בשורות טובות: אגוזים ושקדים משמינים פחות משחשבנו

      אף ששקדים ואגוזים ידועים בתרומתם האדירה לבריאות, הרבה מאוד אנשים חוששים לנשנש אותם בגלל תכולת הקלוריות והשומן שלהם. כעת מסתבר שהם עולים לנו פחות קלוריות ממה שמקובל לחשוב. הנה כל הפרטים

      מערכת וואלה! בריאות
      צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

      בסרטון: כמה קלוריות יש בנשנושים שלכם?

      אנחנו כותבים כאן לפחות פעם בחודש על החשיבות של שקדים ואגוזים למיניהם, שכן מחקר אחרי מחקר מוכיחים את היתרונות העצומים שלהם לבריאות. אנחנו גם מיישמים - במשרדי וואלה! בריאות תמיד, אבל תמיד, יש קופסת אגוזים מלאה, וזה בהחלט הנשנוש המועדף עלינו. הצל היחיד שתמיד העיב על חגיגת הבריאות הזו היה הערך הקלורי הגבוה שלהם, והעובדה שצריך ממש לספור את כמות השקדים / קשיו / פיסטוקים שאוכלים, וזה לא תמיד פשוט.

      כעת נראה כי אפשר לשחרר קצת גם בתחום הזה. לפי נתונים חדשים, אגוזים משמינים פחות משחשבנו. ולא, זה לא שיש בהם פחות קלוריות, אלא שלא כל הקלוריות שלהם נספגות בגוף שלנו, כך שאפשר לאכול בערך 25 אחוז יותר. תודו שזה משמח?

      עוד בוואלה! NEWS

      5 דברים שאתם חייבים להחזיק במשרד שלכם

      לכתבה המלאה

      משרד החקלאות האמריקאי (ה-USDA) ערך מחקר בבני אדם במשך 6 שנים, וגילה כי אנחנו לא סופגים את כל הקלוריות שיש באגוזים. במילים אחרות, הגוף שלנו לא סופג את מלוא תכולת השומן של האגוזים, וחלקה עובר דרך מערכת העיכול ונפלט בצואה. כמות הקלוריות שאנחנו סופגים מאכילת אגוזים נאמדת בכ-15 עד 25 אחוזים פחות ממה שסברו בעבר.

      15 עד 25 אחוזים פחות קלוריות. גיף אגוזים (צילום: ShutterStock)

      הנתונים האלה זמינים כבר תקופה, אבל עברו מתחת לרדאר, ואילו עכשיו חברת חטיפי בריאות בשם The Kind snack הודיעה כי היא משנה את טבלת הערכים התזונתיים וסך הקלוריות במוצרים שלה, כך שיתאימו לערכים החדשים, והאופטימיים יותר. כך לדוגמה, חטיפי אגוזים ושוקולד מריר שלהם השוקלים 40 גרם, מכילים כעת 180 קלוריות, במקום 200.

      "אתם יכולים לאכול עוד כמה אגוזים בלי להרגיש אשמים", אמר הביולוג דייוויד באר, שהוביל את המחקר, ל- Insider. הוא הסביר כי אנחנו לא לועסים את האגוזים לגמרי, ולכן חלקים מסוימים מהם פשוט עוברים כמו שהם דרך מערכת העיכול שלנו. "לא כל הקלוריות נספגות", הוא הסביר, והבהיר שהוא עצמו לא מהסס עכשיו לאכול עוד כמה אגוזים.

      יש לציין שהסיבה שאגוזים לא נספגים בשלמותם היא שהם לא נלעסים במלואם, ולכן חמאות שקדים ובוטנים, או מאכלים שבהם יש שקדים ואגוזים טחונים היטב, כן מספקים יותר קלוריות יחסית.

      צריכים עוד סיבה לאכול יותר אגוזים?

      כאמור, לשקדים ואגוזים שונים יש המון יתרונות בריאותיים. חופן של שקדים, לדוגמה, עשיר בחלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים. אכילת שקדים נמצאה במחקרים כתורמת לתחושת שובע לאורך זמן, משפרת את בריאות הלב, ומאזנת את רמות הסוכר. המינרלים והוויטמינים בשקדים עוזרים לבניית העצמות ומסייעים לתפקוד העצבים ולרגולצייה של לחץ הדם. בנוסף, שקדים עשירים בשומן חד בלתי רווי ובוויטמין E, אשר מגן מפני נזק של קרני UV כמו גם מפני אלצהיימר.

      צריכים דוגמה נוספת? פיסטוקים מכילים שומנים בריאים, אומגה 3, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סידן, אבץ וברזל. חופן פיסטוקים מכיל קרוב לשליש מהצריכה היומית הנדרשת של ויטמין B6 ו-15 אחוזים מהצריכה היומית של המינרל מנגן, 21 אחוזים מהתיאמין (B1), וגם - 41 אחוזים מהנחושת ו-11 אחוזים מהזרחן.

      והנה עוד סיבה. מחקר של אוניברסיטת הרווארד שפורסם לפני חודשים מספר מצא כי העלאת צריכת האגוזים היומית יכולה לסייע בירידה במשקל ולמנוע השמנת יתר. החוקרים גילו כי הגדלת צריכת האגוזים רק בחצי מנה (14 גרם) ביום נקשרה לסיכון נמוך יותר להעלות שני קילו ומעלה בכל תקופה של 4 שנים. ועלייה של מחצית המנה היומית בצריכת האגוזים הייתה קשורה לסיכון נמוך יותר ב-15 אחוזים להשמנה.

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

        התרעות פיקוד העורף

          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully