וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרון הבריאותי המפתיע של ברוקולי וכרובית

11.5.2015 / 11:00

משפחת המצליבים ידועה ביתרונות הבריאותיים והתזונתיים שלה. כעת, מחקר חדש מצא כי לחומרים הנמצאים בירקות האלה יש את היכולת להרוס תאי גזע סרטניים שטיפולים קונבנציונאלים לא הועילו נגדם

פשטידת ברוקולי ללא גלוטן של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
תרופה טבעית/נמרוד סונדרס

אומנם יש הרבה מאוד אנשים שלא מכניסים אותם לפה, אבל משפחת המצליבים שכוללת ברוקולי, כרובית וכרוב ניצנים עשויה יום אחד להועיל לכם. מחקר חדש מצא כי תרכובות שונות ואנזימים מסוימים שנמצאים באופן טבעי בירקות האלה, עשויים בפועל למנוע את הישנותם של סוגי סרטן שונים על ידי הריגת תאי הגזע הסרטניים.

המחקר, שמגיע מאוניברסיטת דרום דקוטה מהמחלקה לבריאות ומדעי תזונה, התמקד בעיקר במרכיב שנקרא פנילאיזותיוציאנט (PEITC) ונמצא בירקות ממשפחת המצליבים. מרכיב זה הוכח כבר בעבר כאנטי מסרטן ואנטי דלקתי, אך זו הפעם הראשונה שחוקרים גילו כי התרכובת הזו יעילה גם נגד תאי גזע סרטניים ששרדו לאחר טיפולים קונבנציונליים של כימותרפיה והקרנות והם עשויים להתפשט שוב בגוף אם לא יושמדו.

במסגרת המחקר, החוקרים הניחו תאי סרטן צוואר רחם אנושיים בצלחת פטרי, ונמצא כי ב-75 אחוזים מהמקרים תאי הגזע מתו תוך 24 שעות של הטיפול. החוקרים אומנם השתמשו בכמויות גדולות ומרוכזות של PEITC , אך במחקר המשך נמצא כי גם ברקמות ריאה סרטניות של עכבר שטופלו בריכוזים נמוכים יותר של PEITC התוצאות היו טובות.

תאי סרטן עם פוטנציאל התחדשות

תאי גזע סרטניים (Cancer Stem Cells) הם האחראים העיקריים להתפשטות הגידול והם מאפשרים לסרטן לחזור גם לאחר טיפול כימותרפי והפוגה. הם אומנם מהווים רק כ-5 אחוזים מהגידול, אך עדיין יש להם את הפוטנציאל להתחדש ולהתפשט במקום אחר בגוף. החוקרים השוו אותם לעשבים בגן - שאם השורשים שלהם לא הוצאו, הם יכולים לגדול בחזרה. בשנים האחרונות מנסים מדענים רבים לפתח טיפולים ייעודיים בסוגי תאים אלה. הבשורה הטובה מהמחקר הנוכחי היא כי בעזרת תזונה שעשירה בירקות אלה, ניתן לספק לגוף הגנה נוספת נגד תאים סרטניים.

עוד בנושא:
האם ברוקולי הוא מזון על?
7 מאכלים שיסדרו לכם שיער בריא
המכון האמריקאי לחקר הסרטן ממליץ על תזונה צמחונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully