וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם מת לאחר שאכל את הממתק הזה כל יום במשך שבועות

ממתקים הם אכן סוג של נחמה, אבל לא במקרה הזה. גבר בגיל 50 אכל יותר מדי ליקריץ שחור במשך כמה שבועות - מה שהבהיל אותו לבית החולים במצב קשה ולבסוף גרם למותו. איך זה קרה?

ממתקים. ShutterStock
יכולים להיות מסוכנים. ממתקים/ShutterStock

כשאומרים שממתקים עלולים להיות מסוכנים לבריאות שלכם, בטח לא מתכוונים למה שקרה לאדם הזה. בדוח מקרה בכתב העת New England Journal of Medicine תיארו רופאים כיצד ממתק קלאסי הוביל למותו של גבר בן 54 ממסצ'וסטס.

כשהמטופל הגיע לבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, הוא לא הגיב בעקבות דום לב. לפי הדיווח הוא היה במצב בריאותי טוב באותו יום עד שהתמוטט במסעדת מזון מהיר בסביבות הצהריים, ואיבד את הכרתו. לאחר שעבר החייאה במקום, הוא הועבר לחדר המיון עם פעימות לב לא סדירות של 40 פעימות לדקה, לפני שחיברו אותו למכונת הנשמה ביחידה לטיפול נמרץ לב.

במהלך הבדיקות נמצא כי דמו של הגבר היה דל באשלגן, וההיסטוריה הרפואית שלו תושאלה מחבריו ומשפחתו. החולה, כך הסתבר לרופאים, היה במצב בריאותי טוב, ללא היסטוריה של כאבים בחזה, קוצר נשימה או תסמינים אחרים של אי ספיקת לב או קצב לב לא תקין. איש מחבריו לא היה חולה, והוא לא הראה סימנים מחשידים.

עם זאת, פרט אחד בתזונה שלו עורר חשד, שכן הרופאים למדו שהגבר היה צורך כמה חבילות ממתקים ביום. יתר על כן, הוא החליף את סוג הממתק שהוא אכל רק 3 שבועות קודם לכן, מממתק רך בטעם פירות (ליקריץ אדום) לממתק בטעם ליקריץ שחור. נתון זה נתן לצוות הרפואי מושג על מה שגרם להתמוטטות, במיוחד לאור מצבו שכלל רמות אשלגן נמוכות.

ליקריץ שחור. ShutterStock
אפילו כמות קטנה מדי יום יכולה להיות מסוכנת. ליקריץ שחור/ShutterStock

ליקוריץ שחור מכיל חומצה גליציריזית, העלולה לגרום לשינויים ברמות האשלגן, לשבש את האלקטרוליטים ולהגדיל את רמות הקורטיזול, מה שעלול לגרום ליתר לחץ דם, היפוקלמיה, אלקלוזיס מטבולי, הפרעות קצב מסוכנות ואי ספיקת כליות, כל אלה נראו אצל המטופל.

על פי מנהל המזון והתרופות האמריקני, אנשים בגילאי 40 ומעלה, שאוכלים 56 גרם ליקריץ שחור ביום למשך שבועיים עלולים להגיע לבית החולים עם קצב לב לא סדיר או הפרעות קצב. אולם, המוות כאן היה מקרה קיצוני. "מטרות הטיפול נדונו עם משפחתו, שסירבה לטיפול כלייתי תחליפי, ולאחר מכן הועבר המטופל לאמצעי טיפול שיקלו עליו בלבד", כתבו המחברים בדוח. "הוא מת בנוחות עם משפחתו ליד מיטתו, 32 שעות לאחר מכן".

אם אתם מאוהבי הליקריץ השחור, חשוב שתדעו כי צריכתו של האיש הזה הייתה מוגזמת, וסביר מאוד שלא תאכלו מספיק בכדי לגרום לפגיעה בבריאות שלכם. עם זאת, זה לא אומר שזה נטול סיכונים. "אפילו כמות קטנה של ליקריץ שאתם אוכלים יכולה להגביר את לחץ הדם מעט", אמר ד"ר ניל בוטלה, קרדיולוג בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס לסוכנות הידיעות AP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully