פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      המכון האמריקאי לחקר הסרטן ממליץ על תזונה צמחונית

      במכון האמריקאי לחקר הסרטן סוברים שדיאטות הסובבות סביב מזון מלא מהצומח מורידות את הסיכון לסוגי סרטן רבים ולמחלות נוספות. ויש להם המלצות נוספות

      סלט עגבניות שרי ביוחנן (נמרוד סונדרס)
      לתזונה צמחית יתרונות רבים (צילום: נמרוד סונדרס)

      אם תכנסו היום לעמוד הבית של האתר הרשמי של המכון האמריקאי לחקר הסרטן תמצאו כבר בעמוד הראשי הצהרה בזכות הצמחנות. בפרסום הלא שגרתי קובע המכון כי דיאטות שסובבות סביב מזון מלא מהצומח – ירקות, דגנים מלאים, פירות וקטניות – מורידות בצורה חדה את הסיכון לסוגי סרטן רבים, כמו גם למחלות נוספות.

      עוד בנושא:
      איך עוברים מג'אנק פוד לממרח שקדים?
      האם צריכת חלבון מן החי מסוכנת?
      מחי לצומח: מעבר בריא לצמחונות

      המכון האמריקאי לחקר הסרטן הוא אחד מגופי המחקר הגדולים בעולם, אשר יחד עם הקרן העולמית לחקר הסרטן מוביל את המחקר לגבי הקשר שבין אורח חיים לתחלואה מסרטן. קביעה של ארגון גדול ושמרני המצדדת במעבר לתזונה מהצומח היא בעלת חשיבות גדולה.

      חייבים לבצע שינוי כבר היום

      המכון פרסם את הדברים בהתייחסותו לספר "מחקר סין", שנכתב על ידי פרופ' קולין קמפבל, והסרט "מזלגות במקום סכינים" שנוצר בעקבותיו. הספר והסרט המדוברים ממליצים לאנשים לשפר את בריאותם על ידי זניחת התזונה האמריקאית המסורתית, הסובבת סביב בשר וכוללת גם צריכה גבוהה של סוכר, ולאמץ תזונה המבוססת על הצומח במקומה. בפרסום באתר המכון נכתב כי הם מברכים על עליית המודעות לחשיבות התזונה מהצומח.

      במכון האמריקאי לחקר הסרטן מסבירים שדיאטות הסובבות סביב מזון מלא מהצומח מורידות את הסיכון לסוגי סרטן רבים ולמחלות נוספות. עם זאת, הם מדגישים שתזונה היא רק חלק מהסיפור. "הדוחות המדעיים שלנו מראים שהקשר בין שומן עודף וסרטן חזק באותה מידה. מגפת ההשמנה המשתוללת עלולה לגבות מליוני קורבנות סרטן בעשורים הבאים, אלא אם נבצע שינוי היום", הם מזהירים.

      אפשר להפחית את הסיכון לסרטן

      המכון האמריקאי לחקר הסרטן מונה את הצעדים החשובים ביותר לבריאות טובה ולהפחתת הסיכון לסרטן.

      אכילה חכמה
      מי שאוכל בשר אדום, צריך להגביל את צריכתו ובמקומו לאכול ארוחות שבמרכזן מזון מלא מהצומח. למעבר לתזונה המבוססת יותר על הצומח יש בונוס נוסף. "בזמן שאתם נעים לעבר תזונה המבוססת על הצומח, אל תופתעו אם תבחינו שאתם גם מתחילים לרדת במשקל", נכתב בפרסום.

      הורידו במשקל
      מלבד הימנעות מעישון, שמירה על משקל גוף תקין היא הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות על מנת להגן על עצמכם כנגד סוגי סרטן רבים. המכון האמריקאי לחקר הסרטן מסביר שהדרך הטובה ביותר להבטיח שאתם שומרים על משקל בריא היא שילוב של תזונה המבוססת על הצומח ופעילות גופנית.

      זוזו יותר
      פעילות גופנית מסייעת להגן ישירות מפני הסרטן, על ידי רגולציה של הורמונים שאחרת היו מעודדים גדילת סרטן, וגם באופן עקיף, על ידי כך שהיא עוזרת להימנע משומן עודף. במכון האמריקאי לחקר הסרטן ממליצים על 30 דקות של פעילות גופנית מתונה כל יום. וככל שהכושר משתפר – הם ממליצים להעלות את העצימות או את משך הפעילות.

      שינוי אורח חיים יכול להציל חיים. במכון מעריכים כי אימוץ העקרונות שלעיל יוביל להפחתה של שליש באירועי סרטן בארה"ב. המשמעות היא 400 אלף בני אדם בארה"ב לבדה שלא יחלו בסרטן מדי שנה. הוסיפו למשוואה גמילה מעישון והתחלואה תרד אף יותר.


      ד"ר גילה בן דוד היא מומחית לרופאת נשים ופוריות. ד"ר צביה שיפר חרובי היא מומחית לרפואת ילדים