וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר להידבק במחלות מין ממין אוראלי?

12.7.2018 / 10:06

כנראה שאין דבר כזה באמת סקס בטוח, אחרת איך תסבירו את העובדה שיותר ויותר אנשים נדבקים במחלות מין באמצעות סקס אוראלי. אז מה ניתן לעשות בכל זאת?

סקס אוראלי. ShutterStock
לפעמים פשוט צריך לוותר/ShutterStock

מין אוראלי הוא לא לגמרי בטוח כפי שרבים חושבים, והסיבות לכך נוגעות לעובדה שרוב מחלות המין יכולות לעבור גם באמצעותו. אתם בוודאי יודעים שאי אפשר להכנס להריון מסקס אוראלי, אבל זה ממש לא אומר שגם אי אפשר להדבק במחלות מין.

ד"ר ריאן ברגלונד, אורולוג ומומחה לרפואת הגבר מרשת המרפאות קליבלנד קליניק התראיין לאתר הפינגטון פוסט והסביר על הסיכונים הבריאותיים הכרוכים במין אוראלי. "הווירוס הכי מדאיג הוא נגיף הפפילומה האנושי שעלול לגרום ליבלות באברי המין, אך קשור גם לסרטן צוואר הרחם, הפין, הראש, הלוע, הפה והצוואר". מדובר על נגיף שעובר מאדם לאדם בזמן קיום יחסי מין והוא נחשב למחלת המין הנפוצה ביותר.

עוד בנושא:
מה הקשר בין מין אוראלי וסרטן הפה?
מה אתה יודע על מחלת המין הנפוצה ביותר?
הנגיף שמדביק כמעט כל מי שמקיים יחסי מין

הרפס, צהבת ויבלות

לרוב הגברים והנשים מעל גיל 25 שקיימו יחסי מין עם כמה פרטנרים במהלך חייהם יש את נגיף ה-HPV בגופם ומספר יחסית קטן של נשים מפתחות סרטן צוואר הרחם כתוצאה מהנגיף. וירוס הפפילומה אחראי גם לכרבע ממקרי סרטן הלוע. בעשור האחרון נמצא סרטן הלוע במגמת עלייה משמעותית וקבועה כתוצאה מהתפשטות הווירוס דרך מין אוראלי, המגביר בעשרות אחוזים את הסיכון ללקות בו והוא אף צפוי לתפוס את מקומו של העישון ולהפוך לגורם המוביל לסרטן זה.

מחקרים קודמים הראו כי אנשים המקיימים מין אוראלי עם שישה או יותר בני או בנות זוג במהלך החיים, נמצאים בסיכון גבוה פי שמונה להידבק בסרטן הקשור ל-HPV. לדברי ד"ר ברגלונד, זיהומים אחרים שאפשר להדבק בהם באמצעות מין אוראלי הם הרפס, HIV, טריכומוניאזיס, הפטיטיס A, B ו-C. בנוסף, ניתן גם לסבול מיבלות באברי המין וכיני ערווה.

מייקל דגלאס. Arnaldo Magnani, GettyImages
סבל מסרטן הגרון, לדבריו בגלל מין אוראלי. מייקל דאגלס/GettyImages, Arnaldo Magnani

משרד הבריאות הישראלי פרסם לאחרונה את נתוני 2017 המראים עלייה של עשרות אחוזים בשכיחות של מחלות מין ומהווים מקור לדאגה. כפי הנראה, שיעור מחלות המין בפועל הינו גבוה משמעותית מהמספרים הידועים לנו, זאת בעקבות חוסר דיווח וחוסר פניה לבדיקות אבחון גם כאשר מופיעים התסמינים של המחלות. בעיה נוספת קשורה לעובדה שברוב המקרים מחלות המין שקטות, מהבחינה הזו שלא תמיד קל לאבחן את התסמינים ולקשר אותם.

איך להימנע מהדבקה?

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, רק עשרות אחוזים בודדים מהנשים והגברים שסובלים למשל מכלמידיה מראים סימפטומים. ההערכות מראות כי למעלה מ-90 אחוזים מאלה עם הרפס גניטלי של איברי המין לעולם לא יאובחנו: פצעים אדומים וכואבים הקשורים למצב יכולים למעשה להיתפס כפצעונים פשוטים. זיבה היא הנפוצה ביותר בקרב נשים בגילאים 15 עד 24, והיא יכולה להתבטא במספר סימפטומים, חלקם מתונים.

אז מה אפשר לעשות כדי להימנע מהדבקה במחלות מין באמצעות מין אוראלי? בראש ובראשונה, להיבדק. לפני קיום יחסים עם בן או בת זוג חדשים מומלץ לשני הצדדים להיבדק בדיקה של מחלות מין, גם אם אין כל סימן וגם אם מדובר בסקס אוראלי. אם אתם מבחינים בנגע לא תקין על איברי המין של בן זוגך, ותר על המין האוראלי משום שאז הסיכוי להעברת מחלות מין גדל משמעותית.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully