וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שחופן אגוזים ביום יכול לעשות לפוריות שלכם

8.7.2018 / 9:00

מחקרים מהעת האחרונה מראים כי קיימת ירידה חדה בספירת הזרע בקרב גברים ברחבי העולם. מחקר ספרדי חדש מצא כי שינוי תזונתי קטן יכול לעורר שינוי גדול בכל מה שקשור לפוריות הגבר

לילי בן שלום ממסעדת ראצ'ה מכינה צ'ורצ'חלה. דרור עינב
פיתרון תזונתי קל וטעים. אגוזים/דרור עינב

בעיית הפוריות אצל גברים ונשים היא סוגיה שמעסיקה רבים בשנים האחרונות והיא הפכה לנושא מאוד מדובר בקהילה הרפואית ומחוצה לה. חלק מהגורמים האשמים הקבועים שמצביעים עליהם הם עליה בגיל ההורים, זיהום אויר, עישון וגם תזונה לקויה. מחקר חדש מצא כי אכילה של חופן אגוזים ושקדים ביום יכולה להשפיע באופן משמעותי על כמות הזרע אצל גברים ואפילו להשפיע על תנועתיות ושרידות הזרע, מה שבאופן ישיר מחזק את פוריות הגבר.

החוקרים מהאוניברסיטה הספרדית רובירה אי וירז'ילי בטרגונה מצאו כי אכילה של 60 גרם שקדים ואגוזים ביום העלתה את ספירת הזרע ב-16 אחוזים, שיפרה את התנועתיות ב-6 אחוזים והגבירה את השרידות של הזרע ב-4 אחוזים. הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שבאגוזים יש נוכחות משמעותית של חומצות שומן מוסג אומגה 3, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בנוסף, הממצאים הראו כי אכילת האגוזים והשקדים הפחיתה את הנזק הנגרם ל-DNA של הזרע - מה שעלול בתורו לגרום לקשיים בפוריות הגבר.

עוד בנושא:
כך תזונה יכולה לשפר את סיכויי הפוריות
פוריות הגבר: מתי מתחילים לחשוד שיש בעיה?
רפואה סינית לשיפור איכות הזרע

אילוסטרציה של ביצית מופרית. ShutterStock
אילוסטרציה של ביצית מופרית/ShutterStock

החוקרים בחנו 119 גברים בריאים בגילאי 18 עד 35 למשך 14 שבועות. הגברים חולקו לשתי קבוצות, כאשר אחת נשענת על דיאטה מערבית סטנדרטית ואילו השניה עוקבת אחרי אותה התזונה רק בתוספת של 60 גרם תערובת של אגוזים ושקדים. לפני ולאחר תקופת הניסוי בדיקות זרע ודם נלקחו מהגברים.

עוד באותו נושא

אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות

לכתבה המלאה

צניחה חדה בספירת הזרע

"העדויות מראות כי שינויים בריאים באורח החיים, כמו מעבר לתזונה בריאה יותר יכולים לעזור בסיכויי ההפריה", אמרו עורכי המחקר. לדבריהם, אגוזים ושקדים הם חלק מתזונה ים תיכונית בריאה. ולמרות זאת החוקרים מדגישים כי המחקר נערך על גברים בריאים שניזונו מדיאטה מערבית, כך שהוא לא בהכרח ניתן להשלכה על כלל הגברים.

דו"ח שפורסם לפני שנה גילה כי ספירת הזרע של גברים במדינות המערב נמצאת בצניחה בעשורים האחרונים. בדו"ח שנערך על ידי חוקרים ישראלים ובשיתוף חוקרים מבית החולים הר סיני בניו יורק נמצא כי הסובלים העיקריים מהצניחה בספירת הזרע הם גברים ממדינות אירופה, אוסטרליה וצפון אמריקה. ממצאי הדו"ח הראו כי בארבעת העשורים האחרונים חלה ירידה של חמישים אחוזים בספירת הזרע, כשהמספרים מראים שכ-40 אחוזים מהמקרים של קושי להיכנס להריון הם בגלל הגבר, 30 אחוזים בגלל האישה ושאר האחוזים נשארים בגדר תעלומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully