשוב לדעת לא להבהל. כמעט כל אחד חווה בשלב זה או אחר ירידה בחשק המיני והסיבות לכך מגוונות. אספנו עבורכם 7 מצבים שיכולים לפגוע בחשק המיני מבלי שבכלל תשימו לכך לב

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

ירידה בליבידו היא משהו שאנשים חווים מעת לעת באופן טבעי וממגוון של סיבות שונות. זה יכול להיות בגלל סטרס בעבודה, עייפות או אפילו שפעת מתקרבת. ובכל זאת, יש כמה מקרים בהם ירידה בחשק המיני לאורך זמן יכולה להיות סיבה לדאגה, ולא רק לפרטנר שלכם. מהפרעות שינה דרך מחסור ויטמינים, הנה הסיבות שצריכות להדליק לכם נורה אדומה:

עוד בנושא:
איך מתקנים ליבידו נשי שהלך לאיבוד?
יש לא מעט אנשים שנמנעים מסקס - למה זה קורה?
אלו המאכלים שאתם צריכים לאכול כדי לשפר את החשק המיני שלכם

1. ההורמונים שלכם בירידה
אם אתם גברים שחווים ירידה בחשק המיני (כן, יש דבר כזה), זה יכול להיות בגלל שיש לכם רמות נמוכות של טסטוסטרון. תסמינים אחרים המצביעים על כך עשויים לכלול רמות אנרגיה מופחתות ועלייה בלתי מוסברת במשקל.

הורמונים לא מאוזנים יכולים להשפיע גם על נשים, במיוחד מעל גיל 35, כאשר הגוף מייצר פחות הורמונים טבעיים. ההורמונים האלה הם התורמים החשובים ביותר לדחף המיני שלנו.

זוג עושה סקס. ShutterStock
חשק מיני הוא דבר שעולה ויורד. זוג מקיים יחסי מין/ShutterStock

2. אתם סובלים מדיכאון

התחושות הנפשיות והפנימיות שלכם יכולות להשפיע בקלות על החשק המיני. חוסר היכולת ליהנות מדברים שהיינו נהנים מהם בדרך כלל, כמו השינויים ברמות הדופמין והסרוטונין במוח, משפיעים לא רק על מצב הרוח אלא גם על היכולת לחוות הנאה מסקס, או בכלל לרצות אותו. בנוסף, חלק מהתרופות נוגדות הדיכאון עלולות להוריד את החשק המיני, כך שמומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם אם אתם חשים שינויים כאלה.

בכל מקרה, כאשר המצב הרגשי שלכם טוב יותר ואתם חשים בטוחים בתוך מערכת היחסים בה אתם מצויים, החשק המיני עשוי ברוב המקרים להשתפר באופן טבעי.

3. אתם נוטלים תרופות חדשות

תרופות מרשם מסוימות יכולות לפעמים לגרום לליבידו נמוך. כל למשל טיפול בסטרואידים למחלות אוטואימוניות או אסטמה יכולים להוריד את ייצור הטסטוסטרון בגוף ובכך לפגוע בחשק המיני.
תרופות לסרטן, אופיואידים, תרופות נגד חרדה, טיפולים נגד פטריות וכמה תרופות משתנות יכולות גם הן להשפיע על התפקוד המיני, זאת באמצעות ההשפעה שיש להן על מערכת הלב וכלי הדם.

4. אתן עוברות את תקופת גיל המעבר

דחף מיני נמוך הוא דבר שכיח בקרב נשים בגילאים 40 עד 60 והסיבה בעיקרה נובעת שוב משינוי בהרומונים. הירידה ביצור האסטרוגן בתקופת גיל המעבר עלולה לגרום למצבי רוח לצד יובש וגינלי וכאבים בקיום יחסי המין - מה שמוריד באופן טבעי את הרצון לעשות סקס.

.

עוד באותו נושא

הכל יחסים: 5 מחקרים על סקס שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ויטמינים. ShutterStock
תאכלו בריא. זה טוב לכל אספקט בגוף שלכם/ShutterStock

5. חסרים לכם מינרלים וויטמינים

תזונה משפיעה כמעט על כל אספק בגוף שלנו, כך שלא מפתיע שהיא קשורה גם לחשק המיני שלנו. על פי מומחים מינרלים כמו יוד וחומצה פולית חשובים לשמירה על החשק המיני, וכך גם ברזל ואבץ, שחוסרים בהם מובילים לעייפות ואף לאנמיה - מה שעלול להוביל גם לחוסר בחשק מיני.

6. בעיות בבלוטת התריס

תת-פעילות של בלוטת התריס קשורה בטווח רחב של תסמינים שכולל גם בעיות בתפקוד המיני. המצב הרפואי הזה גורם לשיבוש בייצור ההורמונים בגוף ואצל נשים למשל, זה עלול להתבטא ביובש בנרתיק, דבר שהופך את יחסי המין לעניין כואב ולא נעים. תת-פעילות של בלוטת התריס הוא מצב רפואי שמאפיין בעיקר נשים, וגברים פחות מועדים לסבול ממנו, אך לעתים הוא פוגע גם בהם ובמקרים אלה הגבר עלול לסבול מבעיות כמו שפיכה מוקדמת. כל שיבוש באיזון ההורמונלי יגרום לאורך זמן גם לעייפות ולפגיעה באיכות החיים הכללית - וגם אלה דברים שמעיבים על החשק המיני, מן הסתם.

7. סטרס ועייפות

דאגות, חרדות ושעות עבודה ארוכות ותובעניות עלולות להותיר גברים ונשים כאחד עייפים מכדי לעשות סקס, אפילו אם החשק עוד ישנו איפשהו מתחת לכל המשימות והרשימות של חיי היום יום. כך למשל, פסיכולוגים מעידים שנשים רבות מדווחות על כך שהן פשוט עייפות ומותשות מכדי לחשוב על סקס וליזום אותו, אף על פי שהן כן נהנות ממנו. בהקשר של סטרס חשוב לדעת שאחת ההשפעות הפיזיולוגיות שלו היא היצרות של כלי דם, שבמקרים מסויימים עלולה לגרום לבעיות אין-אונות בגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully