5 אגוזים עתירי חלבון שכדאי להוסיף לתפריט

אגוזים הם ללא ספק הנשנוש הכי בריא שיש. נכון יש בהם לא מעט קלוריות, אבל בנוסף הם גם מכילים ערכים תזונתיים חשובים וכמות יפה של חלבון מן הצומח. אספנו את החמישה המובילים

09/12/2020
סופר פוד. אגוזים(צילום: ShutterStock)

אגוזים מזמן נחשבים לסופר פוד בזכות המרכיבים התזונתיים החשובים שהם מכילים. לא מעט מחקרים שנערכו מצאו כי הם מסייעים להפחתה במשקל, לבריאות הלב, לשיפור הפוריות ועוד. בנוסף לזה, מדובר בחטיף טעים, קל לאכילה בדרכים, ומקור טוב לחלבון צמחי, במיוחד עבור אלה שאוכלים מעט מוצרים מן החי, או אלה שלא אוכלים כלל.

אכילת אגוזים יכולה לעזור לכם לענות על הצרכים שלכם לחלבון, הדרוש לבניית עצמות, שרירים ועור. חלבון גם מגביר את תחושת המלאות, ויעזור לכם להישאר מרוצים ומלאי אנרגיה. כל האגוזים מכילים חלבון, חלקם מספקים יותר מאחרים. הנה ששת הבולטים שבהם:

עוד בוואלה!

אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות

לכתבה המלאה

שקדים

שקדים הם אומנם זרע, אבל הם משויכים באופן כמעט אוטומטי למשפחת האגוזים, והם מכילים את כמות החלבון הגבוהה ביותר במשפחה זו. השקדים גם עמוסים בנוגדי חמצון - תרכובות צמחיות המגנות על הגוף מפני מתח חמצוני שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים, העלול לגרום להזדקנות, למחלות לב ולכמה סוגי סרטן.

אגב, הקליפה שמקיפה שקדים מכילה את הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חמצון, ולכן עדיף לאכול שקדים לא מקולפים כדי להרוויח את היתרונות הבריאותיים שלהם.

אגוזי מלך

אגוזי מלך נחשבים לבריאים ביותר במשפחת האגוזים מכיוון שהם מכילים את כמות נוגדי החמצון הגבוהה ביותר. בנוסף הם מכילים גם כמות גדולה של חלבון, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, חומצות שומן חיוניות וכמות גדולה של אומגה 3. אגוזי המלך אומנם מכילים לא מעט קלוריות אך השומן בהם נחשב לשומן בריא, שאף מסייע להפחתה במשקל ותורם לתחושת השובע.

המרקם השומני ותחושת הפה שלהם, גורמים לאגוזים אלה להיות תוספת מעולה בתחליפי בשר צמחיים - מה שיכול להגדיל את כמות החלבון שלהם.

מכילים כמות גבוהה של חלבון. אבל לא רק. פיסטוקים(צילום: ShutterStock)

פיסטוקים

אגוזים כמו שקדים, אגוזי פקאן ואגוזי מלך בדרך כלל עתירי קלוריות, אך בין האגוזים הללו, פיסטוקים מכילים כמות קלוריות נמוכה יחסית (560 קלוריות לעומת 730 בפקאנים למשל). החלבון מהווה 20 אחוזים מהמשקל, והפיסטוקים שניים רק לשקדים שיש בהם הכי הרבה חלבון בכל משפחת האגוזים. לפיסטוקים גם יש כמות נאה של חומצות אמינו נחוצות.

קשיו

אם תשאלו אותנו, הם הכי טעימים מכולם, אבל באורח פלא, אגוזי הקשיו מכילים פחות קלוריות ממרבית האגוזים האחרים (553 קלוריות ל-100 גרם). הם גם עשירים במינרלים כמו ברזל, מגנזיום, זרחן, אבץ, סידן ואשלגן ומכילים אחוזי חלבון גבוהים יחסית.

הכי טעימים עם הכי פחות קלוריות. קשיו(צילום: ShutterStock)

בוטנים

בוטנים הם מקור טוב לחלבון, סיבים ומגוון ויטמינים ומינרלים חשובים, ביניהם אשלגן, מגנזיום וחומצה פולית. כמות החלבון בהם היא כמות דומה למוצרי עוף, בשר או גבינות.

בוטנים גם מכילים מכילה חומר בשם רסברטרול (Resveratrol) המסייע למניעת כיווץ כלי דם, ומניעת קרישי דם ועשוי לשמש בגופנו כנוגד חמצון המסייע בהגנה מפני תהליכי הזדקנות מואצים.

  • אגוזים
  • שקדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully