פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות

      הם אומנם מלאים בשומן (בריא) ובקלוריות, אבל הם גם מלאים ביתרונות תזונתיים. מטא אנליזה חדשה מצאה כי אכילה של אגוזים מכל המינים יכולה להוריד את הסיכון לחלות בסרטן ובסוכרת

      קערה מלאה באגוזים (ShutterStock)
      מלאים בקלוריות אבל גם ביתרונות (אילוסטרציה: shutterstock)

      חוקרים גילו שאגוזים זה אחד הדברים הכי בריאים שאתם יכולים לתת לעצמכם. נכון, זו לא הפעם הראשונה שאכילת אגוזים נקשרה ליתרונות בריאותיים והורדת הסיכון למחלות לב, אך הפעם חוקרים מצאו כי אגוזים יכולים לעזור גם במניעת מחלות אחרות כמו סרטן וסוכרת.

      קבוצת חוקרים בינלאומית שמחקרם פורסם בכתב העת BMC Medicine ניתחה 29 מחקרים שעסקו בצריכת אגוזים וסקרו 800 אלף נחקרים. הממצאים שלהם מצאו יתרונות דרמטיים לאכילת אגוזים. הם מצאו כי אנשים שאכלו חופן של אגוזים (כ-20 גרם) ביום, לא משנה מאיזה סוג, היו בעלי סיכויים נמוכים ב-30 אחוזים לחלות במחלות לב בהשוואה לאנשים שלא אכלו אגוזים כלל.

      עוד בנושא:
      5 מאכלים בריאים שמכילים יותר שומן מסופגניה
      8 דברים שלא ידעתם על השומן בגוף שלכם
      5 מאכלים בריאים עם צד אפל

      צמצמצו את הסיכון לחלות בסוכרת ב-40 אחוזים

      התוצאות האלה נתמכו על ידי מחקרי עבר, אבל מה שהחוקרים מצאו כעת היה כי האגוזים גם עזרו להילחם בסרטן. על פי נתוני המחקר אלה שאכלו חופן אגוזים היו בעלי סיכוי נמוך ב-15 אחוזים לחלות בסרטן, ובעלי סיכוי נמוך ב-22 אחוזים למות בטרם עת, בהשוואה לאלה שלא אוכלים אגוזים מדי יום. בנוסף, אלה שאכלו חופן אגוזים צמצמו את הסיכון שלהם למות ממחלות נשימה בחצי, והורידו את הסיכויים שלהם לחלות בסוכרת ב-40 אחוזים.

      לילי בן שלום ממסעדת ראצ'ה מכינה צ'ורצ'חלה (דרור עינב)
      לא משנה איזה אגוזים (צילום: דרור עינב)

      התוצאות של המחקר הגדול נותרו עקביות גם כשאר נבחנו אנשים מכל קצוות העולם ומכל סוגי האתניות, נשים וגברים. גם סוג האגוזים שאכלו לא שינה או גרע מהיתרונות, וכולם הראו תוצאות זהות באשר להגנה מפני מחלות.

      שומן בריא

      אגוזים אומנם עתירי שומן ועתירי קלוריות אך אכילתם טריים במינון נכון מוסיפה ערכים תזונתיים משמעותיים, בייחוד סיבים ונוגדי חמצון. בנוסף, אגוזים מכילים ויטמינים, מינרלים, חלבון מהצומח, חומצות שומן חיוניות וכמות גדולה של אומגה 3. אגוזים כאמור נחשבים לשומן בריא, הם עוזרים להפחתה במשקל ותורמים לתחושת השובע. נוגדי החמצון שלהם נלחמים בנזקים לתא שעלולים לגרום למחלות סרטן שונות.

      הממצאים של המחקר הרחב תומכים באכילת אגוזים כחלק מדיאטה מאוזנת. למרות זאת, חשוב לדעת כי לאכילה של יותר מ-20 גרם של אגוזים לא הייתה השפעה מיטיבה נוספת על ירידה בסיכון לפתח מחלות לב, סרטן או מחלות לב. המשמעות: תרגיעו עם הבוטנים והפקאנים.