וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידעתם? רופא השיניים יכול לדעת אם ביצעתם לאחרונה מין אוראלי

21.2.2021 / 23:48

שלל רופאי שיניים פרסמו סרטונים בטיקטוק שמאשרים את השמועה הזו והסבירו איזה נזק נגרם לפה שלנו ממין אוראלי. מסתבר שיש גם מחקר רפואי שמגבה את הטענה הזו

כיצד רופא השיניים יודע אם ביצעתם מין אוראלי לאחרונה?/@dentite

סרטון שרופא שיניים פרסם בטיקטוק הפך להיות ויראלי במיוחד - תודו שלא ציפיתם לשמוע משפט כזה, בטח לא בהקשר של רופא שיניים. הסיבה? הרופא ענה לגולש שקורא לעצמו ברשת cianmcbrien והעלה סרטון עם הכיתוב "גיליתי הרגע שרופא שיניים יכול לדעת אם עשיתם מין אוראלי או לא".

רופא בודק לשון של בחורה צעירה. By oneinchpunch, ShutterStock
מבצעים מין אוראלי? זה לא ממש בריא לפה שלכם/ShutterStock, By oneinchpunch

רופא השיניים ד"ר הפוזה קפדייה, לו יש 685 אלף עוקבים בטיקטוק, החליט לעשות את העבודה שלו ולאשר לכולם שזה אכן נכון. "כן, הרבה שאלו אותי על זה וכן, אנחנו יכולים לדעת. "איך אני יודע? אני חושב שאם אכנס לפרטים, טיק טוק יצנזרו את זה".

עוד באותו נושא

אישה שרגישה לאנטיביוטיקה כמעט מתה אחרי שביצעה מין אוראלי

לכתבה המלאה

כן. הם יודעים

אלא שכמה ימים לאחר מכן הוא חזר עם הסבר שמתאים לרשת החברתית ואמר: "בואו נניח שאתם אוהבים למצוץ סוכריה על מקל. אם תמצצו אחת או שתיים זה לא ביג דיל, אבל אם תעשו את זה הרבה פעמים, יש לכם בעיה. זה יגרום לנקודות על החיך שלכם. כמו שאתם יכולים לראות, זה גם יגרום לפצעים וגירויים לא נעימים".

והנה ההסבר

יש גם מחקר רפואי שמגבה את זה. ב-2018 גבר בן 47 הלך לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים, שם התגלו לו חבלות בחך (בחלק העליון של הפה). הצוות הרפואי עבר על ההיסטוריה הרפואית שלו והם הגיעו למסקנה שזה נובע ממין אוראלי. "מצאנו שיש לו גירוי מאיבר מין של גבר אחרי מציצה או ליקוק".

רופאי שיניים נוספים מיהרו לפרסם אף הם סרטונים שמאשרים שהם אכן יכולים לדעת האם ביצעתם לאחרונה מין אוראלי, בעיקר אם הייתם אגרסיביים במיוחד, וזאת בשל המצאותם של שטפי דם זעירים הנקראים פטכיה, בחיך שלכם. אל תגידו שלא ידעתם - ואתם יכולים להרגע כי כל רופאי השיניים הבטיחו שאסור להם לגלות את הממצא הזה לאף אחד. "פטכיה של החיך היא תופעה מוכרת ולרוב לא אכפת לנו - אלא אם היא מופיעה אצל ילד ממש צעיר או שיש סימנים אחרים של התעללות", הרגיע רופא אחר ושיננית שהגיבה גם היא לסרטון אמרה: "אם עשיתם את זה לפני 3 שנים - אז אין דרך לדעת. לעומת זאת, אם זה היה אתמול אז אנחנו כנראה נוכל לראות את זה".

ועוד רופאי שיניים מיהרו להודות - כן. זה נכון

@thyrants

#stitch with @cianmcbrien yeah but we aren't going to really give anyone hassle about it. #dentist #oralhealth

♬ original sound - Lil Young Old Man

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully