וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה האגוז שיכול להאריך לכם את החיים?

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 6:55

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ערכו מחקר מקיף ובסופו הם גילו כי אכילת אגוזי מלך מסייעת בהארכת החיים. בכמה בדיוק? את זה תוכלו למצוא בהמשך הכתבה

אגוזי מלך עשויים להיות החטיף הבריא שהוא המפתח לחיים ארוכים יותר. מחקר חדש של צוות חוקרים מאוניברסיטת הרווארד גילה קשר בין אכילת יותר אגוזי מלך ותוחלת חיים ארוכה יותר לבין סיכון נמוך יותר למוות בקרב מבוגרים. מלך או לא?

"מה שלמדנו ממחקר זה הוא שאפילו כמה חופנים של אגוזי מלך בשבוע עשויים לסייע בקידום אריכות ימים, במיוחד בקרב אלה שאיכות הדיאטה שלהם אינה טובה מלכתחילה. זה טיפ מעשי שיכול להיות אפשרי לאנשים שמחפשים לשפר את בריאותם", אומר החוקר הראשי יאנפינג לי מבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד. הממצאים מופיעים בכתב העת Nutrients.

החוקרים מדווחים כי צריכת חמש או יותר מנות אגוזים בשבוע עשויה לספק את העלייה הגדולה ביותר בתוחלת החיים. תזונאים מתייחסים לחופן (כ-30 גרם) של אגוזי מלך כמנה אחת. אכילת חמש מנות או יותר מדי שבוע הראתה קשר לירידה של 14 אחוזים בסיכון למוות מכל הסיבות. מחברי המחקר גילו גם סיכון נמוך ב-25 אחוזים למוות ממחלות לב וכלי דם, ועלייה בתוחלת החיים של 1.3 שנים בהשוואה לאנשים שמעולם לא אוכלים אגוזי מלך.

בינתיים, גם אכילת שתיים עד ארבע מנות אגוזים בשבוע מועילה למדי; המחקר מצא כי היא תורמת לסיכון נמוך ב-13 אחוזים למוות מכל סיבה, לסיכון נמוך יותר בארבעה אחוזים למוות ממחלות לב ולעלייה בשנה אחת לחיים. גם אם לשאר התזונה יש מקום לשיפור, מחברי המחקר טוענים שאכילת חצי מנה של אגוזי מלך ליום יכולה להפחית את הסיכון למוות מכל גורם ב-12 אחוזים ולסיכון למחלות לב ב-26 אחוזים.

עוד בוואלה!

אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות

לכתבה המלאה
אגוזי מלך. ShutterStock
מלך מלכי המלכים. אגוז מלך/ShutterStock

כדי להגיע לממצאים האלה, צוות המחקר ניתח נתונים של 67,014 נשים בגיל ממוצע של 63.3 שנאספו במקור על ידי מחקר בריאות של אחיות. בינתיים, מחברי המחקר ניתחו גם נתונים על 26,326 גברים מבוגרים ממחקר המעקב אחר אנשי מקצוע בתחום הבריאות. שתי הקבוצות השלימו גם סקר לגבי צריכת האגוזים שלהם.

כל המשתתפים היו בריאים בהתחלה, כאשר חוקרים בדקו את התזונה שלהם כל ארבע שנים במשך כעשרים שנה. עם כל המידע הזה ביד, הצליחו החוקרים לקשר בין צריכת אגוזים ותוחלת החיים.

החוקרים מציינים כי ממצאים אלה הם בסופו של דבר תצפיתיים, ולכן הם לא יכולים לקבוע באופן סופי אם אגוזי מלך הם האחראים הישירים לתוחלת חיים ארוכה יותר. למרות זאת, המחקר עדיין טוען כי אכילת אגוזי מלך מסייעת בקידום תוחלת חיים ארוכה יותר ובאורח חיים בריא יותר באופן כללי. רוב האנשים שדיווחו על אכילת הרבה אגוזי מלך היו בעלי תזונה כללית בריאה יותר, התעמלו לעיתים קרובות, נטלו מולטי ויטמינים ושתו אלכוהול רק מדי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully