וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה ששני חופנים של אגוזים ביום יעשו לחיי המין שלכם

אגוזים הם בין הנשנושים הכי טובים שיש, אבל האמת היא שהם מכילים כל כך הרבה מרכיבים בריאים שכדאי להוסיף אותם לתפריט באופן קבוע. הנה עוד מחקר שמוכיח את זה והפעם הוא פונה אליכם הגברים

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
אחד המרכיבים הכי בריאים שאתם יכולים לאכול. שקדים ואגוזים/ShutterStock

מחקרים כבר הראו את היתרונות שיש לאכילת אגוזים על המשקל שלכם ואפילו על תפקוד המוח, אבל המחקר הנוכחי הפתיע גם אותנו. חוקרים מצאו כי צריכה של 60 גרם אגוזים מדי יום משפרת את התפקודים המיניים של גברים - מעלה את התשוקה המינית ואפילו תורמת לאיכות האורגזמה.

לצורך המחקר, חוקרים בספרד, ערכו מחקר התערבות תזונתי עם משתתפים בריאים בגיל הפוריות (18-35) כדי לקבוע אם צריכה קבועה של אגוזים משפיעה על התפקוד המיני. במשך 14 שבועות ניתחו החוקרים 83 אנשים שעקבו אחר דיאטה מערבית שהייתה דלה בפירות וירקות ועשירה בשומנים מן החי.

הם חילקו אותם לשתי קבוצות ובמקביל נאמר להם להמשיך בתזונה הרגילה שלהם. רק בקבוצה אחת הוסיפו לגברים 60 גרם אגוזים שכללו 30 גרם אגוזי מלך, 15 גרם שקדים ו-15 גרם אגוזי לוז. במקביל, החוקרים ביצעו מדידות הכוללות היקף מותניים, לחץ דם ואיכות זרע. המשתתפים התבקשו גם למלא שאלון, שביקש פרטים על התפקוד המיני והביצועים שלהם במיטה במהלך המחקר.

הממצאים הראו כי הקבוצה שאכלה אגוזים לא בהכרח קיימה יחסי מין שנמשכו זמן רב יותר, אולם לגברים היה חשק מיני גדול יותר ואורגזמות טובות יותר.

עוד בנושא:
תזונה טבעית משפרת פוריות
פוריות הגבר: מתי מתחילים לחשוד שיש בעיה?
למה גברים מפחדים לדבר על בעיות פוריות?

מועילים למערכת הדם

במחקר קודם, אותה קבוצת מחקר מהאוניברסיטה הספרדית רובירה אי וירז'ילי בטרגונה תיארה כיצד אגוזים מסוימים כמו אגוזי מלך, אגוזי לוז ושקדים שיפרו את איכות הזרע, אם כי אז הם לא גילו השפעות חיוביות של אגוזים על התפקוד המיני. החוקרים מצאו אז כי אכילה של 60 גרם שקדים ואגוזים ביום העלתה את ספירת הזרע ב-16 אחוזים, שיפרה את התנועתיות ב-6 אחוזים והגבירה את השרידות של הזרע ב-4 אחוזים.

הסיבה לממצאי שני המחקרים נובעת ככל הנראה מהעובדה שבאגוזים יש נוכחות משמעותית של חומצות שומן מוסג אומגה 3, נוגדי חמצון וחומצה פולית. המדענים מאמינים כי המרכיבים הבריאים באגוזים עוזרים להעברת אותות לפין המגבירים את הרגישות והביצועים. בנוסף, הם טוענים כי נוגדי החמצון הנמצאים בשפע באגוזים מועילים אף הם למערכת הלב וכלי הדם, ומחזור הדם הבריא שקשור לליבידו מוגבר.

אילסטרציה זקפת בוקר. Giphy
תורמים למחזור דם בריא/Giphy

החוקרים במחקר הנוכחי ציינו כי שכיחות בבעיות הזקפה והפרעות בתפקוד המיני משפיעה על שני אחוזים מהגברים מתחת לגיל 40, כ-52 אחוזים מהגברים בני 40 עד 70 ויותר מ-85 אחוזים מהגברים מעל גיל 80. מגורמי הסיכון הקשורים בתפקוד המיני והזקפה הם עישון, צריכת אלכוהול מופרזת, חוסר בפעילות גופנית, מתח ותזונה לא בריאה.

דו"ח שפורסם לפני שנתיים גילה כי ספירת הזרע של גברים במדינות המערב נמצאת בצניחה בעשורים האחרונים. בדו"ח שנערך על ידי חוקרים ישראלים ובשיתוף חוקרים מבית החולים הר סיני בניו יורק נמצא כי הסובלים העיקריים מהצניחה בספירת הזרע הם גברים ממדינות אירופה, אוסטרליה וצפון אמריקה. ממצאי הדו"ח הראו כי בארבעת העשורים האחרונים חלה ירידה של חמישים אחוזים בספירת הזרע, כשהמספרים מראים שכ-40 אחוזים מהמקרים של קושי להיכנס להריון הם בגלל הגבר, 30 אחוזים בגלל האישה ושאר האחוזים נשארים בגדר תעלומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully