וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגוז שמשפר את בריאות הלב ומוריד כולסטרול

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 11:37

אגוזים הם המלצה תזונתית שמופיעה בכל דיאטה אפשרית, אבל לכל אחד מהם יש יתרון משמעותי אחר. מחקר חדש בחן את ההשפעה שיש לפקאנים על הלב והכולסטרול, והתוצאות מדהימות

כבר למדנו שאגוזים הם דבר נפלא וחשוב לתזונה שלנו, אבל לכל אחד מהם יש יתרון בריאותי על אלמנטים שונים בגוף, החל מעיכוב דמנציה ועד דיכוי תיאבון. כעת, מחקר חדש מראה כי הוספת פקאנים לתזונה יכולה לשפר באופן דרמטי את רמות הכולסטרול והשומנים בדם, מה שמוביל לבריאות לב טובה יותר.

חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה שמחקרם התפרסם בכתב העת Journal of Nutrition מצאו שאנשים שנמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב שאכלו פקאנים במהלך ניסוי בן שמונה שבועות הציגו שיפור "משמעותי" בכולסטרול הכולל, ב-LDL המכונה כולסטרול "רע" ובטריגליצרידים - סוג השומן הנפוץ ביותר בגוף. הצוות ראה ירידה ממוצעת של חמישה אחוזים בכולסטרול הכולל ובין שישה לתשעה אחוזים ב-LDL בקרב המשתתפים שאכלו פקאנים כחלק מהתזונה היומית שלהם.

"ההתערבות התזונתית הזו, כאשר הוכנסה בהקשר של מחקרי התערבות שונים, הייתה מוצלחת ביותר", אמר פרופסור ג'יימי קופר, מחבר המחקר, "היו לנו כמה אנשים בעלי כולסטרול גבוה בתחילת המחקר, שכבר לא היו בקטגוריה הזו לאחר ההתערבות".

צוות המחקר מצא כי פקאנים גברו על 51 תוכניות אימון שנועדו להוריד את הכולסטרול, שדיווחו על ירידה ממוצעת של אחוז אחד בכולסטרול הכולל וחמישה אחוזים בכולסטרול LDL.

אגוזי פקאן. ShutterStock
תורמים לבריאות הלב. פקאנים/ShutterStock

"הוספת פקאנים לתזונה לא רק הניבה הפחתה גדולה ועקבית יותר של הכולסטרול הכולל ו-LDL בהשוואה להתערבויות רבות אחרות באורח החיים, אלא עשויה גם להיות גישה בת קיימא יותר לבריאות לטווח ארוך", מוסיף ד"ר קופר, "חלק מהמחקרים מראים שאפילו הפחתה של אחוז אחד ב-LDL קשורה להפחתה קטנה של הסיכון למחלות עורקים כליליים, ולכן הפחתות אלה הן בהחלט בעלות משמעות קלינית".

עוד בוואלה!

האם זה האגוז שיכול להאריך לכם את החיים?

לכתבה המלאה

לצורך המחקר, החוקרים בחנו 52 מבוגרים בגילאים 30 עד 75 שהיו בסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם וחילקו אותם לשלוש קבוצות: קבוצה אחת צרכה 68 גרם (כ-470 קלוריות) של פקאנים ביום בנוסף לתזונה הרגילה שלם. הקבוצה השנייה אכלה את אותה כמות פקאנים, אבל במקום דברים אחרים שנהגו לאכול באותו סך קלוריות. קבוצת הביקורת השלישית לא אכלה כלל פקאנים.

אחרי שמונה שבועות אכלו המשתתפים כולם ארוחה עתירת שומן שאפשרה לחוקרים לזהות שינויים בשומנים ובסוכרים בדם. התוצאות חשפו שיפור ברמות השומן בדם בקרב שתי הקבוצות שאכלו פקאנים, בעוד טריגליצרידים לאחר הארוחה ירדו בקבוצה שהוסיפה פקאנים. רמות הסוכר בדם היו גם נמוכות יותר בקבוצה שהחליפה חלקים מהתזונה הרגילה שלה בפקאנים.

"בין אם אנשים הוסיפו פקאנים לתפריט או החליפו בהם מזון אחר בתזונה, עדיין ראינו שיפור ותגובה די דומה בכולסטרול הכולל וכולסטרול LDL בפרט", מסביר ד"ר קופר. הצוות אומר שממצאיהם מגבים מחקרים קודמים שחשפו תכונות ביו-אקטיביות של פקאנים למנגנונים אפשריים המניעים את השיפורים. הם הוסיפו כי פקאנים מכילים חומצות שומן וסיבים בריאים, שניהם תורמים להורדת הכולסטרול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully