וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפי בריאות? היזהרו מחיקויים

מערכת וואלה! בשיתוף Barbary

8.1.2015 / 8:30

לפני שאתם מכניסים אותם לפה, כדאי שתבדקו שאתם מבינים כל מה שכתוב בתווית שלהם - לא כל מה שמשווק כחטיף "בריאות" בריא כל כך

חטיפי בריאות. ShutterStock
לא מצליחים לפענח את התווית? זה לא בשבילכם/ShutterStock

בשנת 2014 נדמה כי כולנו מוטרדים מהתזונה והבריאות שלנו, ובכל זאת מתקשים להיפרד מהרגלים לא בריאים. כך למשל, כולם מדברים על דיאטות כל היום, אבל שיעורי ההשמנה הולכים ועולים. באופן דומה, כולנו רוצים לאכול באופן בריא ומזין יותר, ובכל זאת בוחרים שוב ושוב מוצרים תעשייתיים שהקשר בינם לבין בריאות מקרי במקרה הטוב. הדוגמה הכי מובהקת לכך היא חטיפי ה"בריאות" שהפכו לרכיב קבוע בתיקי האוכל של הילדים שלנו ובתיקי חדר הכושר שלנו. כולנו נעדיף לקנות חטיף בריאות ולא חטיף שוקולד, אבל רק מעטים יודעים מה מכיל אותו חטיף, ואם הוא באמת טוב לנו.

חטיפי בריאות יכולים להיות פתרון תזונתי מושלם – הם מתאימים כארוחת ביניים, כארוחת בוקר מלאה (בתוספת פרי ויוגורט, למשל), או כארוחה אחרי אימון. הם תורמים לתחושת השובע ולתפקוד הגוף, מסייעים לנו לשמור על ערנות ועל מצב רוח מרומם. גם מי שפשוט חייב משהו מתוק אחרי הצהריים יכול לשמוח בהם ולאכול אותם במקום שוקולד. אולם לא כל חטיפי הבריאות שמסתובבים בשוק מכילים את רכיבי המזון הגולמיים הדרושים לגוף שלנו. כשבוחרים חטיף בריאות, חשוב לקרוא את הסימון התזונתי שלו ולהצליח לפענח אותו. העיקרון פשוט: אם בסימון התזונתי יש הרבה מילים שאתם לא מזהים או לא מצליחים אפילו לבטא, כדאי לכם להמשיך הלאה, לחטיף הבא.

מה באמת יש בחטיפי הבריאות?

למרבית חטיפי הדגנים הפזורים על המדפים בסופר מוסיפים בדרך כלל פירות ואגוזים, אבל זו רק תוספת קישוטית. במרבית המקרים מדובר בעיקר בדגנים – שיבולת שועל בתוספת פצפוצי אורז, למשל. מרבית החטיפים מכילים סוכר (או ממתיקים מלאכותיים), מלח (נתרן), חומרי הלחה, מווסתי חומציות, ויטמינים ומינרליים סינטטיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים ותוספת שומן. הישמרו מפני אלו. על רשימת המרכיבים להיות ברורה וקצרה.

חטיפי בריאות. ShutterStock
יותר שוקולד או יותר דגנים?/ShutterStock

מה כדאי לחפש?

מומלץ לחפש חטיפי בריאות שמכילים אחוז גבוה של אגוזים ופירות (שומשום, שקדים, אגוזי מלך, בוטנים, קשיו, גרעיני חמניות, חמוציות, תמרים ושזיפים) ומינימום תוספים. האחוז הגבוה של החומרים הטבעיים יבטיח לכם כי החטיף עבר מינימום תהליכי עיבוד. לאגוזים ולפירות יתרונות תזונתיים ובריאותיים רבים - הם מכילים סיבים, חומצות שומן בלתי רוויות, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. תווית של חטיף כזה תהיה "נקייה" משמות של כימיקלים שלא תוכלו לבטא.

חפשו תווית שלא צריך להיות תזונאי כדי לפענח - ללא מעבדים, מייצבים ומתחלבים. חפשו מוצרים שעשויים לפחות 50 אחוז אגוזים ופירות. חטיפי "ממה", למשל – חטיפי תמרים ואגוזים - מכילים רכיבים טבעיים בלבד.

פתרונות תזונתיים טובים בשוק טמונים בחטיף "BARBARY" ובחטיפים האורגניים של נאות סמדר, חטיפים אלו מכילים למעלה מ 70 אחוז פירות ואגוזים והם גם נטולי גלוטן ולקטוז, כך שגם הרגישים לשני אלו יכולים ליהנות מהם. למעט מוצר אחד, המכיל דבש, כל החטיפים של "BARBARY" ושל נאות סמדר מתאימים גם לטבעונים"

אז לפני שאתם קופצים על המדף ומעמיסים על העגלה קופסאות של חטיפים, ערכו היכרות קצרה עם המוצר שבחרתם ובררו מה בדיוק יש בו. ייתכן שכמה דקות של בחינת תווית המוצר תגרום לכם לשנות את דעתכם.

רוצים לדעת מה תפקידם של אגוזים ופירות בשמירה על אורח חיים בריא? להמשך קריאה הקליקו

הכתבה הוכנה בשיתוף שרית עטיה – תזונאית Barbary

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully