וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת אגוזים מהגיל הזה ואילך יכולה למנוע דמנציה

למקרה שהייתם צריכים תזכורת - אכילת אגוזים טובה לבריאות שלכם. מחקר חדש מצא כי היא יכולה לתרום למניעת דמנציה. אז כמה אגוזים צריך לאכול?

אגוזי מלך. ShutterStock
טובים למוח. אגוזי מלך/ShutterStock

אתם כבר ממילא יושבים כל היום בבית ומנשנשים, אז לפחות תאכלו את הדברים הנכונים. מחקר בקנה מידה גדול מצא כי אכילת אגוזים מגיל 40 ואילך עשויה לסייע במניעת דמנציה בשלבים מאוחרים יותר בחיים.

חוקרים מהאוניברסיטה הלאומית בסינגפור עקבו אחרי כמעט 17,000 אנשים בין השנים 1993 ל-2016, והעריכו תחילה את התזונה שלהם ובהמשך את תפקודם הקוגניטיבי. אנשים שהחלו לאכול אגוזים בשנות ה -40 לחייהם פעמיים בשבוע ומעלה, היו בסיכון של פחות מחמישית לסבול מבעיות בזיכרון כשהיו מעל גיל 60, בהשוואה לאלו שאכלו אגוזים פחות מפעם בחודש.

המחקר, שפורסם בכתב העת Age and Aging, העלה גם כי אלה שאכלו אגוזים פעם בשבוע חוו תועלת כמעט זהה, שכן הסיכון שלהם היה נמוך ב-19אחוזים לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי בשנות ה-60, 70 וה-80 לחייהם.

זה לא המחקר הראשון שקושר בין צריכת אגוזים לחשיבה חדה יותר בהמשך החיים. בשנת 2019, מחקר שנערך על ידי כמעט 5,000 מעל גיל 55 על ידי אוניברסיטת דרום אוסטרליה מצא כי אכילה של שתי כפיות אגוזים בלבד ביום שיפרה את התפקוד הקוגניטיבי. החוקרים מצאו כי צריכת אגוזים יכולה לשפר את החשיבה, הזיכרון וההיגיון של אנשים בעד 60 אחוזים, בהשוואה לאלה שלא אכלו אגוזים.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-36 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מדמנציה, רובם חולים באלצהיימר. הנתון צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2030, אם לא יימצא טיפול יעיל. בישראל, לפי הערכות, חיים כ-130 אלף חולי אלצהיימר. בדומה למחלות אחרות, האלצהיימר מתחיל שנים ואף עשרות שנים לפני שמופיעים תסמיני המחלה. על כן, להבנה של הגורמים שניתן להיזהר מהם ולפעולות שביכולתנו לנקוט כדי להפחית את הסיכון לחלות במחלה, ישנה חשיבות מכרעת.

מוח. Giphy
עשרות מיליונים ברחבי העולם חולים בדמנציה. גיף של מוח/Giphy

כדי לסייע בהפחתת הסיכון לדמנציה, חוקרים ממליצים לא לעשן, לשמור על כולסטרול ולחץ דם בריא, לבצע פעילות גופנית קבועה, לשמור על משקל תקין, לאכול תזונה מאוזנת ולהגביל את צריכת האלכוהול. טיפול בבריאות הלב יכולה גם להפחית את הסיכון לדמנציה, כולל אכילת תזונה הכוללת מקורות של שומן בלתי רווי כמו דגים שמנים, אגוזים, זרעים ואבוקדו.

התסמינים המוקדמים הנפוצים ביותר של דמנציה מתחילים כאובדן זיכרון, בעיות בריכוז, קושי בביצוע משימות יומיומיות מוכרות, בעיות בעקבות שיחה או מציאת המילה הנכונה, בלבול לגבי זמן ומקום ושינויים במצב הרוח. תסמינים אלה מתחילים לרוב כקלים ועלולים להחמיר בהדרגה עם הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully