וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכים אמיתיים: אגוזי מלך עשויים לדכא תיאבון

28.8.2017 / 7:56

מנסים לרדת במשקל? נמאס לכם להילחם במחשבות על פיצה והמבורגר? ייתכן שתוכלו לשפר את סיכויי ההצלחה בעזרת שחקן חיזוק מפתיע. בסריקות מוח מצאו כי אגוזי מלך מסייעים לדכא את הקולות בראש שגורמים לכם לזלול

אגוזי מלך. ShutterStock
משנים את האופן שבו אתם חושבים על אוכל/ShutterStock

דיאטה היא מלחמה מתמדת, והחלק הקשה ביותר בה הוא הצורך להתעלם מהקול בראש שמנסה לחבל במאמצים ומשכנע אותנו שלאכול פיצה באמצע הלילה זה הרבה יותר כיף מלצאת לרוץ בזריחה. כדי לנסות להשתיק את הקולות הטורדניים האלה מציעים כעת חוקרים שחקן חיזוק מעניין ומפתיע – אגוזי מלך. במחקר חדש, שנערך בבית החולים בית ישראל שבבוסטון, נמצא כי לא רק שאגוזי המלך עוזרים לרזות, הם גם משפיעים על המוח בדרך שמשפרת את סיכויי ההצלחה.

עוד בנושא:
המשקה הנפוץ שיכול לחזק את השיניים ולמנוע חורים
החך הפשוט שלכם גורם לכם לעלות במשקל
זה בגנים: האם דיאטה מותאמת אישית באמת עובדת?

לטובת המחקר, שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity, and Metabolism, נעזרו החוקרים בעשרה מטופלים הסובלים מהשמנת יתר ומאושפזים בבית החולים. לחלקם הם נתנו שייק עם 48 גרם אגוזי מלך במשך עשרה ימים, בעוד אחרים קיבלו שייק שנראה זהה, אך מכיל מאכלים אחרים שמזכירים אגוזים אלו. לאחר מכן, במשך חודש שלם אכלו המטופלים את מה שהיו רגילים בעבר, ולאחר מכן קיבלו שוב את השייק שלא קיבלו בסבב הראשון.

בשלבים שונים במהלך המחקר, נערכו סריקות במוחם של הנבדקים בטכנולוגיית דימות תהודה מגנטית תפקודי (fMRI). במהלך הסריקות הם צפו במה שמכונה "Food Porn" – תמונות מגרות של מזון לא בריא במיוחד, וכן תמונות של מאכלים פחות מגרים ויותר בריאים. לאחר מכן, השתמשו החוקרים בסדרת שאלות כדי לקבוע את מידת הרעב או השובע של כל אחד מהנבדקים.

המאכלים המגרים כבר פחות מגרים

החוקרים הגיעו לשתי מסקנות מעניינות ביותר. ראשית, הם גילו כי אנשים ששתו את השייק שמכיל אגוזי מלך דיווחו על תחושת רעב חלשה יותר בהשוואה לאלו שצרכו משקאות עם שבבים שמזכירים אגוזי מלך. המסקנה השנייה והמעניינת יותר שהתבססה על סריקות המוח, מצאה כי חמישה ימים של אכילת אגוזי מלך, שינו במידה ניכרת את האופן שבו מוחם של הנבדקים פעל.

צילום מוח. ShutterStock
פעילות יתר של האזור במוח שאחראי על השובע/ShutterStock

מהמסקנות עולה כי חלקה הימני של האינסולה במוח – האזור שמיוחסות לו בין היתר השליטה העצמית והשובע, היה פעיל יותר בהשוואה למוחם בתחילת הניסוי. החוקרים מעריכים כי אחד החומרים שבאגוזי המלך מאותת למוח שלא לאכול יותר, ומאפשר לנו לשלוט בצורה טובה יותר בדחף לזלול מזונות משמינים, שעלולים להזיק לבריאות.

חשוב לזכור כי מדובר במחקר קטן וראשוני, שנערך על פני פרק זמן קצר יחסית למחקרים אחרים. בנוסף, החוקרים לא באמת הוכיחו כי חומר מסוים באגוזי המלך מסייע לשלוט ברעב ומצאו הוכחות נסיבתיות בלבד. בנוסף, במחקר לא נמצאו השפעות ארוכות טווח של אגוזי המלך והן עשויות להיות תקפות רק לימים שבהם אוכלים אותם. עם זאת, זה לא המחקר הראשון שמהלל את אגוזי המלך. בעבר כבר הוכיחו כי הם יעילים לירידה במשקל, כמו גם בחיזוק בריאות הלב, בהעצמת תפקוד המוח ואפילו בשיפור התפקוד המיני בגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully