פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      דיאטה בכוס תה

      מחקרים גילו כי לשתייה קבועה של תה ירוק יש השפעה על הורדת ה-BMI, משקל הגוף והיקף הבטן. כל מה שטוב בתה ירוק לדיאטה שלכם, וגם לבריאות

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      (אילוסטרציה: ShutterStock)

      פסח נגמר, הקיץ תיכף מתחיל, וזו בדיוק העונה להתחיל דיאטה. יש המון סוגים של דיאטות, ואנחנו כבר יודעים שאין פתרונות קסם. אבל לפעמים צריך להתחיל בקטן, ודווקא הדברים הפשוטים יכולים לעשות הבדל גדול כשזה נוגע לירידה במשקל, כל עוד מתמידים.

      אז כדי שתתחילו את עונת הדיאטה בתחושה טובה ובריאה, זה הטיפ שלנו: תה ירוק.

      דירוג הדיאטות הגדול: מה עובד באמת?

      למה תה ירוק?

      בשל תהליך הייבוש הייחודי של עלי התה הירוק (לעומת תה שחור), כוס תה ירוק מכילה כמות גדולה מאד של נוגדי חימצון (GC, EGC, EC,ECGC), המסייעים לעלות את רמת נוגדי החימצון בגוף ומשפרים את ההגנה הטבעית שלו.

      מחקרים הראו כי בזכות החומרים הפעילים בתה הירוק, שתייה קבועה שלו מסייעת להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. נוסף על כך, מחקרים מצאו כי לתה הירוק יש יכולת הגנה מפני סוגים שונים של סרטן, כמו סרטן השד, השחלות, הרחם והערמונית.

      תה ירוק להצלחת הדיאטה

      מחקרים גם מצאו כי לשתייה קבועה של תה ירוק יש השפעה על הורדת ה-BMI (מדד מסת הגוף), משקל הגוף והיקף הבטן. במחקרים לא נמצאה השפעה מובהקת של התה הירוק על ירידה בהיקף המותן.

      חשוב לציין שהירידה שנמצאה בערכי המשקל והשומן הייתה קלה אך מובהקת. למרות שאולי אין בהכרח השפעה קלינית ישירה, השילוב של התה הירוק עם דיאטה בריאה ומאוזנת הוא כנראה השילוב המנצח.

      מחקרים הראו כי לחלק מהחומרים הפעילים בתה הירוק יש השפעה על העלאת כמות הקלוריות היומית שהגוף שורף והגברת תהליכי שרפת השומן. החומרים הפעילים בהם מתמקדים המחקרים בהקשר להרזיה ושרפת שומן הם בעיקר ה- ECGC והמשפחה כולה של הקטצ'ינים (GTCs).

      חשוב להבין שתה ירוק הוא שילוב של מספר רב של חומרים ותרכובות וכנראה שלשילוב של כולם ביחד יש השפעה חזקה יותר מאשר לכל אחד בנפרד.

      ב-2013 התפרסם במגזין המדעי American Society for Nutrition מאמר שבחן את השפעת התה הירוק על העלאת שרפת השומן בגוף בזמן מנוחה ובזמן פעילות. המאמר הסתמך על מחקרים שנעשו בשנים האחרונות שבדקו מנגנונים ביוכימיים פיזיולוגים של השפעת התה הירוק על מנגנוני שריפת השומן.

      השערת החוקרים שכתבו את המאמר הייתה שלתה הירוק יש השפעה של הגברת ייצור הגנים בתאי השריר הקשורים לתהליכי שרפת השומן. עם זאת, החוקרים קבעו כי המנגנון הסופי עדין לא ברור דיו וכי דרושים מחקרים נוספים על מנת להבינו לעמקו.

      כמה כוסות תה ירוק מומלץ לשתות ביום?

      על סמך מחקרים, חלק גדול מהיתרונות הבריאותיים של התה מגיעים כאשר צורכים שלוש כוסות תה ירוק ביום. מכיוון שההמלצה לשתייה של מים היא 8-10 כוסות ביום, שלוש כוסות תה ירוק יכולות להשתלב נהדר כחלק מגיוון השתייה היומית.

      אחד היתרונות של תה ירוק הוא מגוון הטעמים הגדול שהוא מציע. כך הגיוון וההנאה בכל כוס שתייה יכולה להיות חלק בלתי נפרד מהשתייה היומית בלי להרגיש שאנחנו שותים רק מים.

      אחרי שתצליחו להשיל את הקילוגרמים העודפים של החורף, המשיכו לשתות תה ירוק לא כי אתם שואפים להגיע לאיזה מספר על המשקל הביתי. המשיכו לשתות כי זה בריא, טוב וגם טעים.

      ולסיום, טיפ קיצי:
      כל היתרונות הבריאותיים של תה ירוק נכונים גם בשתייה של תה קר. כדאי להכין מראש קנקן של תה ירוק עם קוביות קרח מרעננות ולשתות לאורך כל היום.

      יעל דרור היא דיאטנית קלינית וספורט