וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מאכלים בריאים שמכילים יותר שומן מסופגניה

16.12.2014 / 8:50

בסופגניה ממוצעת יש 14 גרם שומן, וזו סיבה מצוינת לוותר עליה. אבל יש מאכלים שמנים לא פחות שדווקא יעשו פלאים לבריאות שלכם. לרגל חג הטיגון: שומנים שאנחנו כן ממיליצים עליהם

מגש סופגניות. ShutterStock
14 גרם שומן, ולא מהסוג הטוב/ShutterStock

לרוב האנשים יש תגובה שלילית אוטומטית למילה שומן, אך התגובה הזאת לא מוצדקת בכל המקרים. לבחירה בסוג השומנים הנכונים, יש יתרון בקידום בריאות לב, בהפחתת תהליכים דלקתיים, ואולי אפילו במניעת הידרדרות קוגניטיבית.

עוד בנושא:
5 סיבות בריאות להכניס שומן לתפריט
לא עומדים בפיתוי? דירוג הסופגניות הגדול
8 דברים שלא ידעתם על השומן בגוף שלכם

כל המאכלים שלפניכם מכילים יותר שומן מאשר בסופגנייה (המכילה כ- 14 גרם שומן), אבל העובדה הזאת לא מצדיקה את הוצאתם מהתפריט שלכם. הנה הסיבות לכך:

3 כפיות זרעי פשתן

זרעי פשתן. ShutterStock
מלא חומצות שומן מסוג אומגה 3/ShutterStock

זרעי הפשתן מהווים מקור לחומצות שומן מסוג אומגה 3, אשר נמצאו כתורמות להגנה מפני מחלות לב וכלי דם, התפתחות ותפקוד תקין של המוח, הפחתת מצבי דיכאון ועוד. בנוסף ליתרון במרכיב השומן, זרעי פשתן עשירים בסיבים תזונתיים אשר יכולים להקל על עצירות בשילוב עם שתייה מרובה.

גופנו לא יכול לפרק את זרעי הפשתן בשלמותם ולכן מומלץ לטחון או לגרוס את הזרעים. בצורה זו, ניתן ליהנות מכל היתרונות התזונתיים הנמצאים בהם. אם קונים את הזרעונים טחונים, יש לאחסן אותם במקרר או במקפיא על מנת למנוע את הרס חומצת השומן אומגה 3.

את זרעי הפשתן ניתן לשלב במגוון רב של מאכלים למשל בתוך יוגורט, דייסה, גבינה, סלט, מרק, פשטידה ואפילו בתוך עיסת הקציצות (לצד פירורי הלחם כמובן).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חצי אבוקדו

אבוקדו. ShutterStock
שומן שתורם לירידה בשומן/ShutterStock

חצי אבוקדו מכיל כ-15 גרם של שומנים, מתוכם כ-10 גרם שומן מסוג חד בלתי רווי, אשר נמצא כמשפר את רמות הכולסטרול. מחקר שפרסם הארגון האמריקאי לסוכרת מצא כי אכילת אבוקדו המכיל חומצות שומן חד בלתי רוויות יכולה לתרום לירידה בשומן הבטני ולשיפור הרגישות לאינסולין. בדרך זו יתרחש איזון של רמות הסוכר בגוף והדבר יתרום לטיפול במחלת הסוכרת.

בנוסף, אכילת האבוקדו מספקת צריכה של ויטמין E החיוני בין היתר למערכת החיסון, ויטמין A החיוני להתחדשות תאים, חומצה פולית ואשלגן הידועים בהשפעתם על תפקוד הלב וכלי דם.

עוד סיבות בריאות לאכול אבוקדו

2 כפות חמאת בוטנים

חמאת בוטנים. ShutterStock
יכולה לסייע בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס/ShutterStock

שתי כפות חמאת בוטנים מכילות כ-15 גרם שומן, חומצות שומן מסוג חד בלתי רוויות מהוות כמחצית מכמות זו. רוב המחקרים המצביעים על יתרונות בריאותיים לבוטנים מתייחסים להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם או לגורמי הסיכון שלהם. מחקרים נוספים הבודקים השפעות מיטיבות אחרות מצאו כי אכילת בוטנים יכולה לסייע בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, בשל היותם מקור לרזברטרול, פיטוכמיקל הנמצא גם בקליפות ענבים ויין אדום.

סיפור מתוק-מלוח: מה מבשלים עם חמאת בוטנים?

חצי כוס קוקוס מיובש

אוכל לבן. ShutterStock
שומן רווי בריא/ShutterStock

מנה הכוללת חצי כוס קוקוס מיובש תורמת לתפריט סיבים תזונתיים, ברזל, אשלגן ועוד. הקוקוס עשיר גם בשומן רווי, אך הוא עדיין מהווה מקור לרכיבים בריאותיים, ביניהם גם פיטוסטרולים, רכיבים צמחיים, התורמים להפחתת רמות הכולסטרול בדם. ניתן להוסיף את שבבי הקוקוס כתוספת ליוגורט או לדייסת קוואקר.

לא רק מיובש: כל מה שטוב בשמן קוקוס

20 זיתים

זיתים ירוקים. ShutterStock
זיתים טובים למוח/ShutterStock

הזיתים עשירים בחומצות שומן חד בלתי רוויות הידועות כמשפרות את רמות הכולסטרול בדם ובכך תורמות לבריאות הלב. מסיבה זאת, ארגון הלב האמריקאי ממליץ על צריכה יומית של חומצות שומן מסוג זה. בנוסף, ידוע כי תפריט עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות חיוני לתפקוד אופטימלי של המוח על ידי עלייה בייצור ושחרור אצטילכולין. נוירוטרנסמיטור זה הוא בעל תפקיד קריטי ללמידה וזיכרון. ירידה בייצור של אצטילכולין במוח יכולה להוביל לבעיות בזיכרון הנקשרות עם מחלת אלצהיימר.

שומן זה לא הכל

שומן הוא אחד מאבות המזון וצריכתו חיונית. ואולם, בעולם המתועש קיימים מזונות רבים המכילים שמנים אשר יכולים להזיק לבריאות. לכן חשוב מאוד לבחור במאכלים המכילים שומן בריא. לכל המאכלים המוזכרים כאן יש מרכיב שומן, ורכיבים אחרים התורמים לבריאות. לצערנו, אי אפשר להגיד את אותו הדבר על סופגניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully