וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיאטה? הנה 5 תבלינים ששורפים שומנים

25.6.2017 / 7:00

מכירים את התחושה של החום שעולה בגוף אחרי אכילה של מאכלים מסויימים? ובכן, מסתבר שהיא ממש טובה לזירוז שריפת השומן בגוף. הנה תבלינים שכדאי שתכניסו לתפריט הקיץ

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

חשבתם שאתם צריכים לאכול רק סלט כדי לרדת במשקל? טעיתם. מחקרים מראים כי ישנם מזונות שעשויים לסייע בהרזיה, על ידי הגברת קצב חילוף החומרים. איך הם עושים זאת? בעזרת ההשפעה התרמוגנית שלהם על הגוף - או במילים אחרות, כמות האנרגיה שהגוף "שורף" כדי לייצר חום.

כאשר אנחנו צורכים מזון, אנחנו מזרזים את פעולת מערכת העיכול, באמצעות אנרגיה ויצירת חום בתהליך. תופעה זו ידועה בשם תרמוגנזה. עם זאת, מזונות מסוימים עשויים להעלות באופן זמני את התרמוגנזה ובטווח הארוך הם יכולים להיות בעלי השפעה על זירוז חילוף החומרים ושריפת השומנים.

תרמוגנזה היא תהליך מטבולי שמתרחש אחרי כל ארוחה ויחד עם תהליך העיכול ממשיך לשרוף קלוריות שעות לאחר שהארוחה נאכלה. התהליך מושפע בעיקר מפעילות גופנית אך הוא גם תלוי בסוג ובכמות המזון שאנחנו אוכלים. הסיבה היא שאפקט זה מתקיים רק כאשר התזונה מאוזנת. הנה כמה מזונות בעלי השפעה תרמוגנית על השומנים בגוף שלכם.

שום

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
תרכובות שיכולות לשפר את התרמוגנזה/ShutterStock, AlessandroZocc

כמו תבלינים רבים אחרים, גם בשום יש תרכובות שיכולות לשפר את התרמוגנזה (אפקט החום שהמזון יוצר בעת עיכולו) ברקמות שומן חום. תאי השומן החום שורפים יותר סוכר (גלוקוז) וחומצות שומן בתהליכי חילוף החומרים שלהם, כך שאנחנו מאבדים יותר אנרגיה, בהשוואה לשומן הלבן שאנחנו רואים על הבטן והירכיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פלפל חריף

אישה חותכת ירקות. ShutterStock
מגביר את תחושת השובע/ShutterStock

אכילת קפסאיצין - המרכיב הפעיל בפלפל הצ'ילי - מגבירה את תחושת השובע, ומקטינה את מספר הקלוריות ואת צריכת השומן בארוחה. נמצא גם כי צריכת מרכיב זה יכולה להגדיל את כמות האנרגיה שאנחנו מוציאים ואת חימצון רקמת השומן ובכך עשויה למנוע עלייה במשקל.

ג'ינג'ר

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
מזרז את חילוף החומרים בשל עליה בייצור חום הגוף/ShutterStock

ג'ינג'ר, ממש כמו פלפל חריף, מכיל קפסאיצין. אכילה של ג'ינג'ר - טרי או באבקה - מזרזת את חילוף החומרים בשל עליה בייצור חום הגוף. שורש הג'ינג'ר משפר גם את זרימת הדם והמטבוליזם ויכול להשפיע גם על הדיאטה.

קינמון

תה קינמון ותפוחים. ShutterStock
מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם/ShutterStock

קינמון מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם, ועקב כך יכול להאריך את תחושת השובע שלכם ולהפחית את החשק למתוק. הקינמון גם מסייע בעיכול - הוא יוצר אפקט חימום בבטן ומאפשר פירוק יעיל יותר של המזון בקיבה.

פלפל שחור

פלפל שחור. ShutterStock
מגביר את הפרשת מיצי הקיבה/ShutterStock

הפלפל השחור מגביר את הפרשת מיצי הקיבה, משפר עיכול והחומר הפעיל שמצוי בו, פפרין, אף מסוגל לפרק תאי שומן ובכך לעזור להרזיה. בנוסף, הוא משפר את ספיגת רכיבי המזון על ידי דפנות המעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully