פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זוהי השעה: 10 הצעות לנשנושים בריאים במשרד

      מי לא מכיר את צניחת הסוכר שחווים אנשי המשרדים בשעה ארבע אחרי הצהריים? במקום לאכול את שאריות עוגת היום הולדת, או לנשנש 10 עוגיות עם הקפה, הנה כמה הצעות בריאות יותר שיעלו לכם רק 100 קלוריות

      כוס קפה (ShutterStock)
      יש משרדים שלא צריכים שתגיע השעה ארבע כדי להתחיל לנשנש (צילום: shutterstock)

      אם אתם עובדים במשרד, אתם בוודאי מכירים את נפילת הסכר של ארבע אחרי הצהריים. המוח עבד קשה כל היום, העייפות מזדחלת, יש ירידה באנרגיה והבטן מאותת ומבקשת משהו מתוק. במקום להתפתות ולאכול את העוגות שנותרו במטבח המשותף מיום ההולדת שחגגו אתמול, או לוותר על ארוחת ביניים ולהגיע הביתה רעבים ולהתנפל על המקרר, קיימות כמה אופציות שפויות שלא מכילות יותר מ-100קלוריות למנה, ועדיין נחשבות בריאות ומשביעות.

      פירות טריים

      סלט פירות (ShutterStock)
      מתוקים באופן טבעי (צילום: shutterstock)

      פירות טריים מהווים אפשרות מצוינת לארוחת ביניים, וכזו שקשה לטעות בה. הפירות מתוקים באופן טבעי, ולכן כאשר הצורך למשהו מתוק מתעורר, הם יכולים להוות תחליף בריא יותר. בנוסף, הבאת פירות טריים למשרד חוסכת את זמן הכנת הארוחה, ואם תביאו פירות כמו בננות, תפוחים, תפוזים או אגסים, הם גם יחזיקו מעמד יפה מספר ימים במשרד. אם אתם מעדיפים פירות יבשים (שמחזיקים מעמד אפילו יותר זמן), עדיף לבחור את אלו שאינם ממותקים. רק הערה אחת - אם כבר הבאתם פירות למשרד, שטפו אותם לפני האכילה.


      אנשים שאוכלים פירות מאושרים יותר

      ירקות טריים חתוכים

      ירקות חתוכים (ShutterStock)
      מעט קלוריות, הרבה סיבים (צילום: shutterstock)

      רצועות גזר, סלרי או פלפל הן אפשרות מצויינת לנשנוש בריא. הירקות אשר מכילים כמות נמוכה של קלוריות וכמות גדולה של סיבים, ויטמינים ומינרלים, יתרמו לתחושת השובע לאחר אכילתם. במקום לטבול את הירקות ברטבים עתירי שומן, אפשר לטבול אותם בכף של ממרח חומוס או גבינה. בצורה זו תוסיפו חלבון לתפריט אשר יעזור בגיוון ובתחושת השובע.

      אכילת ירקות תציל ממוות

      פופקורן

      פופקורן בטעמים של אורלי פלאי (נמרוד סונדרס)
      בחירה מושלמת (צילום: נמרוד סונדרס)

      פופקורן הוא בחירה מושלמת לחטיף בנפח גדול. גם אם אין לכם מיקרוגל במשרד, פופקורן יכול להוות נשנוש נהדר ובריא וניתן להכין אותו בבית, לחלק לשקיות קטנות ולהביא לעבודה. 3 כוסות מדידה של פופקורן מכילות כ-95 קלוריות בלבד. אם אתם מעדיפים להכין פופקורן במיקרוגל, עדיף לבחור בשקיות אישיות המכילות כ- 100 קלוריות לשקית ולא להתפתות לאריזות המכילות תוספת מיותרת של שומן (חמאה) וקלוריות.

      לא רק רזה: פופקורן מאריך חיים

      פריכיות אורז

      פריכיות אורז (ShutterStock)
      קרנצ'י ומתנפח במים (צילום: shutterstock)

      אם מתחשק לכם לאכול משהו קרנצ'י, כמה פריכיות אורז יכולות להוות תחליף בריא יותר מאשר חטיף צ'יפס למשל. 2 פריכיות אורז מכילות כ-70 קלוריות בלבד, ואם תשתו מים בזמן האכילה, תחושת השובע תגדל אף יותר. ניתן לבחור בשקית קטנה של פריכיות אורז בטעמים שונים ומגוונים, אך חשוב לשים לב לכמות הקלוריות בשקית כולה. ישנן שקיות המספקות קרוב ל-200 קלוריות לשקית, ולכן כדאי לחלק את הכמות לשתי שקיות נפרדות ולהשאיר מנה אחת למחרת.

      לא תאמינו מה אורז לבן עושה לשינה שלכם

      אדממה

      אדממה (ShutterStock)
      בחירה מצויינת לנשנוש בריא ודל בקלוריות ושומן בעבודה (צילום: shutterstock)

      אדממה הם פולי הסויה אשר נמצאים בתוך תרמילים ירוקים והם יכולים להוות בחירה מצויינת לנשנוש בריא ודל בקלוריות ושומן בעבודה. באדממה יש תכולה גבוהה של חלבון, סיבים תזונתיים, סידן ברזל ועוד. חצי כוס פולי אדממה (ללא הקליפה) מכילה כ-100 קלוריות. ניתן לקנות את האדממה בשקית קפואה, לבשל במים ולהביא למשרד.

      האם סויה טובה לבריאות?

      אגוזים ושקדים

      מתכוני אגוזים של פיליס גלזר (נמרוד סונדרס)
      7 אגוזים ו-2 אגוזי מלך, זו ההקצבה שלכם לארוחת ארבע (צילום: נמרוד סונדרס)

      אכילת אגוזים ושקדים מסייעת להפחית את רמות השומנים בדם ויכולה בין היתר למנוע מחלות לב וסוגים שונים של סרטן. שילוב של אגוזים ושקדים בתפריט היומי יוסיף לגופנו נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים אך גם עלול להוסיף כמות גדולה של קלוריות ושומן במקרים בהם נצרוך כמויות גדולות. הפתרון: מדידת הכמות וחלוקה למנות לפי ימים. דוגמא למנה מומלצת: 7 שקדים + 2 אגוזי מלך מכילה כ-100 קלוריות ומומלצת לאכילה כארוחת ביניים במשרד.

      חופן שקדים ביום יוריד לכם את הכרס

      טוסטונים עם ריבה

      טוסט עם ריבה (ShutterStock)
      חטיף קל עם מתיקות עדינה. טוסטונים עם ריבה (צילום: shutterstock)

      כאשר מתחשק לכם לאכול חטיף קל עם מתיקות עדינה, צנים יכול להיות אפשרות טובה ובריאה. עדיף לבחור בטוסטונים (טוסטים קטנים) מחיטה מלאה אשר יתרמו לתחושת השובע לאחר האכילה. מומלץ לבחור באלה שארוזים ומחולקים לאריזות אישיות ( 5-6 טוסטים קטנים בשקית). בצורה זו קל יותר להסתפק במנה אחת, אשר מכילה כ-65 קלוריות. כדי להלחם בנפילת הסוכר המוכרת של שעת אחרי הצהריים, ניתן להוסיף 1-2 כפיות ריבה. לא יותר.

      איך בוחרים לחם בריאות אמיתי?

      חטיפי אנרגיה

      חטיפי בריאות (ShutterStock)
      חשוב לבדוק מה הם מכילים (צילום: shutterstock)

      חטיפי אנרגיה אשר מכילים בעיקר פחמימות מורכבות, יכולים לספק לגוף אנרגיה לאורך זמן ממושך יחסית. מומלץ לבחור בחטיפי אנרגיה המתבססים על גרנולה ומעט פירות יבשים המכילים כ-100 קלוריות ליחידה. ערכו השוואה בין החטיפים השונים והעדיפו את אלה שמכילים כמות נמוכה של שומן (2% ומטה) וכמות גבוהה של סיבים. בחירה נכונה של חטיפי האנרגיה עדיפה מאכילת ממתק עשיר בסוכר אשר יגרום לנו להתעוררות מסוימת, אך לאחריה נחוש שוב עייפים וחסרי אנרגיה בשל ירידה חדה ברמות הסוכר בדם.

      חטיפי בריאות? היזהרו מחיקויים

      ספל מרק

      מרק עגבניות (ShutterStock)
      את שקדי המרק תשאירו בבית (צילום: shutterstock)

      כאשר מתחשק לאכול משהו חם, מרק נמס בשקית אישית יכול להוות פתרון מהיר ונוח לתחושת הרעב. מומלץ לבחור מרק ללא תוספת של חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא כמות הנתרן (מלח) במרקים השונים, שכן קיים קשר מוכח בין צריכת מלח מוגברת לבין לחץ דם גבוה, אשר עלול לגרום למחלות לב וכלי דם, מחלות כליה ועוד. את התוספות למרק, כגון שקדי מרק או קרוטונים שיוסיפו למנה קלוריות ושומן מיותרים, עדיף דווקא לא להביא למשרד.


      5 מאכלי החורף הכי בריאים

      יוגורט

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      אפשרות בריאה ונוחה (צילום: shutterstock)

      יוגורט הוא אפשרות נוחה ובריאה לארוחת ביניים במשרד, בין אם הוא מסויה או מחלב פרה, הוא יספק לגופכם סידן וחלבון ויתרום לתחושת שובע. יוגורט לא ממותק אומנם עדיף, אך אם אתם רוצים להוסיף סוכר, ניתן להוסיף לו כף גרנולה וכפית דבש.

      יוגורט יעשה את עור הפנים שלכם צעיר יותר

      וטיפ לסיום: כדאי לתכנן ולארגן את המשרד, כך שבסביבתכם יהיו מאכלים מזינים. ממש כפי שאתם מתכננים את לוח הזמנים והפגישות בעבודה, חשוב גם לתכנן מה תאכלו במהלך השבוע.