וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוק היום בריא מאוד: 9 סיבות לאכול אבוקדו

17.11.2014 / 8:28

אומנם ניתן למצוא אבוקדו כמעט לכל אורך השנה, אבל בחורף קל יותר למצוא זנים איכותיים שלו. לרגל העונה הקרה אספנו את כל הסיבות הבריאות להוסיף אבוקדו לתפריט

אבוקדו. ShutterStock
שומנים טובים/ShutterStock

היום כבר אפשר למצוא אבוקדו כמעט לכל אורך השנה, אבל בחורף קל יותר למצוא זנים באיכות גבוהה במיוחד, כאלו שמבטיחים המון יתרונות בריאותיים בכמה ביסים קטנים.

הרבה אנשים חוששים מאבוקדו מכיוון שהוא משמין. ואכן, הפרי הירוק הזה שייך למשפחת השומנים וכ-20% מהרכבו התזונתי הוא שומן. אבל הבשורות הטובות הן שאבוקדו מכיל בעיקר שומן בלתי רווי שאינו מכיל כולסטרול, ולא רק שאינו מזיק, מדובר בשומן בריא וחשוב.

טוב שמן טוב: 5 סיבות להוסיף שומן לתפריט

כל מה שבריא באבוקדו

1. מוריד כולסטרול: אבוקדו מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים שתורמים להורדת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב. אבוקדו גם מכיל פיטוסטרולים - תרכובות טבעיות שנמצאות במזונות צמחיים. הפיטוסטרולים דומים במבנה שלהם לכולסטרול ולכן מתחרים איתו על הספיגה במעי ובכך מפחיתים את ספיגתו. בכך אבוקדו תורם למעשה לשמירה על מערכת הלב וכלי דם.

2. מאזן את לחץ הדם: אבוקדו מצוין לבעלי לחץ דם גבוה שכן הוא תורם לאיזון לחץ הדם בזכות כמות גבוהה של אשלגן וכמות קטנה של נתרן.

3. טוב לדיאטה: כבר ציינו שהשומן באבוקדו בריא וטוב, אבל יתרון נוסף שלו הוא דווקא דיאטטי. מחקרים גילו כי עד חצי אבוקדו ביום מסייע לירידה במשקל. אבוקדו תורם לדיאטה מכיוון שהוא לא מעלה את רמות הסוכר בדם מצד אחד, ומצד שני הוא עשיר בסיבים תזונתיים ומשביע לאורך זמן.

אבוקדו. ShutterStock
שלבו אבוקדו בתפריט מאוזן/ShutterStock

4. צמחונים וטבעונים שימו לב: אבוקדו מכיל כמות גבוה של חומצות אמינו, ולכן הוא חשוב למי שנמנע צריכת מאכלים מן החי. חומצות אמינו הן אבני היסוד לבניית חלבון ומכיוון שצמחונים וטבעונים לא ניזונים מחלבונים מהחי, חשוב שישלימו אותן מהצומח.

5. ויטמינים: אבוקדו מכיל כמות גבוהה של ויטמיני B, ויטמין A, ויטמין E, ויטמין C, ויטמין K וחומצה פולית. כמו כן הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן.

6. ויטמין E בשפע: מדובר ברכיב חשוב בתזונה שמשמש כנוגד חימצון חזק שמגן על תאי הגוף. ויטמין E שומר על תפקוד תקין של התא, מונע התחמצנות של רדיקלים חופשיים, עוזר להתמודד עם מחלות סרטן ומחלות לב וכלי דם, וכמו כן מונע הצטברות שומן על העורקים. ויטמין E גם טוב מאוד לעור.

7. טוב לכבד: מחקרים מראים שחומצות השומן באבוקדו תורמים לשמירה על תאי הכבד.

8. בלי סוכר: אבוקדו מצוין לסוכרתיים ולאנשים שמנסים להימנע מסוכר, שכן אין לו מדד גליקמי והוא נחשב למאזן רמות הסוכר בדם.

9. משפר את ההרגשה: אבוקדו מסייע ליצירת סרטונין (מוליך עצבי שמשרה רוגע), ולכן לאחר אכילתו יש תחושה של שובע ומצב רוח טוב.

אנחנו מאוד ממליצים להוסיף אבוקדו לכל סלסלת קניות. אם קניתם אותו קשה, אתם יכולים להניח אותו בחוץ ליד פירות העונה, וזה יזרז את הבשלתו. וטיפ לסיום: אם תוסיפו לאבוקדו מיץ לימון תשפרו את ספיגת ערכיו התזונתיים.

איך בוחרים, מטפלים ושומרים על אבוקדו?
מתכונים מנצחים עם אבוקדו

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

  • עוד באותו נושא:
  • אבוקדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully