וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חופנים של אגוזים בשבוע מצמצמים את הסיכון למחלות לב

הם נמצאים במרכזם של מחקרי תזונה רבים - ולא סתם. האגוזים מכילים ערכים תזונתיים חשובים לגוף, ומתברר שצריכה שלהם תורמת למניעת מחלות כרוניות, ביניהן מחלות לב מסכנות חיים

חופן אגוזים. ShutterStock
מזון העל החדש. אגוזים/ShutterStock

לפי כמות המחקרים שנערכים על אגוזים בשנים האחרונים, נראה שאפשר להכתיר אותם כמזון העל החדש. מחקר שנערך בשנים האחרונות וכלל 200 אלף משתתפים מצא כי מי שאכל כמה פעמים במהלך השבוע אגוזים היה בסיכון נמוך יותר לפתח מחלות לב.

החוקרים מאוניברסיטת הרווארד בבוסטון מצאו כי אכילת בוטנים, שקדים ואגוזים הורידה את הסיכון לחלות במחלות לב כליליות ב-23 אחוזים ואת הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם ב-15 אחוזים. אותה כמות של בוטנים - שנחשבים בכלל לקטניות - גם הפחיתה את הסיכון לאותן מחלות ב-15 ו-13 אחוזים בהתאמה.

"הממצאים שלנו תומכים בהמלצות להגדיל את צריכתם של מגוון אגוזים, כחלק מדפוסי התזונה הבריאים, להפחתת הסיכון למחלות כרוניות", אמרה העורכת המובילה של המחקר ד"ר מרתה גואש-פרה, תזונאית מאוניברסיטת הרווארד בבוסטון.

התקף לב. ShutterStock
מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב. מוניטור/ShutterStock

למעלה מ-210 אלף אחיות ואנשי מקצוע בתחום הבריאות בארה"ב היו במעקב במשך 32 שנים, במהלכן הם מסרו מידע על ההיסטוריה הרפואית ואורח חייהם באמצעות שאלונים שמילאו כל שנתיים. ד"ר גואש-פר ועמיתיה זיהו 14,136 מקרים של מחלות לב וכלי דם עיקריות יחד עם 8,390 מחלות לב כליליות ו -5,910 אירועים מוחיים - חלקם קטלניים.

עוד בוואלה!

מקרה קשה לפיצוח: האם אגוזים יגרמו לכם לעלות במשקל?

לכתבה המלאה

מועילים גם למוח

המחקר שהתפרסם בכתב העת American College of Cardiology התרכז כמובן בצריכת אגוזים במצבם הטבעי ולא באלה המומלחים או הקלויים. האגוזים הטבעיים עשירים בסיבים תזונתיים, המסייעים בעיכול ותורמים לתחושת השובע. בנוסף, אגוזים הם גם מקור מעולה לנוגדי חמצון, המסייעים לגוף לנטרל את הפעילות ההרסנית של הרדיקלים החופשיים. פעילות נוגדת חמצון עשויה להגן על הגוף מפני התפתחות סרטן, טרשת עורקים וקטרקט, ולהאט את תהליכי ההזדקנות.

מחקר שנערך במרץ האחרון ופורסם בכתב העת Nutrition, Health and Ageing, מצא כי אכילה של יותר מעשרה גרמים של אגוזים ביום נקשרה בשיפור הזיכרון ושיפור המחשבה. בנוסף, החוקרים מצאו כי אכילה של אגוזים שיפרה את התפקוד הקוגניטיבי של מבוגרים אלה בכ-60 אחוזים ואף "הצליחה לבטל התדרדרות טבעית של כשנתיים במצב הקוגניטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully