פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      7 טריקים לירידה במשקל בלי דיאטה או פעילות גופנית

      מי אמר שאין קיצורי דרך בחיים? זה אמנם לא יהיה אפקטיבי כמו דיאטה או מחטב כמו קרוספיט, אבל אם אין לכם זמן או עמוד שדרה - זה יותר טוב מכלום. 7 טיפים שיעזרו לכם לרדת במשקל

      גיף כלב עושה כושר (Giphy)

      כדי לרזות ולהוריד משומן הגוף בדרכים הקונבנציונליות של דיאטה ופעילות גופנית יש צורך במסירות, התמדה ונחישות - 3 דברים שלא כולם ניחנו בהם. וזה יכול להיות מאתגר במיוחד עבור גברים ונשים שעובדים שעות ארוכות בעבודות תובעניות, הורים צעירים שכורעים תחת נטל גידול הילדים הקטנים או סטודנטים שנקרעים בין מחוייבויות אקדמיות ועבודה במשמרות.

      קיצורי דרך הם לא פיתרון ארוך טווח, כל אדם בר דעת ודאי מבין את זה, אבל זה לא אומר שהם חסרי תועלת לחלוטין. ישנן בכל זאת כמה אלטרנטיבות שיכולות לעזור לאנשים לרדת במשקל ולאבד שומן גוף גם אם לוח הזמנים הדחוק שלכם לא מאפשר לכם להתחייב לדיאטה מאוזנת או לשגרת אימונים יעילה. הנה 7 טריקים כאלה שאתם יכולים להתחיל ליישם כבר מהיום (גג מחר):

      עוד בנושא:
      איך לעשות דיאטה בלי לאכול פחות?
      רוצים בטן שטוחה? הנה 11 מאכלים שכדאי לכם להימנע מהם
      לאכול את העוגה ולהשאיר אותה רזה: איך קינוח יכול להיות בריא?

      1. תלעסו לאט

      למשך הזמן שלוקח לכם לסיים ארוחה יש השפעה על המשקל שלכם. מחקרים מראים שלאנשים שאוכלים מהר יש סיכוי גבוה יותר לעלות במשקל ואף לסבול מהשמנה, ביחס לאנשים שאוכלים לאט. אכילה איטית נותנת למוח די זמן לעבד ולרשום את צריכת המזון ולגרום לגוף לחוש שובע, דבר שמחקרים מצאו שמוביל לצריכה של כמויות קטנות יותר של מזון.

      אישה שותה כוס מים (ShutterStock)
      חצי ליטר מים, 30 דקות לפני הארוחה. אישה שותה מים (אילוסטרציה: shutterstock)

      2. שתו הרבה מים

      שתייה לא אמורה לצרוך יותר מדי מהזמן שלכם, ואם תקפידו פשוט להיות צמודים לבקבוק מים ולשתות כל הזמן, גם לא תצטרכו לבזבז זמן על ניסיון לחשב אם שתיתם מספיק היום. מחקרים גילו ששתיית מים מגבירה את תחושת השובע ולכן גורמת לאנשים לאכול פחות. מחקר שנערך במבוגרים הראה ששתיית חצי ליטר מים חצי שעה לפני הארוחה מפחיתה את עוצמת הרעב ואת צריכת הקלוריות בארוחה.

      3. תחביאו את הג'אנק

      רחוק מהעין, רחוק מהלב - שחוק, אבל עובד. אם אתם רוצים להפחית את הסיכוי שלכם לזלול מאכלים לא בריאים, שימו אותם בארון נידח, רצוי מאחורי כמה קופסאות שימורים. כמה שפחות נגיש ובטווח ראייה, יותר טוב. מחקרים מראים שחשיפה יומיומית למאכלים עתירי קלוריות גורמת לעלייה ברעב ובחשקים. בהתאם, המחקרים ממליצים להחזיק נשנושים בריאים, כמו פירות, במקום נגיש ומול העיניים.

      4. כשאתם כבר חוטאים, השתמשו בצלחות קטנות

      צלחת קטנה גורמת לתכולה שלה להראות גדולה יותר. אז אם כבר נכנעתם ליצרים שלכם ושלחתם יד אל שקית הצ'יפס או מיכל הגלידה במקפיא, לפחות העבירו לכם מנה לצלוחית קטנה, שתגרום למוח שלכם לחשוב שהוא אוכל יותר.

      סופלה שוקולד (ShutterStock)
      המנות נראות גדולות ומשביעות יותר בצלחת קטנה. סופלה שוקולד בכוסית קטנה (אילוסטרציה: shutterstock)

      5. בלי טלפונים או מסכים ליד השולחן

      כשאתם יושבים לאכול, הרחיקו את המסכים ואת הטלפונים הניידים. מחקרים מראים שאכילה ללא הסחות דעת תגרום לכם לאכול פחות קלוריות בארוחה נתונה. כמה פחות? מחקרים מצאו שאנשים שדעתם היתה מוסחת בזמן הארוחה צרכו במהלכה 10 אחוזים יותר קלוריות מאלה שהיו מרוכזים באכילה בלבד.

      6. הקפידו על שעות שינה

      שינה לא מספקת או לא איכותית עלולה להשפיע על ההורמונים המווסתים את התאבון. עלייה חדה ופתאומית בהורמונים הללו נקשרה בהתקפי רעב ובחשקים למאכלים לא בריאים, כמו פחמימות ריקות וסוכרים.

      פרנץ' טוסט על צלחת אדומה (ShutterStock)
      הצבע האדום מאותת למוח לעצור. פרנץ' טוסט על צלחת אדומה (אילוסטרציה: shutterstock)

      7. צלחות אדומות

      כן, זה טיפ קצת מוזר, אבל תנו לו צ'אנס. מחקר הראה ששימוש בצלחות בצבע אדום להגשת מאכלים לא בריאים גורמת לאנשים לאכול מהם פחות. החוקרים שיערו שהסיבה לכך היא שהמוח מקשר בין הצבע האדום ובין תמרורי עצור, רמזורים אדומים ושאר סימני אזהרה מקובלים, וזה מאותת לגוף לעצור את האכילה.