פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מחקר: אנשים שאוכלים פירות מאושרים יותר

      מחקר חדש הראה כי אכילה מרובה של פירות וירקות הביאה לשיפור במדד הסיפוק העצמי והיצירתיות של הנחקרים. אף שנדרש עוד מידע, התוצאות מראות קשר בין מזון בריא לבין צמיחה אישית

      פירות טרופיים (ShutterStock)
      קח פרי ותהיה לי בריא (אילוסטרציה: shutterstock)

      כבר מגיל קטן מספרים לנו על החשיבות של אכילת ירקות ופירות לבריאות הפיזית שלנו. מחקר חדש שנערך בניו זילנד והתפרסם במגזין הבריטי לפסיכולוגיה ובריאות מראה שפירות וירקות מועילים גם למצב הנפשי שלנו, וקושר בין אכילה מרובה שלהם לבין יצירתיות, סקרנות והנאה מהחיים.

      עוד בנושא:
      תזונה צמחונית מפחיתה סרטן
      הפטריה היפנית שתחזיר לכם את המרץ
      איך סוכר משפיע לכם על המוח?

      המחקר כלל 405 סטודנטים שניהלו יומן אכילה מסודר במשך 13 ימים, בו הם דיווחו על מספר הפירות, הירקות, הקינוחים ועוד מבחר של מנות שאכלו באותו יום. בנוסף מילאו הסטודנטים שאלון יומי שנועד לבדוק את מידת היצירתיות, הסקרנות והפריחה האישית והפסיכולגית שלהם. התשובות לשאלות שהופנו אליהם הוצגו על סקאלה שבין 1 ("לא מסכים") ל-7 ("מסכים ביותר"). השאלון גם בדק את ההרגשה הכללית שלהם באותו יום.

      התוצאות של המחקר הראו כי מי שאכל כמות גדולה יותר של פירות וירקות במשך 13 הימים, העיד על סקרנות גדולה יותר, יצירתיות וחשיבה חיובית. המסקנות אף הראו כי ככל שהסטודנטים אכלו יותר פירות וירקות כך התוצאות שלהם היו גבוהות וחיובית יותר.

      לא ברור כמה פירות וירקות צרכו הנחקרים במהלך כל יום, אבל לפי מחקר חדש שהתפרסם באפריל השנה ונערך באוניברסיטת קולג' בלונדון נמצא כי אכילת שבע מנות של פרי וירק ביום מורידות את הסיכון למות ממחלות שונות ב-42%.

      מזון למחשבה
      "למרות התוצאות של המחקר אנחנו לא יכולים לקשור באופן ישיר בין אכילת פירות וירקות לבין שיפור בתוצאות ובהישגים האישיים", הסבירו עורכי המחקר להפינגטון פוסט. "קיים סיכוי שההרגשה הטובה והחיובית היא זו שגרמה לסטודנטים לאכול מזון בריא יותר".

      הרבה מהפירות והירקות מכילים כמות גבוהה של ויטמין C שאחראי במידה רבה על יצור של דופמינים, שהם מעבירים בין עצביים שמעודדים מוטיבציה ומחוייבות. "פירות וירקות מכילים חומרים נוגדי חימצון שמונעים דלקות ונחשבים גם למפחיתי דכאון", אמרו החוקרים. התוצאות אומנם רחוקות מלהיות וודאיות אך הן מראות על הקשר הקיים בין מזון בריא לבין צמיחה פסיכולוגית, וזה בהחלט יכול להחשב כמזון למחשבה.