זה הדבר המדהים שאבוקדו אחד ביום יכול לעשות למשקל שלכם

    אבוקדו הפך בשנים לכוכב רשת, לא פחות. והאמת? מגיע לו. כשאתה מכיל ערכים תזונתיים מעולים וטעם מדהים, זה לא פלא שאתה גם טוב להיקף המותניים

    מערכת וואלה! בריאות
    שיטה לבדיקה האם אבוקדו בשל - בלי להרוס אותו (nude_nutritionist)

    חדשות מדהימות לאוהבי, ובעיקר לאוהבות, האבוקדו. חוץ מזה שמדובר בפרי-ירק הכי טעים ומזין שקיים, מחקר חדש מדווח שאכילת אבוקדו ביום יכולה לעזור לנשים להפחית את השומן הבטני - בעיה שנשים רבות, בעיקר כאלה אחרי לידות, מתמודדות איתה.

    המחקר שמתפרסם בכתב העת Journal of Nutrition חשף כי חוקרים מאוניברסיטת המחקר אילינוי שעקבו אחר קבוצת נשים במשך שלושה חודשים, בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת פלורידה ואוניברסיטת מזרח אילינוי, גילו כי אלו שאכלו בעקביות אבוקדו אחד מדי יום ראו ירידה בשומן הבטן העמוק יותר.

    עוד בוואלה!

    8 המזונות שמכילים הרבה שומן, אבל דווקא בריאים לכם

    לכתבה המלאה

    "המטרה לא הייתה ירידה במשקל; היינו מעוניינים להבין מה אכילת אבוקדו עושה לאופן שבו אנשים מאחסנים את השומן בגופם. מיקום השומן בגוף ממלא תפקיד חשוב בבריאות", אמר עורך המחקר פרופסור ניימן חאן, מומחה לקינסיולוגיה ובריאות הקהילה באילינוי.

    הוא הוסיף כי "בבטן ישנם שני סוגי שומן: שומן המצטבר ממש מתחת לעור, הנקרא שומן תת עורי, ושומן המצטבר עמוק יותר בבטן, המכונה שומן קרביים, המקיף את האיברים הפנימיים. אנשים עם שיעור גבוה של שומן קרביים עמוק יותר נוטים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח סוכרת. אז היינו מעוניינים לקבוע אם היחס בין השומן התת עורי לשומן הקרביים השתנה עם צריכת האבוקדו".

    שומן בטני נקשר במצבים בריאותיים מזיקים נוספים כמו עמידות לאינסולין, דלקתיות מוגברת ומחלות מטבוליות, גם אצל אנשים שניחנים במדד BMI תקין.

    אחד ביום. גבר חותך אבוקוד עם סכין (צילום: ShutterStock)

    105 מבוגרים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר השתתפו בניסוי אקראי מבוקר שסיפק ארוחה אחת ביום למשך 12 שבועות. משתתפי המחקר, גברים ונשים כאחד, הופרדו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה ארוחות ששילבו אבוקדו טרי, ואילו הקבוצה השנייה קיבלה ארוחה שהכילה מרכיבים כמעט זהים וקלוריות דומות אך לא הכילה אבוקדו. בתחילת ובסוף תקופת המחקר, צוות החוקרים מדד את שומן הבטן של הנבדקים ואת הסבילות לגלוקוז, שנחשבת לסמן לתפקוד המטבולי הכולל וגם לסיכון לסוכרת.

    התוצאות הראו שנשים שאכלו אבוקדו נהנו באופן קבוע מירידה משמעותית בשומן הבטן שלהן, שהוא לרוב השומן שקשה ביותר להיפטר ממנו. בנוסף, אותן נשים חוו גם ירידה ביחס השומן הקרבי לשומן התת עורי, מה שמרמז על חלוקה מחדש של השומן בגופן. אולם חשוב לציין כי גברים שעקבו אחר אותה דיאטה וצרכו גם הם אבוקדו ביום, לא חוו שינויים בחלוקת השומן.

    "בעוד שצריכה יומית של אבוקדו לא שינתה את סבילות הגלוקוז, מה שלמדנו הוא שתבנית תזונה הכוללת אבוקדו כל יום השפיעה על האופן שבו אנשים מאחסנים שומן בגוף, באופן שמועיל לבריאותם, אך היתרונות היו בעיקר אצל נשים". הסביר פרופסור חאן, "חשוב להוכיח שהתערבויות תזונתיות יכולות לווסת את חלוקת השומן. הלמידה כי היתרונות האלה קיימים רק אצל נשים מספרת לנו מעט על הפוטנציאל של מין לשחק תפקיד בתגובות התערבות תזונתיות".

    בהמשך, מחברי המחקר ירצו לערוך מחקר נוסף בנושא זה. בפעם הבאה הם שואפים לספק לנבדקי המחקר את כל הארוחות היומיות שלהם, ולקבל תובנה נוספת לגבי ההשפעה המטבולית של צריכת אבוקדו על גברים ונשים כאחד.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully