פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      בשורה חורפית: כך תותים יעזרו לכם לרדת במשקל

      מחקר חדש מצא כי אכילה של חופן פירות יער ביום במקום החטיף המתוק של ארבע אחרי הצהריים גורמת לנו לאכול פחות ולרדת במשקל בלי מאמץ. הנה הסיבה בגללה היינו רוצים ששדות התותים באמת ישארו לנצח

      פירות יער (ShutterStock)
      קיבלו הכל. יפים, טעימים ובריאים. פירות יער (צילום: shutterstock)

      החורף הוא תקופה לא פשוטה עבור רבים. חלק סובלים ממצבי רוח, אחרים מעייפות ורבים פשוט לא מצליחים לרדת במשקל. בשורה שמגיעה ממחקר תזונתי חדש מציעה לכם לאכול חופן של תותים במקום הסוכר של ארבע אחרי הצהריים. לפי המחקר, אם תעשו את זה תאבדו כחצי קילו בחודש, גם אם אתם לא עושים פעילות גופנית או דיאטה.

      המחקר שנערך בבית הספר לספורט באוניברסיטת Loughborough בבריטניה מצא כי אנשים שאכלו חופן פירות יער אחרי הצהריים, אכלו כמות קטנה יותר של מזון בארוחת הערב, בהשוואה לאלה שאכלו חטיף מתוק, זאת על אף שכמות הקלוריות שלהם הייתה זהה. לפי החוקרים מדובר בשיטה מאוד פשוטה שיכולה לחסוך לנו כ-134 קלוריות בכל יום, ותעזור לנו לרדת במשקל.

      תורמים לתחושת שובע

      החוקרים עקבו במשך ארבעה חודשים אחרי שתי קבוצות. הראשונה אכלה שוקולד או חטיף מתוק אחרי הצהריים, ואילו הקבוצה השנייה אכלה חופן של פירות יער ששווים בערכם הקלורי לחטיף השוקולד. לאחר מכן נתבקשו המשתתפים לאכול ארוחת ערב שכללה פסטה עד שיגיעו לתחושת מלאות נוחה, כפי שהוגדר במחקר. התוצאות הראו כי אלו שאכלו שוקולד או חטיף מתוק צרכו 20 אחוזים יותר מזון בארוחת הערב מאשר הקבוצה השנייה.

      קטיף תותים (יוסי ציפקיס)
      שדות תותים לנצח (צילום: shutterstock)

      היתרונות הבריאותיים הפוטנציאלים של פירות היער - הכוללים פטל, דומדמניות, אוכמניות, חמוציות ותותי שדה - לא מסתיימים כאן והם נחשבים למקור חשוב של מספר נוגדי חימצון וויטמינים בעלי השפעה על בריאות המוח, תהליכי הזדקנות, המערכת החיסונית, מערכת השתן, בריאות הלב וכלי הדם.

      אכילה יומית של כוס תותים למשל, תוסיף לתפריט שלכם כ-4 גרם סיבים. אם תשלבו באותה כוס גם אוכמניות, פטל אדום ושאר פירות יער, כמות הסיבים תעלה ל-8 גרם, מה שיתרום לתחושת השובע שלכם. היתרונות הבריאותיים של פירות היער אומנם נמצאו כבר במחקרי עבר, אך זו הפעם הראשונה שמתגלה כי צריכה שלהם כחטיף עשויה להפחית את הכמות שאנשים אוכלים בזמן הארוחה הבאה של היום.

      עוד בנושא:
      8 מאכלים שישאירו אתכם שבעים כל היום
      5 דרכים להוריד במשקל בלי דיאטה
      פירות יעשו אתכם מאושרים יותר