וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שנשים בשליש ראשון להריון חייבות לאכול אגוזים

אם את מתכננת להכנס להריון או שבשעה טובה את כבר שם, את בוודאי מנסה להקפיד יותר על המזון שנכנס לך לגוף. ואכן לתזונת האם בהריון יש השפעה על המשקל הסופי שלך, אבל היא גם קריטית להתפתחות הילד. אז למה לאכול דווקא אגוזים בשליש הראשון?

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
עשירים בחומצות שומן חשובות. אגוזים ושקדים/ShutterStock

ילדים שהאימהות שלהן אכלו אגוזים באופן קבוע במהלך השליש הראשון להריון גדלו להיות אינטליגנטים יותר - כך על פי מחקר ראשון מסוגו שנערך בספרד. החוקרים אמרו כי לאור הממצאים, אם נשים בהריון יאכלו יותר אגוזים ושקדים בתזונה שלהן, מספר הצעירים הסובלים מהתפתחות קוגניטיבית נמוכה עשוי לקטון בחצי ואילו מספר הילדים ה"מחוננים" עשוי להכפיל את עצמו.

ממצאי המחקר שנערך על ידי המכון הגלובלי לבריאות הציבור בברצלונה וכלל 2,200 נשים וילדיהן, הראו כי צריכה של 30 גרם אגוזים, מספר פעמים בשבוע, בשליש הראשון להריון, נקשרה לשיפור במבחני קוגניציה שמדדו זיכרון לטווח קצר של הילדים, יכולת ריכוז ותפקוד קוגניטיבי. האגוזים שנלקחו בחשבון במחקר היו אגוזים, שקדים, בוטנים, צנוברים ואגוזי לוז.

עוד בנושא:
אכילת אגוזים מדי יום עושה את הדבר הזה למוח
זה מה שחופן אגוזים ביום יכול לעשות לפוריות שלכם
מה אוכלים היום? 3 תפריטים בריאים להריון

עובר באולטרסאונד. ShutterStock
עוזרים לפתח את מוח העובר. עובר ברחם/ShutterStock

"זהו המחקר הראשון שבוחן את היתרונות האפשריים של אכילת אגוזים במהלך ההריון על התפתחות המוח של הילד בטווח הארוך", אמרו החוקרים. "המוח עובר סדרה של תהליכים מורכבים במהלך ההריון וזה אומר שתזונה אימהית היא גורם מכריע בפיתוח המוח העובר והיא יכולה להיות בעלת השפעות ארוכות טווח".

"אנו חושבים כי ההשפעות החיוביות שנצפו עשויות להיות בשל עובדה שאגוזים מכילים רמות גבוהות של חומצה פולית, ובמיוחד, חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ואומגה 6", אמרו החוקרים. "מרכיבים אלה נוטים להצטבר ברקמות עצביות, בעיקר באזורים הקדמיים של המוח, המשפיעים על הזיכרון ועל התפקודיים הניהוליים, שהם תהליכי השליטה הגבוהים של האדם" .

עוד באותו נושא

אכילת חופן אגוזים ביום עשויה למנוע מחלות קשות

לכתבה המלאה

ההתפתחות מושפעת מתזונת האם

כדי לגלות כיצד אכילת אגוזים במהלך ההריון משפיעה על התפתחותו העתידית של הילד, החוקרים ניתחו יותר מ -2,200 זוגות של אימהות וילדיהן המתגוררים בספרד. במהלך השליש הראשון והשלישי של הריונות הנשים, הן מילאו שאלונים על הרגלי האכילה שלהן, שכללו את צריכת האגוזים שלהן. התפתחותם העצבית של הילדים הוערכה באמצעות מספר מבחנים סטנדרטיים בגיל 18 חודשים, חמש שנים ושמונה שנים.

תוצאות המחקר שפורסמו בכתב העת האירופאי לאפידמיולגיה, גילו את התועלת הגדולה ביותר בקבוצה בה אמהות אכלו את כמות האגוזים הגבוהה ביותר, עם ממוצע שבועי של שלוש מנות של 30 גרם. למרות היתרונות של אכילת אגוזים במהלך השליש הראשון של ההריון, ההשפעות לא נראו כאשר האימהות אכלו אגוזים בשלבים אחרים של ההריון. מחבר המחקר, ד"ר ג'ורדי ג'ולבז, אמר: "זו לא הפעם הראשונה שאנו רואים תופעות ברורות יותר כאשר מתרחשת חשיפה בשלב מסוים של ההריון. הספרות המדעית משערת כי קצב התפתחות העובר משתנה לאורך ההריון, ויש תקופות שבהן ההתפתחות רגישה ומושפעת במיוחד מהתזונה האימהית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully