וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות לאכול דייסת שיבולת שועל - ואיך לעשות את זה נכון

הגשם שהגיע סוף סוף מחזיר לכולנו את החשק לפחמימות מתוקות ומנחמות. ובכן, יש לנו פתרון בריא, קל להכנה, מחמם וטעים. הנה המדריך השלם להכנת דייסת שיבולת שועל בריאה במיוחד

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

החורף סוף סוף כאן, ובאופן טבעי אצל רבים מתעורר החשק למזונות חמים, פחמימתיים ומתוקים יותר. דייסת שיבולת שועל היא דרך נפלאה ומזינה לענות על הצורך החורפי הזה, אז הכנו לכם מדריך להכנת הדייסה המושלמת.

למה דווקא שיבולת שועל?

שיבולת שועל היא דגן בעל יתרונות תזונתיים רבים שמהווה מקור לוויטמינים, מינרלים, חלבון מהצומח ונוגדי חימצון. כמו כן, שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים וביניהם בטא גלוקן - סיב תזונתי מסיס במים שנמצא שצריכתו קשורה בהפחתה של רמות הכולסטרול, הפחתת הסיכוי למחלות לב, קידום תחושת שובע, וסיוע בפעילות מערכת העיכול.

דייסת שיבולת שועל עם פירות ושקדים. ShutterStock
תשאיר אתכם שבעים הרבה זמן. דייסת שבולת שועל/ShutterStock

איזו שיבולת שועל לבחור?

אז אחרי שהשתכנעתם ורצתם לסופר לקנות שיבולת שועל, ייתכן ונתקלתם בשני סוגים: שיבולת שועל מלאה/עבה ושיבולת שועל מהירת הכנה (אינסטנט). ההבדל בין השתיים הוא רמת העיבוד, כאשר שיבולת שועל מהירת ההכנה עוברת שלב עיבוד נוסף שהופך אותה לדקה יותר. מסיבה זו, היא מתבשלת מהר יותר.

עם מה מבשלים שיבולת שועל?

בשביל לבשל את הדייסה נצטרך להשתמש בנוזל כלשהו, וזה כבר עניין של טעם, העדפות ומטרות תזונתיות. ניתן לבשל את הדייסה במים, חלב, או בשילוב של השניים. אם ברצונכם להימנע מצריכת חלב פרה מטעמי רגישות או טבעונות, תוכלו להשתמש בכל חלב צמחי, וגם כאן, לכל אחת יתאים משהו אחר: חלב סויה ייתן לכם יותר חלבון, חלב שקדים יספק לכם תכולת פחמימות נמוכה יותר, וחלב שיבולת יעשיר את הדייסה בעוד סיבים תזונתיים.

עוד בוואלה!

סויה, שקדים או שיבולת שועל: איך בוחרים תחליף חלב?

לכתבה המלאה

איך לבשל?

הצורה הקלאסית היא בישול הדייסה על הכיריים כאשר היחס המומלץ הוא 1:2, כלומר - כוס של נוזל על חצי כוס של שיבולת שועל. עם זאת, חלקנו אוהבים את הדייסה נוזלית יותר או פחות, לכן, ניתן להוסיף את הנוזלים בהדרגה עד לקבלת המרקם המועדף.

את הנוזלים יחד עם שיבולת השועל יש להביא לרתיחה עד בעבוע קל, ולבשל על אש נמוכה תוך כדי ערבוב עד קבלת המרקם הרצוי.

דרך נוספת וזריזה במיוחד היא בישול הדייסה במיקרוגל. הניחו את שיבולת השועל והנוזל בקערה והכניסו למיקרוגל לשתי דקות. כדאי להשתמש בקערה עמוקה, לפחות כפולה מגובה שיבולת השועל, אחרת הדייסה עלולה לגלוש לצדדים ולעשות בלגן.

אם אין לכם כוח להכין כל בוקר דייסה - הכינו את הדייסה מראש, שימרו במקרר וחממו בעת הצורך.

מה מוספים לדייסה?

אין שום בעיה לאכול את הדייסה ככה כמו שהיא, אבל למה לנו? תוספות יכולות לתת לנו גם אקסטרה טעם, גם ערך תזונתי, ולהפוך את העניין מסתם דייסה לארוחה מהנה ממש. הנה כמה אפשרויות מנצחות:

1. שומן בריא
שומן מאט את קצב ריקון הקיבה, ולכן הוספה של שומנים בריאים מהצומח לא רק תעשיר לנו את מרקם הדייסה אלא גם תהפוך אותה למשביעה יותר. תוספת של חמאת בוטנים טבעית או טחינה גולמית יעשו את העבודה, ואם אתם מעדיפים את התוספות שלכם קראנצ'יות יותר - נסו להוסיף חופן של שקדים, אגוזים או זרעים.

2. פירות
פירות חתוכים הן התוספת המועדפת על רבים. את הפירות ניתן להוסיף חתוכים מעל הדייסה, או לחלופין להוסיפם כבר בשלב הבישול. אם דייסת שיבולת שועל היא ארוחת בוקר קבועה אצלכם, השתדלו לגוון - לכל פרי יש את היתרונות התזונתיים שלו.

אם אתם אוהבים להמתיק את הדייסה, אפשר במקום סוכר או ממתיקים להשתמש במתיקות הטבעית של הפירות. דרך נפלאה לעשות זאת היא להוסיף לדייסה בננה מעוכה או רסק תפוחים ללא תוספת סוכר.

3. תבלינים
כנראה שהתבלין הראשון שעולה לכם לראש כשמדובר בדייסה הוא קינמון. ואכן, מדובר בתוספת קלאסית שנותנת לדייסה עומק ומתיקות. אבל תמיד כיף לצאת מחוץ לקופסא - נסו להוסיף לדייסה כורכום, ג'ינג'ר, אגוז מוסקט או ציפורן.

4. חלבון
אמנם שיבולת שועל עשירה בחלבון מהצומח ביחס לדגנים אחרים, אבל אם ברצונכם להגביר את צריכת החלבון שלכם ו/או להפוך את הדייסה לעשירה ומשביעה יותר, נסו להוסיף כמה כפות של יוגורט על הדייסה החמה.

גיל אבידור-אלוני היא בלוגרית אוכל ויועצת לשינוי הרגלי אכילה, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ו-HealthCoach מוסמכת מטעם המוסד לתזונה אינטגרטיבית בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully