וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להפחית בפחמימות? זה מה שאתם צריכים לאכול

כמעט כל דיאטה מתחילה בהוראה מפורשת להוריד את כמות הפחמימות. הבעיה היא שפעמים רבות אנחנו מוותרים על הדרך גם על סיבים תזונתיים - ששום דיאטה לא יכולה לעבוד בלעדיהם. אז הנה דרך לעשות את זה נכון

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

הטרנדים בתחום הדיאטות משתנים כל כמה שנים, אבל דיאטות דלות בפחמימות נשארות תמיד. מחקרים שנערכו בנושא מצאו שתזונה דלה בפחמימות נקשרה לירידה ברמות הכולסטרול ולחץ הדם, סייעה בירידה במשקל ואף עזרה בשליטה על רמות הסוכר. ובכל זאת תזונה דלה בפחמימות יכולה להיות גם דלה בסיבים תזונתיים, שמסייעים למערכת העיכול, מאריכים את תחושת השובע וכמובן, טובים לדיאטה שלכם.

אז כדי שלא תיפלו במלכודת הנפוצה הזו, אספנו עבורככם 7 מאכלים שגם דלים בפחמימות וגם עשירים בסיבים תזונתיים. או בקיצור, שילוב מנצח.

זרעי פשתן
זרעי פשתן מפורסמים בעיקר בשל תרומתם לבריאות מערכת העיכול והם מכילים סיבים תזונתיים, חלבון וחומצת שומן מסוג אומגה 3. הם גם נחשבים למקור מצויין לליגנן (lignan) - פיטוכימיקל שנמצא כבעל פוטנציאל להאט צמיחת גידולים וייתכן שביכולתו להפחית את הסיכון לסרטן. בכף זרעי פשתן יש כ-3 גרם סיבים.

אבוקדו
האבוקדו מסייע בהורדת הכולסטרול, בהפחתה של הסיכון למחלות לב וסרטן, ועוזר בשמירה על רמת הסוכר בדם - יחד עם יתרונות בריאותיים מדהימים אחרים. אחד מהם הוא כמות הסיבים התזונתיים: אבוקדו מכיל כ-7 גרם סיבים במאה גרם - פי שניים מברוקולי.

זרעי צ'יה
זרעי צ'יה נחשבים למקור לחלבון מלא, משום שהם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות. הם גם ידועים כמחוללי שובע, בשל יכולת הספיגה המדהימה שלהם - כל גרגר כזה יכול לספוג מים בכמות העולה פי 10 על משקלו, ובכך משאירים אתכם שבעים לאורך זמן רב יותר. זרעי הצ'יה הם דגן מלא ובריא הרבה יותר מדגנים אחרים. בכל כף של זרעי צ'יה יש כ- 5.5 גרם סיבים תזונתיים.

עוד בוואלה!

שתי מנות של אבוקדו בשבוע יעשו לכם את הדבר המדהים הזה

לכתבה המלאה
מתכונים עם כרובים וכרוביות. נמרוד סונדרס
חברי אמת. כרובית וכרובים/נמרוד סונדרס

כרובית
הכרובית, ירק ממשפחת המצליבים, מכילה כמויות מרשימות של מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים נוספים. מבין הירקות, הכרובית מצטיינת בתכולה גבוהה מאוד של סיבים. כוס של כרובית מבושלת מכילה 4 גרם סיבים תזונתיים (פי 2 למשל מכוס כרוב, ופי 4 מסלק).

פירות יער
פירות היער השונים מכילים מגוון רחב של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים חיוניים. צריכה קבועה קשורה לסיכון מופחת לדלקת כרונית, מחלות לב וצורות מסוימות של סרטן. בנוסף, פירות היער כמות יפה של סיבים תזונתיים. כך למשל בכוס של פירות יער יש כ-8 גרם של סיבים.

סובין
סובין חיטה הוא קליפת הגרעין של החיטה והוא מכיל כמות מרוכזת של סיבים תזונתיים. אכילת דגנים מלאים, כמו סובין וסיבי דגנים מפחיתה את עמידות הגוף לאינסולין וכן את מדדי הדלקת בגוף. במאה גרם סובין יש 42 גרם סיבים.

שקדים
שקדים מכילים שומנים בריאים, חלבון, ויטמין E ומגנזיום. מכיוון שהם גם מקור טוב לסיבים וחלבונים, הם עשויים לעזור להגביר את תחושת המלאות ולסייע לירידה במשקל. בחופן קטן של שקדים יש כ-3.5 גרם סיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully