וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטה טבעית: 5 צמחים שעוזרים לרדת במשקל

גפן בן צור

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 8:54

החורף הגיע ואיתו התיאבון המתגבר. הנטורופתית גפן בן צור אספה עבור כל מי שמתקשה לשמור על המשקל 5 צמחים שיעזרו לכם בדיאטה, עכשיו ובכלל

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

מזג האוויר המתקרר, והעובדה שאנחנו מוסיפים עוד שכבת לבוש, גורמים לרבים לעלות במשקל במהלך החורף - ואז לרצות לרדת מהר במשקל. האם זה בכלל אפשרי?

חשוב לזכור שתהליך ירידה במשקל מצריך שינוי. אין קסמים. מי שעשה אי פעם דיאטת הרזייה, יודע שעל מנת להשיג את המטרה, צריך לשנות את ההרגלים. השינויים כרוכים בשיפור הרגלי התזונה, כמו גם הקפדה על שינה טובה בלילה ואורח חיים פעיל יותר. עם זאת, ישנן דרכים תזונתיות טבעיות שיוכלו לסייע לכם בתהליך הירידה במשקל ולקדם אתכם אל עבר המטרה.

הנה כמה מהירקות והמשקאות שיוכלו לעזור:



.

מאטה: הארגנטינאים לא יכולים בלעדיו

חליטת ירבה מאטה. ShutterStock
משפיע על פירוק שומן. משקה מאטה/ShutterStock

"ז'רבה מאטה" הוא אחד המשקאות הפופולריים והאהובים ביותר בדרום אמריקה. הוא גדל ביערות הגשם שבדרום אמריקה, שם נוהגים לשתות אותו כדבר שבשגרה. צמח המאטה המר צבר פופולריות בקרב שוחרי הבריאות במקומות רבים בעולם והגיע הזמן שגם הישראלים יכירו אותו ויהנו מהיתרונות הבריאותיים שלו.

גולת הכותרת היא בהשפעתו על פירוק שומן. השפעתו על ניצול חומצות השומן בזמן פעילות גופנית נבדקה במחקרים והתוצאות היו מובהקות. נמצא כי שתייה של תה מאטה מעודדת את הגוף לנצל את מאגרי השומן כמקור אנרגיה, במיוחד בזמן פעילות אירובית בעצימות קלה עד בינונית. ספורטאים יכולים להנות ממנו בשל העובדה כי הוא מכיל קפאין ואנטי אוקסידנטים, כך הם מקבלים בוסט של אנרגיה ומעודדים את ניצול חומצות השומן בזמן הפעילות. התוצאה- דחיית עייפות ושיפור ביצועים.

למאטה גם השפעה על חילוף החומרים בגוף. זאת על ידי השפעה תרמוגנית, או במילים פשוטות, השפעה על כמות האנרגיה שהגוף שורף כדי לייצר חום. תה מאטה מכיל קפאין בכמות הדומה לזו שבקפה ועל כן יש לו השפעה מעוררת.

עוד בוואלה!

מצעד התה: החליטות שיעזרו להתעורר, לרזות ולישון טוב יותר

לכתבה המלאה

קינמון: מכיל רכיב שמשפיע על המטבוליזם

קינמון. ShutterStock
מווסת את רמות הסוכר. קינמון/ShutterStock

קינמון מככב במטבחים רבים ונמצא בשימוש מסורתי כבר אלפי שנים. ההשפעה המוכרת של הקינמון היא בהיותו תורם לוויסות רמות הסוכר בדם.

השפעה נוספת ופחות מוכרת של קינמון, קשורה לתרכובת המצויה בו, הקרויה סינמלאלדהיד (Cinnamaldehyde) והיא הנותנת לו גם את הארומה האופיינית. רכיב זה הוא בעל השפעה תרמוגנית, יצירת חום בגוף על ידי תהליכים מטבוליים, מה שיכול לתרום בתהליך הרזיה. מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן בדק את השפעת הרכיב המצוי בקינמון על תאי שומן אנושיים, לאחר שזו נמצאה יעילה במחקר על עכברים. החוקרים הבחינו בהשפעה ישירה על תאי השומן ומכך הסיקו שאותו רכיב המצוי בקינמון גורם לניצול של השומן ממאגרי השומן לצורך הפקת אנרגיה.

תה ירוק: משפיע על ניצול השומן בגוף להפקת אנרגיה

תה ירוק נמזג לספל. ShutterStock
מאיץ את קצב חילוף החומרים. תה ירוק/ShutterStock

תה ירוק ידוע כבר שנים רבות כצמח שעשוי לתרום לתהליך ירידה במשקל, זאת בשל השפעתו על קצב חילוף החומרים המשויכת לשילוב הסינרגטי שבין הקפאין לבין קטכינים המצויים בצמח הקמליה סיננזיס (תה ירוק).

המנגנון דרכו משפיע תה ירוק על ירידה במשקל הוא בעזרת הגברת התרמוגנזה ובכך על שריפת קלוריות מוגברת. נעשה מחקר על 14 גברים צעירים ובריאים, אשר קיבלו תמצית תה ירוק או פלסבו למשך 4 שבועות, בהם התבקשו לעשות 3 אימונים בשבוע של רכיבה על אופניים למשך כשעה בכל אימון. בקבוצת הגברים שקיבלו תה ירוק, התוצאות הראו שקצב חמצון השומן עלה ב-25 אחוזים ונראתה ירידה באחוזי השומן בגופם של כ-1.63 אחוזים, זאת בהשוואה לקבוצת הביקורת, בה לא חל שינוי בנתונים של הנבדקים. עוד באותו מחקר, המתאמנים שקיבלו תה ירוק הגיעו למרחק גדול יותר במבחן הסופי שנערך בתום 4 השבועות.

השפעה זו מיוחסת לקטכין בשם EGCG המצוי בכמות גבוהה בתה ירוק, יחד עם קפאין, שהשפעתו על ניצול שומן להפקת אנרגיה, על חשבון שימוש בגליקוגן, נבדקה והוכחה במחקרים. ההשפעה המשולבת ביניהם ככל הנראה משמעותית יותר בזמן פעילות גופנית, אך בחלק מהמחקרים נצפתה השפעה מיטיבה גם בזמן מנוחה.

פלפל חריף: מעודד שריפת קלוריות

פלפלים חריפים. ShutterStock
חצי שעה אחרי האוכל הוא מגביר את חילוף החומרים. פלפל צ'ילי/ShutterStock

בפלפלים חריפים, כדוגמת פלפל קאיין, צ'ילי וחלפיניו, מצוי חומר פעיל עוצמתי בשם קפסאיצין, אותו חומר האחראי לתחושת החריפות. מחקרים שבדקו את השפעת הקפסאיצין על חילוף החומרים, מצאו כי פלפל חריף גורם להאצה זמנית של חילוף החומרים ב-30 הדקות שלאחר האכילה. ההשפעה נבדקה במנוחה. נראה כי פלפל חריף מניע את הגוף לבזבז יותר אנרגיה ולשרוף יותר קלוריות. מנגנוני ההשפעה קשורים להפעלת קולטני אדרנלין ולעלייה בחום הגוף.

שומר: גורם לדיכוי התיאבון

שומר. ShutterStock
מרגיע נפיחות במערכת העיכול. שומר/ShutterStock

שימוש בזרעי שומר נפוץ בתרבויות רבות בעולם מזה אלפי שנים. הוא מוכר בעיקר בזכות השפעתו המרגיעה על מערכת העיכול, בהקלה על מצבי נפיחות בבטן וגזים. על פי הרפואה המסורתית, זרעי השומר נחשבים למדכאי תיאבון. הטעם המתקתק של הזרעים, מקורו בחומר שנקרא אנתול (Trans-Anethole) שמשפיע על הפחתת תיאבון. ההשפעה מורגשת לאחר שתייה של חליטת שומר או לעיסה של זרעי השומר. מי שמרבה לנשנש בין הארוחות יכול לשתות חליטת שומר לאחר ובין הארוחות ובכך ליהנות גם מתחושת שובע ממושכת יותר וגם הקלה על העיכול והפחתת נפיחות.

אם החלטתם שאתם רוצים שינוי שיגרום לכם להרגיש טוב יותר וישפר את מצב בריאותכם, זה לחלוטין אפשרי. העצה הטובה ביותר להצלחה, בכל שינוי אותו תרצו להשיג, הוא להרגיש טוב כבר עכשיו. הכנסו לתהליך מתוך כוונה לשפר את הבריאות קודם כל. כפי שהזכרתי בתחילת הכתבה, אין כאן קסמים. יש אפשרות בחירה בשיפור הרגלים, כאלה שניתן ליישם לאורך זמן. שילוב של צמחי מרפא בתהליך, עשוי לתרום לכם להשגת המטרה ועל הדרך, לספק לגוף שפע של נוגדי חמצון. לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות או נוטלים תרופות מרשם, יש להתייעץ עם גורם מקצועי לפני שימוש בצמחי מרפא או תוספי תזונה, שכן חלקם עלולים להתנגש עם הטיפול התרופתי. חלק מהצמחים שהוצגו כאן בכתבה מכילים קפאין ובעלי השפעה מעוררת ולכן רצוי להימנע מהם בשעות הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully