וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קקי פעם בשבועיים? 8 מאכלים שיכולים להקל על עצירות

פאני בוזגלו סיפרה בהישרדות שהיא עושה קקי רק פעם בשבועיים, וזעזעה המון אנשים שיוצאים מדעתם אחרי יומיים של עצירות. אז בשבילה, ובשביל כל האנשים שהזדהו איתה, אספנו כמה מאכלים שיכולים לשחרר את הפקק

פאני בוזגלו הישרדות. רשת 13, צילום מסך
התרקנות פעם בשבועיים? אלף פעמים לא. פאני בוזגלו בהישרדות/צילום מסך, רשת 13

ללא ספק מדובר באחת התופעות המטרידות ביותר שהגוף שלנו יכול לנפק. אדם הסובל מעצירות לא רק יחווה כאבי בטן ותחושת מלאות לא נעימה, אלא זה יכול להשפיע משמעותית גם על מצב הרוח שלו.

החלק המעודד בתופעה הוא שברוב המקרים טיפול בעצירות יכול להתבצע בבית, בעזרת כמה התאמות תזונה קטנות. אבל לפני שנגיע לרשימת מאכלי הפלא, הבהרה קטנה: אם העצירות נמשכת יותר משלושה שבועות, אם העצירות קשה ואינה מגיבה לטיפולים סטנדרטיים ואם העצירות מלווה בדם בצואה, בירידה במשקל, בחום או בחולשה - יש לפנות לרופא.

שזיפים מיובשים

שזיפים מיובשים. ShutterStock
מזון הראשון שקפץ לראש הרשימה/ShutterStock

שזיפים טריים או מיובשים הם ככל הנראה המזון הראשון שקפץ לראש הרשימה הזו ולא סתם. יש סיבה טובה מאוד לכך שהם פתרון יעיל במקרה של עצירות: הם מלאים בסיבים ויש בהם גם פרוקטוז וסורביטול, סוכרים מתסיסים שיכולים לגרום לתנועת מעיים ערה. ניתן גם להשרות את השזיפים במים למשך הלילה ולשתות את הנוזלים בבוקר.

עוד בוואלה!

כואבת לכם הבטן "בלי סיבה"? אתם חייבים לקרוא את זה

לכתבה המלאה

קטניות

סלט עדשים במסעדת זויה. דרור עינב
מלאות בסיבים תוזנתיים. סלט קטניות/דרור עינב

קטניות עמוסות במרכיבים תזונתיים מצוינים, אבל דווקא נוכחות הסיבים בהן היא שמביאה אותן לרשימה הנוכחית. סיבים מסיסים ולא מסיסים משפרים את מעבר הצואה במעי הגס ותורמים למיקרוביום במערכת העיכול.

מומחים ממליצים לצרוך לפחות 25 גרם מדי יום כפיתרון. מזונות עשירים במיוחד בסיבים כוללים לא רק שעועית ועדשים, אלא גם סובין, שיבולת שועל, שקדים, שעורה, ירקות רבים ופירות טריים ויבשים. כל המאכלים האלה יכולים להיות תרופות ביתיות לעצירות. אם אתם סובלים מעצירות והגברתם את צריכת הסיבים, הקפידו לשתות יותר מים מהרגיל כדי לשמור על הצואה רכה.

צימוקים

צימוקים. ShutterStock
בעלי השפעה משלשלת. צימוקים/ShutterStock

הנה עוד פרי יבש שממש יכול לעזור ליציאות שלכם. הצימוקים עשירים בסיבים, אך הם גם מכילים חומצה טרטרית שיש לה השפעה משלשלת. דובדבנים ומשמשים עשירים גם הם בסיבים תזונתיים ויכולים לעזור נגד עצירות. אם אתם אוכלים את הפירות האלה עם קערת יוגורט אתם מסייעים אפילו עוד יותר למערכת העיכול עם היתרונות הנוספים של פרוביוטיקה מרגיעה במעיים.

מים עם לימון

כוס מים עם לימון. ShutterStock
הקלה על העצירות. כוס מים עם לימון/ShutterStock

הגדלת כמויות המים שאתם שותים יחד עם צריכת סיבים תזונתיים יכולה להקל משמעותית על תחושת עצירות. ספיגת H2O גורמת למעיים לפעול ביתר יעילות ולהביא אתכם מהר יותר לתחושת הקלה. כולנו יודעים לדקלם מתוך שינה שצריך לשתות בין 8 ל-10 כוסות ביום, אבל רק מעטים מקפידים על כך.

בנוסף, חומצת הלימון במיץ הלימון מעוררת את מערכת העיכול ויכולה לעזור לשטוף רעלים מהגוף, ובכך מספקת הקלה בעצירות.

קפה

קפה. ShutterStock
שוי לסייע להאצת הפעילות של מערכת העיכול. כוס קפה/ShutterStock

למרות שהמנגנון לא לגמרי ברור, אחת התיאוריות היא שקפאין עשוי לסייע להאצת הפעילות של מערכת העיכול. קפאין הוא חומר בעל השפעות ממריצות באופן כללי, וכשם שהוא משפיע על מערכת העצבים המרכזית הוא יכול להמריץ גם את מערכת העצבים הסימפטטית שאחראית בין היתר על העיכול.

קפאין יכול לעודד את התנועה של צינור העיכול, שמכונה פריסטלטיקה. הוא למעשה מגביר את תנועות הכיווץ של המעי הדק והמעי הגס עד שבסופו של דבר הוא גורם לצורך ללכת לשירותים.

משקה אלוורה

אילוסטרציה. ShutterStock
צמח בעל תכונות משלשלות. אלוורה/ShutterStock

האלוורה נחשבת לצמח בעל תכונות משלשלות, היא מגרה את דופנות המעי וגורמת לשלשול, ולכן היא גם מתאימה לסובלים מעצירות קשה.

מולסה

מולסה. ShutterStock
כפית אחת ביום לפני השינה. מולסה/ShutterStock

המולסה, שהיא למעשה תוצר לוואי של תהליך הפקת סוכר, מורכבת מפחמימות פשוטות, מים וכמות משמעותית של סידן, מגנזיום, אשלגן וברזל וכפית אחת לפני השינה אמורה לעזור לכם בהקלה על העצירות.

זרעי צ'יה

מוזלי עם זרעי צ'יה. ShutterStock
תוספת של סיבים תזונתיים. יוגורט וצ'יה/ShutterStock

הם אומנם קטנים קטנים, אבל ממזרים ויכולים לתת לכם בדיוק את תוספת הסיבים התזונתיים שאתם צריכים. זרעי הצ'יה ידועים כמחוללי שובע, בשל יכולת הספיגה המדהימה שלהם - כל גרגר כזה יכול לספוג מים בכמות העולה פי 10 על משקלו, ובכך הם לא רק משאירים אתכם שבעים לאורך זמן רב יותר, אלא מקלים על יציאת הצואה. רק תקפידו לשתות איתם מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully