וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה שומן סמוי ולמה הוא מסוכן לבריאות שלכם?

בגוף שלנו יש שני סוגים של שומן ורק אחד מהם מסכן את הבריאות שלנו. הצרה? הוא מתחבא היטב עמוק בתוך הגוף שלנו ולעתים עלול להטעות ולפגוע גם באנשים במשקל תקין

השמנה בטנית. ShutterStock
לכולנו יש שומן בגוף, השאלה היא איפה הוא מתחבא? השמנה בטנית/ShutterStock

לכולנו יש שומן בגוף, אבל ההשפעה שלו על הבריאות שלנו נגזרת לא רק מהשאלה כמה ממנו יש שם אלא גם איזה סוג של שומן ואיפה הוא נמצא - אלה המאפיינים שקשורים בסיכונים בריאותיים הנובעים מהשמנה.

בגוף שלנו ניתן למצוא שני סוגים של שומן: הסוג הראשון הוא השומן התת-עורי והוא גם הסוג שקל לנו יותר לראות משום שכשמו כן הוא - נמצא קרוב לעור. הסוג השני הוא השומן הבטני והוא נחבא עמוק יותר בתוך הגוף, מתחת לדפנות הבטן ועוטף את האיברים הפנימיים שלנו.

עוד בנושא:
חדשות טובות: השומנים שלכם מגנים עליכם מפני זיהומים
כשהכרס גדלה, המוח שלכם מתכווץ
זה מה שהשמנה עושה לכל חלק בגוף שלכם

אישה בודקת אם יש לה צלוליט. ShutterStock
הוא מטריף אותנו, אבל מסתבר שדווקא יש לו גם כמה יתרונות. צלוליט/ShutterStock

בעוד שאת השומן התת-עורי קשה יותר לשרוף ולאבד והוא נחשב למפגע אסתטי שמטריד רבים, הוא דווקא לא נחשב למסוכן לבריאות - בניגוד לשומן הבטני הסמוי. למעשה, מומחים טוענים שייתכן שלשומן התת-עורי שלנו יש אפילו תפקיד חיובי בהגנה על הגוף שלנו מפני סכנות מסויימות.

הצלוליט שיש לנו מתחת לעור, ושרבים מאיתנו היו שמחים להיפטר ממנו, יודע לעשות גם כמה דברים טובים, כמו למשל לשמש כשכבה בולמת זעזועים במקרה של מכה, נפילה או חבלה, מסייע לוויסות הטמפרטורה של הגוף וממלא תפקיד חשוב בתהליכי אחסון ושחרור של אנרגיה זמינה במהלך היום.

שומן בטני לעומת זאת, נקשר במספר בעיות בריאותיות והוא עלול לעורר בעיות אפילו בקרב אנשים עם BMI תקין. בעיות כמו מחלות לב, שבץ, עמידות לאינסולין וסיכון תמותה מוגבר באופן כללי. "שומן בטני יכול להשפיע גם על האיברים המקומיים שאיתם הוא בא במגע וגם על הגוף בכללותו. מבחינה סיסטמית, הוא עלול לפגוע בלב ובכבד ובאיברי הבטן", הסביר ד"ר איאן נילנד, קרדיולוג מהמרכז הרפואי סאות'ווסטרן של אוניברסיטת טקסס. לדבריו, "הסתמכות על מדידה של משקל או BMI בלבד עלולה לגרום לכם להערכת חסר של הצורך בירידה במשקל".

עוד באותו נושא

טוב שמן טוב: העדפה לשומנים היא בכלל בגנים שלכם

לכתבה המלאה
אימון היט HIIT. ShutterStock
עכשיו כשאתם מכירים את הבעיה, תכירו גם את הפיתרון. אימון HIIT/ShutterStock

החדשות הטובות הן שכאמור את השומן הבטני קל יותר להוריד וכל מה שנדרש מכם על פי מחקר שערך ד"ר נילנד זה לבצע פעילות גופנית. באופן ספציפי, מומלץ להתמקד באימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT), שמתוארים כאסטרטגיה יעילה ומהירה להפחתה בשומן הבטני.

מחקרי עבר מצאו גם שלאנשים עם אחוזי שומן בטני גבוהים יותר יש סיכון גבוה לסבול מחולשת עצמות, עובדה שמקנה משנה תוקף להמלצה לבצע פעילות גופנית ולהקפיד גם על אימוני כוח שתומכים בעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully