וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מאכלים שיסדרו לכם שיער יפה ובריא

10.3.2015 / 7:00

במקום לשלם הון תועפות על מוצרים לשיער כמו קרמים ומסכות, התשובה למניעה של נשירת שיער נמצאת במקרר שלכם והיא כוללת ברוקולי, חומוס וביצים

אישה מחזיקה פירות. ShutterStock
הדרך לשיער יפה עוברת במקרר שלכן/ShutterStock

אנו מאבדים שיער בכל יום כחלק מהתהליך הטבעי של הגוף שלנו, וכל עוד זה קורה בצורה מתונה, זה טבעי ובריא. במצב קיצוני של נשירת שיער, חשוב קודם כל לא להלחץ, ולאחר מכן למצוא את הגורם לתופעה, ולהתאים את הטיפול לפי הצורך.

מלבד תזונה לקויה, הגורמים לנשירת שיער כוללים תורשה, חוסר איזון הורמונאלי, הרגשת מתח ולחץ, הגיל שבו אנו נמצאים ועוד. איבוד משקל מהיר וקיצוני הנגרם עקב תפריט דל בויטמינים ומינרלים חיוניים עלול להוביל גם כן לנשירת שיער. אמנם אלו רק שיערות שנושרות, אך במקרים רבים הנשירה מצביעה על בעיה בריאותית - פיזית או נפשית, ולכן מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל, או עם גורם מקצועי שיתאים תפריט עבורכם.

לפניכם כמה מזונות אשר הוספתם לתפריט באופן יומיומי עשויה למנוע נשירת שיער.

1. ברוקולי

ברוקולי. נמרוד סונדרס
עשיר בברזל ומונע נשירה. ברוקולי/נמרוד סונדרס

ברוקולי, תרד ועלים ירוקים אחרים הם דוגמה למזונות מן הצומח אשר יכולים לתרום לבריאות השיער בשל התכולה הגבוהה יחסית של ברזל בהם. הברזל הוא מינרל חשוב במיוחד לשיער ורמות נמוכות מדיי שלו עלולות לגרום לנשירת שיער, היות וזקיק השיער והשורש זקוקים לאספקת דם עשירה ומזינה. בעזרת בדיקת דם ניתן לברר האם קיים חוסר של ברזל בגופנו, וכאשר עוקבים אחר רמות תקינות של ברזל בדם, חשוב גם לוודא כי מאגר הברזל בגוף הנקרא פריטין מלא.

מחקר אשר פורסם בשנת 2006 במגזין לאקדמיה האמריקאית לרפואת העור מצא כי רמות הפריטין נמוכות מ- 30 ננוגרם למ"ל עלולות לגרום לנשירת שיער. מוצרים מן החי כמו בשר אדום, עוף ודגים מספקים גם הם ברזל לגופנו. במוצרים מן החי, הברזל הוא בעל זמינות ביולוגית גבוהה, כלומר הברזל הוא זמין לגוף ונספג בצורה יעילה.

האם ברוקולי הוא מזון על?

עוד באותו נושא

מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?

לכתבה המלאה

2. קיווי

קיווי. ShutterStock
עשיר בוויטמין c המסייע ביצור קולגן. קיווי/ShutterStock

קיווי הינו פרי המכיל כמות גבוהה של ויטמין C המסייע בייצור קולגן (חלבון המרכיב רקמות שונות בגוף) אשר מחזק את נימי הדם המזינים את השערות. מלבד קיווי, מזונות נוספים העשירים בויטמין c הינם תפוזים, פפאיה, תותים, פלפל אדום ועוד. ויטמין c הנקרא גם חומצה אסקורבית מסייע גם כן לספיגת הברזל בגוף ולכן מומלץ לאכול מזונות עשירים בו לצד מזונות עשירים בברזל. מחסור בויטמין c עלול להימצא בחולים אלכוהוליסטים ואצל קשישים הסובלים ממחלות כרוניות שונות.

לא רק שיער: ויטמין c חשוב גם לשיניים שלכם

3. גרגירי חומוס

חומוס. ShutterStock
מכיל אבץ החיוני להגנת הקרקפת. גרגירי חומוס/ShutterStock

גרגירי חומוס מכילים מרכיבים חיוניים רבים, ביניהם אבץ, שהוא מרכיב חיוני בגופנו הדרוש בין היתר לתפקוד תקין של מערכת החיסון ולקידום גדילה והתפתחות של תאים בגופנו. אבץ משמש גם כמרכיב חיוני להגנת הקרקפת. על פי משרד החקלאות האמריקאי, חוסר אבץ עלול להוביל ליובש בקרקפת ולאובדן שיער. באופן טבעי, אנו לא יכולים לאגור אבץ ולכן חשוב לצרוך מזונות עשירים באבץ אשר יגדילו את צריכת האבץ היומית שלנו. מקורות נוספים לאבץ מהמזון: עדשים, שעועית, בשר בקר דגנים מלאים ועוד.

לא תאמינו מה עוד חומוס יכול לעשות

4. גרעיני חמנייה

גרעיני חמניות. ShutterStock
לאכול, אבל במינון. גרעיני חמניה/ShutterStock

כאשר אנו אוכלים גרעיני חמנייה קלויים בכמות גדולה, אנו מאבדים מערכם התזונתי, ובנוסף אנו צורכים כמות גבוהה של קלוריות ושומן. אך כאשר מוסיפים כף או שתי כפות גרעיני חמנייה לא קלויים לתפריט היומי כתוספת לסלט לדוגמה, נקבל כמות גדולה יחסית של ויטמינים ומינרלים התורמים לבריאות השיער כגון ביוטין, ויטמין מסוג B אשר מסיס במים. חסר בביוטין איננו נפוץ בגלל שהוא מיוצר גם על ידי חיידקי המעי, אך תופעות כגון צריכה ממושכת של אנטיביוטיקה עלולות לשנות את המאזן של אוכלוסיית החיידקים במעי ולגרום לחסר בביוטין. חסר בביוטין עלול לגרום לשינויים במבנה השערה אשר יוביל בסופו של דבר לנשירת השיער. מזונות נוספים אשר עשירים בביוטן הינם: גרעיני דלעת, פטריות, טונה, אבוקדו, אגוזים ועוד.

לא רק חמניה: גרעיני דלעת משפרים את מצב הרוח

5. עוף

עוף עם שומר ותפוזים. נמרוד סונדרס
מכילה כמות גדולה של חלבון ודלה בשומן יחסית לבשר בקר/נמרוד סונדרס

מנת עוף הינה מנה עיקרית יומיומית המכילה חלבונים, אבץ, ברזל וויטמינים מסוג B אשר גורמים לשיער להיות מלא וחזק. מנת עוף (כ-150 גרם לאחר בישול) מכילה כמות גדולה של חלבון ודלה בשומן יחסית לבשר בקר. השיער הוא סיב עשוי חלבון, בעיקר מסוג קרטין ולכן אכילת חלבונים יכולה לספק את אבני הבניין הדרושים לשיער.

496 מתכונים עם עוף

6. ביצה

ביצה בקן של מירב סשיינר. נמרוד סונדרס
עשירה בחלבון ובויטמין B12. ביצה/נמרוד סונדרס

ביצה עשירה בחלבון, אשר מהווה מרכיב עיקרי של סיבי השיער ולכן ירידה בספיגת החלבון בגוף או חוסר אספקה נאותה של חלבון בתפריט עלולה לפגוע בצמיחת השיער. מחסור חלקי בחלבון עלול לפגוע בגמישות השיער ולגרום לשינויים בצבע השיער ובאורכו. ביצים כמו גם בשר בקר ודגים מכילים כמות גבוהה יחסית של ויטמין B12 אשר חיוני גם כן לבריאות השיער.

5 דרכים להפוך את ארוחת הבוקר לבריאה יותר

7. גזר

מיץ גזר. ShutterStock
עדיף לצרוך את המקור הטבעי של הוויטמין, ולא את התוספים/ShutterStock

גזר עשיר בבטא קרוטן, חומר אשר הופך בגופנו לויטמין A, והוא המעניק לגזר את צבעו הכתום. ויטמין A דרוש לתפקוד כל תאי הגוף והוא עוזר להגן ולייצר את השמנים אשר תומכים ומזינים את הקרקפת. בטטה, מלון ומשמש משמשים גם הם מקורות טובים לבטא קרוטן במזון. חשוב להדגיש כי צריכת יתר של ויטמין A (מעל 10000 IU) אשר מתקבלת בדרך כלל מתוספי המזון ולא מהמזון עצמו, עלולה להזיק לבריאות באופן כללי, וכן לגרום לנשירת שיער ויובש בעור.

ירקות כתומים זה הבריא החדש

  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully