וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי מנות של אבוקדו בשבוע יעשו לכם את הדבר המדהים הזה

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 6:48

הפרי הפופולרי מתברר בשנים האחרונות כפצצת טעם ובריאות. כעת מחקר חדש מצא שאכילת חצי אבוקדו, פעמיים בשבוע, יכולה לתרום משמעותית לבריאות הלב

אבוקדו הוא כבר מזמן לא רק פינוק טעים, אלא פצצת בריאות חשובה ומזינה. מחקר חדש מצא כי אכילת שתי מנות אבוקדו או יותר בשבוע יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ב-20 אחוזים.

המחקר, שפורסם בכתב העת של איגוד הלב האמריקני, סקר את הרגלי התזונה של יותר מ-68 אלף נשים ו-41 אלף גברים. התזונה של הנבדקים נבחנה כל ארבע שנים במשך תקופה של 30 שנה. במהלך 30 השנים האלה, נרשמו 9,185 התקפי לב ו-5,290 מקרים של שבץ מוחי.

החוקרים זיהו קשר בין צריכת שומנים בריאים למצב הלב, ומצאו כי אלו שאכלו אבוקדו לעיתים קרובות הורידו את הסיכון שלהם למחלת לב כלילית ב-21 אחוזים, בהשוואה לנבדקים שלא אכלו אבוקדו. בנוסף, החלפת חצי מנה ליום של מרגרינה, חמאה, ביצה, יוגורט, גבינה או בשר מעובד בכמות המקבילה של אבוקדו הביאה לסיכון נמוך ב-16-22 אחוזים למחלות לב.

מנה הוגדרה כ"חצי אבוקדו, או חצי כוס אבוקדו, ששוקלת בערך 80 גרם", כך לפי עורכי המחקר.

אבוקדו. ShutterStock
שומן בריא. אבוקדו/ShutterStock

מחלות לב וכלי דם הן גורם המוות המוביל בעולם, והן אחראיות למותם של כמעט 18 מיליון בני אדם מדי שנה, על פי ארגון הבריאות העולמי. בארצות הברית לבדה, מחלות לב גורמות למוות כל 36 שניות.

עוד בוואלה!

הירוק היום בריא מאוד: 9 סיבות לאכול אבוקדו

לכתבה המלאה

סיבים תזונתיים ושומן בריא

אבוקדו מכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים מרכזיים, כולל ויטמינים C, E ו-K ומגנזיום והוא גם מקור לשומנים חד-רוויים בריאים. שומנים אלו מסייעים בהגנה על הלב על ידי שמירה על רמות "טובות" של כולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה, תוך הפחתת רמות של כולסטרול "רע" בצפיפות נמוכה.

הכמות הגדולה של סיבים תזונתיים באבוקדו תורמת גם היא להורדת הכולסטרול הרע והעלאת הכולסטרול הטוב. אבוקדו גם מכיל פיטוסטרולים - תרכובות טבעיות שנמצאות במזונות צמחיים. הפיטוסטרולים דומים במבנה שלהם לכולסטרול, ולכן מתחרים איתו על הספיגה במעי ובכך מפחיתים את ספיגתו. בכך אבוקדו תורם למעשה לשמירה על מערכת הלב וכלי דם.

"המחקר שלנו מספק ראיות נוספות לכך שצריכת שומנים בלתי רוויים ממקור צמחי יכולה לשפר את איכות התזונה ומהווה מרכיב חשוב במניעת מחלות לב וכלי דם", אמרה ד"ר לורנה פאצ'קו, עורכת המחקר הראשית מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד.

החוקרים לא זיהו קשר בין אכילת אבוקדו לבין הסיכון לשבץ מוחי. הם גם גילו שהחלפת האבוקדו במקורות שומן בריאים אחרים מהצומח, כמו שמן זית, אגוזים ושמנים צמחיים אחרים לא העניקה יתרונות נוספים.

ד"ר שריל אנדרסון, יו"ר המועצה לאפידמיולוגיה ומניעה של איגוד הלב האמריקני, אמרה כי למרות שאף מזון אינו פתרון יחיד לשגרת תזונה בריאה, מחקר זה הוא עדות לכך שלאבוקדו יש את כל היתרונות הבריאותיים אפשריים. "התוצאות האלה מבטיחות, משום שזהו פריט מזון פופולרי, נגיש, רצוי וקל לכלול אותו בארוחות הנאכלות בבית ובמסעדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully