וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שרגישה לאנטיביוטיקה כמעט מתה אחרי שביצעה מין אוראלי

מקרה נדיר שפורסם בירחון מדעי נחשב חשף סיפור על אישה שהגיעה לבית החולים עם חום גבוה וקשיי נשימה. לאחר בדיקות רבות הרופאים מגלים כי הסיבה להתקף האלרגיה המסוכן היא יחסי המין שקיימה כמה שעות מוקדם יותר

אישה מליטה את פניה בידיה בעצב במיטת בית חולים. ShutterStock
מקרה נדיר/ShutterStock

הנה סיפור שאולי לא הייתם מצפים למצוא במדורי הבריאות. אישה ספרדייה בת 31 הגיעה לבית החולים כשהיא סובלת מתגובה אלרגית חריפה ומסכנת חיים לפניצילין למרות שלא נטלה שום תרופה. לאחר מאמצים הרופאים גילו את הסיבה לאלרגיה החריפה - מין אורלי שביצעה הצעירה על בן זוגה.

האישה שזהותה לא פורסמה הגיעה לבית החולים כשהיא סובלת מתגובה אנפילקטית קשה שכללה עליה בחום הגוף, הקאות וקשיי נשימה. לרופאים היא סיפרה בתחילה שהא סובלת מרגישות לפניצלין אך העידה כי לא נטלה כל תרופה או צרכה מזון שעלול לסכן אותה. היא גם סיפרה שכמה שעות לפני היא ביצעה מין אוראלי בבן זוגה, אך מעולם לא חוותה תגובה כזאת - כך שהרופאים שללו אלרגיה לזרע. אחרי בדיקה גילו הרופאים כי בן הזוג הוא שנטל במשך חמישה ימים אוגמנטין כדי לטפל בדלקת באוזן ממנה סבל. למעשה הוא נטל אותה ארבע שעות לפני קיום יחסי המין.

הרופאים מבית החולים Universitari d'Alacant בפרובינציית אליקנטה חשדו שהאלרגיה נגרמה על ידי אמוקסיצילין המצוי בתרופה והועבר דרך הזרע של הגבר. המקרה פורסם בכתב העת הבריטי BMJ.

עוד בנושא:
מה גרם ללשון של האישה הזאת להפוך שחורה ושעירה?
עישון, אלכוהול ומין אוראלי מעלים את הסיכון שלכם לחלות בסרטן הזה
האם אפשר להידבק במחלות מין ממין אוראלי?

אנטיביוטיקה. ShutterStock
ברוב המקרים רגישות לאמוקסיצילין מועברת דרך נשיקה. תרופות/ShutterStock

סוזנה אלמנרה, הכותבת הראשית של הדו"ח, דחקה באנשים הסובלים מאלרגיות ידועות לתרופות להיות מודעים לסיכון הפוטנציאלי ולהבטיח שהם משתמשים בקונדומים. "אנחנו סבורים שחשוב להיות מודעים לתופעה זו, על מנת למנוע תגובות חמורות בחולים עם רגישות. אנו גם ממליצים להשתמש בקונדום במהלך טיפול בתרופות שיכולות לגרום לתגובות רגישות גם אצל בני זוג".

מדובר כאמור על מקרה נדיר מאוד בו תגובה אלרגית מסכנת חיים נגרמת ממגע מיני. עורכת הדו"ח אמרה כי נרשמו מספר מקרים בודדים כאלה בעבר, אך ברוב המקרים רגישות לאמוקסיצילין מועברת דרך נשיקה. האישה קיבלה טיפול בבית החולים באדרנלין וסטרואידים על מנת לפתוח את דרכי הנשימה ולאחר שש שעות כל התסמינים נעלמו. החולה נתבקשה להגיע לבית החולים שבוע לאחר מכן על מנת וללמוד עוד על המקרה שלה, אך היא לא הופיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully