וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור איתו: זוגות שחיים יחד מפתחים מערכות חיסוניות דומות

23.2.2016 / 11:00

מסתבר שהדמיון שנוצר עם השנים בין בני זוג מחלחל לעומק. המערכת החיסונית הייחודית של כל אחד מאיתנו הופכת קצת פחות ייחודית ויותר דומה לזו של בן או בת הזוג שלנו, לאחר שעוברים לגור יחד

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: חיים בזוגיות ארוכת טווח? יש לנו חדשות טובות עבורכם


בטח שמעתם על הקטע הזה שזוגות שנשואים הרבה שנים הופכים להיות דומים אחד לשני מבחינה חיצונית. אולי אתם אפילו מכירים כמה זוגות כאלה. אבל מחקר חדש שפורסם בכתב העת Nature Immunology גילה שהדמיון הזה נכון גם לגבי דברים שאי אפשר לראות על הזוגות מבחוץ, והוא מחלחל עמוק עמוק אל תוך הגוף – עד למערכת החיסונית של בני הזוג.

חוקרים מאוניברסיטת לובן בבלגיה נטלו דגימות דם מ-670 משתתפים בריאים, מתוכם הם בחרו 150 משתתפים שאחריהם הם המשיכו לעקוב במשך חצי שנה, בהם 70 זוגות נשואים. החוקרים בדקו כיצד המערכת החיסונית של הנבדקים מגיבה לסביבה. אחד הדפוסים שזיהו החוקרים בנתונים שנאספו הוא שבני זוג הדגימו מערכות חיסוניות מאוד דומות זו לזו. כאשר החוקרים השוו מערכת חיסונית של אחד הנבדקים לזו של בת הזוג שלו הם מצאו 50% פחות הבדלים ביניהן, ביחס להבדלים שנמצאו בהשוואת שתי מערכות חיסון אקראיות.

זוג אורז דירה. ShutterStock
איזה כיף שעברנו לגור יחד, חולה עליך/ShutterStock

המערכת החיסונית של כל אדם היא ייחודית כמו טביעת אצבע – היא למעשה בנויה מסך כל ההיסטוריה של הרגלי התזונה, הכושר, הזיהומים, המחלות והווירוסים שכל אדם חווה בימי חייו. למעשה, המערכת החיסונית של כל אחד מאיתנו היא כה ייחודית, עד ש-25% בלבד ממנה ניתן לקשור לגנטיקה. כל השאר הוא לחלוטין אינדיבידואלי. אז איך הדמיון הזה בין בני זוג נוצר בכלל?

עוד באותו נושא

לא רק בטניס: כך זוגיות תורמת לכושר שלכם

לכתבה המלאה

מאחדים יותר מכתובות

החוקרים סבורים שנקודת הציון החשובה ביותר מתרחשת ברגע הגורלי והמרגש שבו בני זוג מחליטים לעבור לגור יחד. על אף שהחוקרים לא בדקו זוגות לא נשואים, הם סבורים שבדיקה כזאת תעלה ממצאים דומים לאלה שזוהו בקרב זוגות נשואים. ובעתיד, החוקרים מתכננים לערוך מחקר שישווה בין המערכות החיסוניות של בני זוג לפני ואחרי שהם עוברים לגור יחד.

אוקיי, אז זוכרים את ההסבר לגבי האופן שבו אורח החיים וההרגלים של כל אדם משפיעים ובאים לידי ביטוי במערכת החיסונית שלו? לרוב, בחירות שקשורות לתזונה, כושר ואורח חיים תקפות במידה רבה לא רק לגביכם, אלא גם לגבי בן או בת הזוג שאיתם אתם חולקים את חייכם ואת ביתכם. אתם אוכלים יחד, הולכים יחד למסיבות, אולי גם מתאמנים יחד. עוד משהו שאתם עושים יחד – זה להיות חולים. כשאחד מכם חולה, הוא לרוב מדביק את השני. אתם גם חיים באותה סביבה, מה שאומר שאתם נושמים את אותם מזהמים, עובש או אבק (רומנטי, אה?). המשמעות של כל הביחד הזה היא שכשאתם מחליטים לעבור לגור יחד, אתם לא מאחדים רק כתובות – אלא גם מערכות חיסוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully