וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה הנפוץ שיכול לחזק את השיניים ולמנוע חורים

10.8.2017 / 13:00

מחקר שנערך בסין גילה שחומר המצוי בתמצית תה ירוק מסייע לאטום את השיניים ולהגן עליהן טוב יותר באופן שמקל על שיניים רגישות ועשוי אף להלחם בחורים ובעששת. שימו מים

אייס קפה. ShutterStock
שלוק מאחד כזה גורם לכם להתכווץ מכאב חד? תעברו לתה ירוק/ShutterStock

אם אתם מתכווצים לאחר לגימה ממשקה צונן או ביס מארטיק, ייתכן שגם אתם סובלים מרגישות בשיניים. חוקרים סיניים סבורים שייתכן שהם מצאו פיתרון לבעיה המעיקה הזאת, שהיא מנת חלקם של לא מעט אנשים. על פי המחקר שלהם שפורסם בכתב העת ACS Applied Materials & Interface, תמצית של תה ירוק עשויה להקל על הסובלים משיניים רגישות ואפילו למנוע היווצרות חורים – ווין ווין.

רגישות בשיניים נגרמת כתוצאה משחיקה של אמייל השן, שחושפת את שכבת הדנטין שתחתיו. הדנטין מכיל צינורות מיקרוסקופיים וחלולים, שהאמייל משמש כמעין מכסה עבורם. בהיעדרו, חום וקור יכולים לנוע בקלות יתרה בתוך הצינורות הללו ולהגיע לתאי העצב שנמצאים בתוך השן.

עוד בנושא:
סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה
דגים, תה ירוק וברידג': כך תשמרו על הזיכרון
המאכלים שישמרו על השיניים שלכם

תה ירוק. ShutterStock
נלחם גם בחיידקי העששת/ShutterStock

"גירוי התאים שבתוך הצינורות הללו גורם לכאב חד באזור שנחשף לחום או קור באמצעות מזון, משקה או אפילו אוויר", הסביר ווניואן שי ראש החוג לביולוגיה אוראלית בביה"ס לרפואת שיניים של אוניברסיטת קליפורניה.

הטיפול הנפוץ בשיניים רגישות כולל צחצוח באמצעות משחת שיניים מיוחדת ומאלחשת או באמצעות טיפול בג'ל פלואוריד. במקרים מסויימים נדרשת התערבות משמעותית יותר בצורה של כתר או ציפוי של השן שבה סובל המטופל מרגישות יתר.

המחקר הסיני גילה שהמינרל nanohydroxyapatite יכול לשמש כחומר מילוי לצינורות הזעירים שבתוך הדנטין. הבעיה היא שגם האיטום הזה נשחק לאורך הזמן עקב חומציות שנוצרת על ידי חיידקים, שחיקת שיניים ואפילו עקב הצחצוח היומיומי. לכן, החוקרים חיפשו דרך לחזק את האיטום הזה. הם גילו שקיפסול המינרל יחד עם פוליפנול שמצוי בתה ירוק בתוך נאנו-חלקיקים העשויים מסיליקה, מסייע לאיטום לעמוד גם בנזקי החומציות והבלאי היומיומי שהשיניים שלנו סופגות.

אף על פי שיש להוסיף ולבדוק את הממצאים, המחקר העלה ששימוש בתרכובת החומרים הזאת "הצליח להפחית את חדירות הדנטין והוביל לעמידות טובה ויציבה כנגד חומציות ושחיקה" – כך נכתב במסקנות.

עוד באותו נושא

תה ירוק יכול לעזור לכם לרדת במשקל?

לכתבה המלאה
חריקת שיניים. ShutterStock
אוטם את השיניים ומגן עליהן מהבלאי היומיומי/ShutterStock

החוקרים ציינו עוד שמחקרים קודמים כבר הזכירו את יכולתו של הפוליפנול מהתה הירוק להלחם בחיידקי סטרפטוקוק מוטן – חיידקים שגורמים לחורים בשיניים. במחקר הנוכחי גילו החוקרים שהתמצית שמופקת מתה ירוק יכולה "להגביל באופן משמעותי את היווצרותם והתרבותם של חיידקי סטרפטוקוק מוטן על משטח הדנטין". משמעות הדבר היא שהחומר הזה עשוי להיות יעיל גם במלחמה בעששת.

אבל רגע לפני שאתם שמים מים כדי להכין תה ירוק בחום הזה, רוב המומחים מסכימים שעל אף שמדובר בממצא מעניין, הוא עדיין מאוד ראשוני ונחוץ מחקר נוסף בנושא: "על אף שהמחקר מעניין, הוא עדיין בשלב ראשוני ונחוצים מחקרים נוספים על מנת לקבוע האם יש לו תוחלת קלינית" – נמסר בהודעה מטעם איגוד רופאי השיניים האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully