פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      9 הרגלים שגורמים לכם להשמנה בטנית

      זה הסוג המזיק ביותר של שומן, משום שהוא מעלה את הסיכון למחלות לב וסוכרת, והוא גם גורם לג'ינס להראות עליכם פחות טוב. אוכל וספורט הם לא הגורמים היחידים שמשפיעים על שומן הבטן שלכם, הנה עוד כמה סעיפים ברשימה

      אישה מנסה לסגור ג'ינס על בטן שמנה (ShutterStock)
      השומן הבטני נוטה להצטבר סביב האיברים החיוניים. השמנה בטנית (אילוסטרציה: ShutterStock)

      שומן בטני הוא הסוג המסוכן ביותר של שומן, משום שהוא עוטף את האיברים הפנימיים ומגביר את הסיכון למחלות לב, סוכרת ועוד מצבים רפואיים חמורים. הנה כמה הרגלים רעים שיגרמו לכם לצבור יותר שומן באזור הבטן, או יפריעו לכם להוריד את השומן שכבר נמצא שם.

      עוד בנושא:
      כך תדעו האם יש לכם עודף משקל - בלי להישקל
      זה מה שהשמנה עושה לכל חלק בגוף שלכם
      7 טריקים לירידה במשקל בלי דיאטה או פעילות גופנית

      החברים שלכם והרשתות החברתיות
      מחקר גדול שפורסם בבלוג הבריאות של הרווארד מצא שלאנשים שיש להם חבר/ה שסובלים מהשמנת יתר יש סיכוי גדול ב-57 אחוזים להשמין בעצמם. חוקרים חושדים שהשפעה חברתית משפיעה על התפיסות של מה נחשב לנורמלי ומקובל, ואז אם אתם רואים את כל החברים שלכם מהתיכון משמינים זה יוצא את התחושה שבסדר להשמין קצת בעצמכם.

      אילוסטרציה חדר כושר אימון מתעמלת התעמלות משקולות משקולת מנוחה זיעה (ShutterStock)
      אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עלייה וירידה בשומן הגוף. אימון (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אין לכם שגרת אימונים קבועה
      פרט לתזונה, פעילות גופנית היא הגורם המשפיע ביותר על עלייה או ירידה בשומן הגוף. כשאתם מתאמנים, השרירים שלכם משתמשים בשומן ושורפים אותו כדי להפיק אנרגיה, במקום לאחסן אותו במאגרי השומן בבטן. לכן, הרבה פעמים כשאנשים מתחילים להתאמן השינוי הראשון שהם מבחינים בו הוא הצטמצמות בהיקף המותניים והבטן. ארגוני בריאות בעולם ממליצים על 150 דקות של פעילות גופנית אירובית מדי שבוע.

      אתם אוכלים את הרגשות שלכם
      מצב הרוח שלכם עשוי בהחלט להשפיע על מה שאתם מכניסים לפה. מחקר שנערך באוניברסיטת קורנל מצא שסטודנטים שחוו רגשות שליליים נמשכו יותר למאכלים מושחתים ומשמינים מאשר כשחוו רגשות חיוביים.

      אתם לא אוכלים מספיק ירקות
      אם הצלחת שלכם לא מורכבת מלפחות 50 אחוזים ירקות (תפוח אדמה ובטטה לא נחשבים), אתם מחבלים בדיאטה שלכם. מומלץ להתחיל את הארוחה הכי גדולה ביום שלכם (צהריים או ערב, תלוי בסדר היום ובהעדפה שלכם) במנה נאה של ירקות עשירים בסיבים. כך תמלאו את הבטן שלכם במזון דיאטטי ובריא שישאיר פחות מקום למאכלים משמינים יותר ובריאים פחות.

      אילוסטרציה ירקות צלויים סלט אנטיפסטי (ShutterStock)
      את הארוחה העיקרית של היום מומלץ לפתוח במנה של ירקות. ירקות צלויים (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אתם מדלגים על ארוחות
      בין אם זה בגלל שסדר היום העמוס שלכם גורם לכם לדלג על ארוחת צהרים פה ושם, ובין אם זה משום שאתם סבורים שלהרעיב את עצמכם מדי פעם יועיל לגזרה שלכם (ספוילר: זה לא), למנוע מהגוף שלכם מזון למשך פרקי זמן ארוכים זה פשוט מתכון להשמנה בטנית. צום מאט את קצב חילוף החומרים, ומשמעות הדבר היא שתשרפו פחות קלוריות. עוד בעיה היא שהרעב שיתפתח אצלכם עלול לגרום לכם לבחור מזונות פחות בריאים או לאכול כמויות גדולות יותר, כשכבר תאכלו.

      אין לכם מספיק פרוביוטיקה בתזונה
      לחיידקים שחיים במעיים שלכם יש השפעה גדולה על המשקל שלכם. פרוביוטיקה, כמו שניתן למצוא למשל ביוגורט או בתוספי תזונה מסויימים, יכולה לעזור לכם לשמור על האיזון העדין בין החיידקים המזיקים לחיידקים הידידותיים. מחקר מצא שמחסור בסוג מסויים של חיידקים במעי קשור בהשמנת יתר. מאזן החיידקים משפיע גם על התאבון ועל הפרשת הורמון ויסות הרעב.

      אתם חושבים שכפיפות בטן הן הפיתרון לבעיה שלכם
      למרבה הצער, כפיפות בטן הן לא פיתרון קסם שיוצר בטן שטוחה. הכפיפות יכולות לעזור לכם בחיטוב שרירי הבטן, אבל כדי לשרוף את השומן הבטני תהיו חייבים לבצע פעילות אירובית.

      אישה מפהקת (ShutterStock)
      כשאתם עייפים חילוף החומרים שלכם מאט. אישה עייפה (אילוסטרציה: ShutterStock)

      אתם לא ישנים מספיק
      אם אתם ישנים פחות מ-7 או 8 שעות בלילה הבטן שלכם עלולה לשלם את המחיר. מחסור בשעות שינה עלול לדחוף אתכם לעבר החלטות בלתי רצויות כשזה מגיע לאוכל, והכל בגלל תחושת העייפות והמחסור באנרגיה. מחסור בשינה משבש גם את המטבוליזם, שמשפיע על כמות השומן שהגוף שלכם שורף.

      אתם לא יודעים לנהל סטרס
      סטרס הוא חלק בלתי נמנע מהחיים שלנו, אבל המפתח הוא לדעת איך לנהל אותו. מחקרים מראים שסטרס עלול לגרום לאנשים לחשוק במאכלים עתירי שומן וסוכר. זאת, משום שסטרס גורם למוח שלנו להפריש הורמון בשם קורטיזול, שמשפיע בין השאר גם על הרעב.