וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות: השומנים שלכם מגנים עליכם מפני זיהומים

12.1.2018 / 7:07

התחדשתם בשכבת שומן חורפית? אתם יכולים להתבאס ולהתחיל לתכנן את הדיאטה שתעשו לקראת הקיץ, או שאתם יכולים לצבוט את הצמיג שלכם בהכרת תודה על זה שהוא שומר עליכם מפני מחלות

דיאטה ג'ינס השמנה בטנית בטן כרס שמנה שומן שמן כפתור מכנסיים מותן מותניים. ShutterStock
הג'ינס לא נסגר לכם על המערכת החיסונית?/ShutterStock

עכשיו כשאנחנו כבר עמוק בתוך החורף, רבים מאיתנו כבר מרגישים בצורה מאוד מוחשית את השכבות הנוספות שעטינו על עצמנו, ולא אנחנו לא מדברים על סוודרים, אלא על השומנים והקילוגרמים שנוטים להתווסף בעונה הקרה. לא צריך להיות גאון כדי לנחש שרוב האנשים לא מקבלים בברכה את תוספת השומן הזאת וכבר עושים תכניות והבטחות להפטר ממנה עד לבוא חודשי הקיץ, אבל הנה יתרון מפתיע שלא ידעתם שהשומנים האלה נותנים לכם – הם שומרים עליכם טוב יותר מפני זיהומים.

מחקר שנערך במכון הבריאות הלאומי בארצות הברית גילה שבתוך השומן ישנם תאים חיוניים למלחמה בזיהומים בגוף. החוקרים, בראשותה של יסמין בלקאייד, גילו שבתוך שומני הגוף של עכברים וקופים ישנם תאים טי (תאים של המערכת החיסונית) מיוחדים שנקראים תאי זיכרון. תאים אלה לומדים כיצד להלחם ולהשמיד פתוגנים שונים שאליהם נחשפו בעבר.

עוד בנושא:
מחקר חדש: השמנה נובעת מהפרעה של המוח
לקפוא ולשרוף: האם קור גורם לגוף לשרוף יותר קלוריות?
לגור איתו: זוגות שחיים יחד מפתחים מערכות חיסוניות דומות

אילוסטרציה. ShutterStock
תאי הזיכרון יוצרים תגובה אופטימלית וחזקה נגד זיהומים שנתקלו בהם כבר בעבר. תאים של מערכת החיסון תוקפים פתוגן/ShutterStock

"מרגע שנחשפו לפתוגן מסויים הם יוצרים תגובת נגד חזקה יותר בפעמים הבאות שייתקלו בו", כתבו החוקרים במאמרם שפורסם בכתב העת Immunity. כאמור, המחקר לא הסתפק בניתוח תאי הזיכרון שנמצאו בשומן גופם של עכברים, והחוקרים מצאו שתאי זיכרון דומים קיימים גם בשומן גופם של קופים וגם שם הם נלחמו ביעילות בזיהומים.

משמעות הגילוי הזה היא שלתאי הזיכרון שמצויים בשומן שלנו יש תפקיד חשוב בהרבה מכפי שסברו בעבר. "זה אומר שרקמות שומן הן לא רק מאגר של תאי זיכרון סתמיים, אלא שלתאים האלה יש תפקוד מוגבר", הסבירה החוקרת בלקאייד, "הרקמה הזאת היא מעין שיקוי קסמים שגורם להפעלה אופטימלית של תאי הטי".

עוד באותו נושא

בערה פנימית: 7 מאכלים ששורפים שומנים

לכתבה המלאה

שומן הוא חלק מהמערכת החיסונית

אנתוני פרנטה, מרצה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק אמר בתגובה לממצאים שלדעתו שומן צריך להיחשב לאחד מאיבריה של המערכת החיסונית, בדומה לקישוריות הלימפה למשל.

עם זאת, למרות שיש יתרונות בכמות מסויימת של שומן בגוף, אחוזי שומן גבוהים ועודף משקל עדיין נחשבים לסיכון בריאותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully