זה מה שאכילת תותים עושה לגוף שלכם

הם דלים בקלוריות, עשירים בסיבים תזונתיים ומפוצצים בנוגדי חמצון מהסוג הטוב ביותר. אספנו את כל הסיבות לאכול תותים כל יום מעכשיו ועד סוף העונה

11/02/2020
קטיף תותים תותלאנד בהוד השרון (זיו ריינשטיין)

בסרטון: קטיף תותים מתוק במיוחד

פירות חורף פחות מפנקים מפירות קיץ, אבל יש להם לא מעט יתרונות בריאותיים. את הסיבות לאכול פירות הדר כולם כבר מכירים, אבל הם לא פצצות הבריאות היחידות של החורף. גם לתותים יש לא מעט השפעות חיוביות על הגוף שלכם, מעבר לעובדה שהם טעימים נורא. הנה כמה מהן.

1. הם יעזרו לכם לרדת במשקל

תותים, כמו פירות אדומים אחרים, עשירים בפלבנואידים - תרכובות טבעיות המצויות במאכלים מן הצומח, שגם מגנות על המאכלים שמכילים אותן. מחקר שפורסם ב-2016 ב-BMJ גילה כי הפלבנואידים האלה הם הרכיב המשפיע ביותר על ירידה במשקל. החוקרים בחנו נתונים של 124 אלף אמריקאים בגילאי 27-65 ומצאו קשר הדוק בין דיאטה עשירה בפלבנואידים ובין עלייה פחותה במשקל. לפי המחקר, הפלבנואידים בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על ירידה במשקל הם האנתוציאנינים, שמצויים במזונות שצבעם אדום עז. תותים, כבר אמרנו?

הסוד הוא בצבע האדום. תותים(צילום: Giphy)

תותים הם נשנוש יעיל במיוחד לתקופת הדיאטה, שכן מדובר בפרי בעל ערך קלורי נמוך - 32 קלוריות ל-100 גרם. וזה לא הכל. מחקר שנערך באוניברסיטת Loughborough בבריטניה מצא כי אנשים שאכלו חופן תותים אחרי הצהריים, אכלו כמות קטנה יותר של מזון בארוחת הערב.

2. יגנו עליכם מסרטן

אותם האנתוציאנינים מהסעיף הקודם יעילים ליותר משמירה על המשקל. מדובר בנוגדי חימצון חזקים המגנים ממחלות ותהליכי הזדקנות, והחשוב מכל הם מגנים מרדיקלים חופשיים העלולים לגרום לסרטן. תותים עשירים גם בחומצה אלאגית - פיטוכימיקל הנמצא במחקרים כמונע התפתחות תאים סרטנים.

עוד בוואלה!

כמה ירקות ופירות צריך לאכול ביום, ואיזה הכי מומלצים?

לכתבה המלאה

3. הם יעלימו לכם את העצירות

אכילה יומית של כוס תותים תוסיף לתפריט שלכם כ-4 גרם סיבים תזונתיים. אם תשלבו באותה כוס גם אוכמניות, פטל אדום ושאר פירות יער, כמות הסיבים תעלה ל-8 גרם. סיבים תזונתיים אינם מתפרקים במערכת העיכול שלנו, מכיוון שאין לנו אנזימים שמסוגלים לפרק אותם והם מתחלקים לשני סוגים: סיבים בלתי מסיסים, שמופרשים מהגוף כפי שהם, בלי פירוק, וסיבים מסיסים שחיידקי המעי יודעים לפרק לתרכובות שנחשבות מועילות לבריאות. צריכה מועטה של סיבים תזונתיים היא מקור לעצירות, ומומחים ממליצים לצרוך לפחות 25 גרם מדי יום כפיתרון.

מלבד העובדה שסיבים תזונתיים עוזרים למערכת העיכול, הם גם מונעים מחלות כרוניות, מאריכים את תחושת השובע וכמובן, טובים לדיאטה שלכם. בדיקה שנערכה עבור ארגון הבריאות העולמי ופורסמה בכתב העת הרפואי LANCET העלתה שאנשים שצורכים כמות גדולה של סיבים תזונתיים מדי יום מקטינים כמעט בשליש את הסיכון שלהם ללקות בהתקף לב, שבץ, סוכרת מסוג 2 או סרטן המעי, ולמוות מוקדם.

4. הם ישפרו את בריאות העיניים שלכם

התותים, כמו גם פירות יער, עשירים בוויטמין C, נוגד חמצון שנמצא במחקרים כיעיל להפחתת הסיכון למחלת הקטרקט בגילאים מבוגרים. למרות שפירות הדר נתפסים כמובילים בתחום, התות הוא בין הפירות המובילים בכמות ויטמין C ובכוס אחת יש את כמות הדרושה לנו ליום. מלבד תרומתו לעיניים, ויטמין C ידוע כמונע התפתחות גידולים וסרטן, שומר על מערכת לב וכלי דם ומונע תהלכים של דלקת.

שפע של ויטמין C. תותים(צילום: ShutterStock)

5. הם יעשו אתכם מאושרים יותר

מעבר לעובדה שתותים הם פינוק אמיתי שתמיד עושה מצב רוח טוב, מחקר שנערך לפני כמה שנים גילה כי אכילה רבה של פירות קשורה ליצירתיות, סקרנות והנאה מהחיים. החוקרים הניחו אז שהסיבה לכך היא שהרבה מהפירות והירקות מכילים כמות גבוהה של ויטמין C שאחראי במידה רבה על יצור של דופמינים, שהם מעבירים בין עצביים שמעודדים מוטיבציה ומחוייבות. וכפי שציינו בסעיף הקודם, ויטמין C הוא רכיב משמעותי מאוד בתותים.

6. הם יספקו לכם את הוויטמינים שאתם צריכים

תותים הם מקור מצויין לחומצה פולית, המשתתפת בייצור חומצת הגרעין RNA ובייצור חלבונים ומוליכים עצביים. תותים מכילים ויטמינים נוספים כמו ויטמין k וויטמינים ממשפחת ויטמיני B. תותים מכילים גם מינרלים חשובים, בהם סידן - שעוזר לחיזוק בניית העצם, אשלגן - שמסייע בהורדת לחץ דם, וברזל - שמונע עייפות ואנמיה.

  • תותים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully