וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב ירוק: אנשים שאוכלים יותר אבוקדו צורכים פחות קלוריות

מחקר בדק מה צריכה של שני אבוקדו ביום עושה לתזונה של משפחות, וגילה נסים ונפלאות - המשתתפים דיווחו על תחושת שובע מהירה יותר והחוקרים גילו שכולם צרכו פחות קלוריות אבל יותר רכיבים תזונתיים

שיטה לבדיקה האם אבוקדו בשל - בלי להרוס אותו/nude_nutritionist

אנשים שאוכלים אבוקדו בקביעות נוטים לצרוך פחות קלוריות ולאכול מזון בריא יותר - כך מגלה מחקר חדש. לא כולם זוכרים, אבל הפרי, שבשנים האחרונות זוכה לעדנה ולתהילה בבתי קפה של היפסטרים ובסטוריז מגרים ברשתות החברתיות, סבל בעבר מיחסי ציבור מפוקפקים הודות לתכולת השומן שלו.

האבוקדו מגיע אלינו ממרכז ודרום אמריקה, שם הוא היה חלק אינטגרלי מהתזונה כבר לפני 3,000 שנה. הוא עשיר בחומצה אולאית (חד-שומן בלתי רווי), מה שהופך אותו לבריא במיוחד עבור אנשים שתזונתם אינם עשירה בשומן מן החי (צמחונים, טבעונים ואחרים שנמנעים או ממעטים באכילת בשר, מוצרי חלב או דגים). נוסף לכך, הוא מכיל גם רמות נאות של ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ויטמין E ואשלגן.

במחקר הנוכחי, שהתפרסם בכתב העת Nutrients, התבקשו משפחות לצרוך כמות של 14 אבוקדואים מדי שבוע למשך תקופה של חצי שנה, ובסוף תקופת המחקר הן דיווחו על מספר שיפורים בריאותיים. בקבוצת המחקר לקחו חלק 72 משפחות ממקסיקו, שמנו בסך הכול 231 בני אדם, והם דיווחו שצריכה של יותר אבוקדו גרמה להם להרגיש שבעים מהר יותר לאחר האוכל.

החוקרים גילו גם שהגידול בצריכת האבוקדו גרם למשפחות גם להקטין את צריכת הבשר המעובד, העוף והביצים שלהן. זאת בהשוואה לקבוצת הביקורת שכללה משפחות שצריכת האבוקדו שלהן היתה נמוכה יותר - עד 3 אבוקדואים בשבוע.

גיף אבוקדו. Giphy
מתנה שממשיכה לתת. אבוקדו/Giphy

"עד כה לא היה ממש מידע על האופן שבו צריכת אבוקדו משפיעה על תזונה של משפחות", אמר אחד החוקרים ד"ר מתיו אליסון, מרצה וראש תחום רפואה מניעתית בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת סן דייגו בקליפורניה. "המחקרים האחרונים בנושא התמקדו ביחידים, מבוגרים בעיקר, ובחנו בעיקר שינויים בסמנים למחלות קרדיו-מטבוליות בדם. בעוד שתוצאות המחקר שלנו מספקות הוכחות לכך שחינוך תזונתי וצריכה גבוהה של אבוקדו יכולים להפחית את סך הצריכה הקלורית במשפחות מקסיקניות".

אוכלים יותר אבוקדו, אבל פחות מכל השאר

אולם, אחד הממצאים המפתיעים שהעלו החוקרים בנתוניהם היה שאלו שצרכו הכי הרבה אבוקדו צרכו את הכמויות הנמוכות ביותר מכמה רכיבי תזונה חשובים, בהם ויטמין D וסידן - ולדברי החוקרים מדובר במאפיין שעשוי להיות קשור באכילה פחותה באופן כללי.

אבוקדו. ShutterStock
כל מה שצריך זה 2 אבוקדואים ביום למשפחה. אבוקדו/ShutterStock

"התוצאות של המחקר שלנו מראות שחינוך תזונתי וצריכה מוגברת של אבוקדו הובילה להפחתה משמעותית בצריכת הקלוריות המשפחתית המשותפת - ובכלל זה קלוריות שמקורן בפחמימות, חלבון, שומן (גם רווי), סידן, מגנזיום, סודיום, ברזל, אשלגן וויטמין D", הסבירה אחת החוקרות השותפות במחקר ד"ר לורנה פצ'גו מבית הספר לבריאות הציבור בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

היא הוסיפה כי "בניתוח משני של הנתונים שהותאם לצריכת האנרגיה, גילינו שקבוצת המשפחות שקיבלה חינוך תזונתי וצרכה יותר אבוקדו הגדילה את צריכת הסיבים התזונתיים, חומצות חד-שומן בלתי רווי, אשלגן, ויטמין D וחומצה פולית". החוקרים קראו לביצוע מחקרים נוספים שיבחנו כיצד תשפיע צריכת אבוקדו מוגברת על אוכלוסיות ותרבויות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully