פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מצעד התה: החליטות שיעזרו להתעורר, לרזות ולישון טוב יותר

      אחרי יותר מדי המתנה, החורף סוף סוף מתדפק על דלת המדינה החמה שלנו, וזה בדיוק הזמן לחגוג עם המשקה שהכי מזוהה עם העונה הקרה. הנה 6 חליטות תה שיעזרו לשפר היבטים שונים וחשובים בבריאות שלכם

      מליסה (ShutterStock)
      לכל תה יתרון משלו. אישה שותה חליטת מליסה (צילום: shutterstock)

      לא צריך להיות מומחה לתזונה כדי להבין עד כמה התה תורם לשיפור הבריאות שלנו. זה הדבר הראשון שממליצים לנו לשתות כשאנחנו חולים והמשקה שאנחנו מבטיחים לעצמנו שיום אחד יחליף את הקפה, כשסוף סוף ניקח אחריות על הבריאות שלנו. אכן, לתה יש מגוון עצום של יתרונות בריאותיים, אך סוגים שונים שלו טומנים בחובם יתרונות שונים שיכולים להשפיע על מערכות שונות בגוף. הנה חליטות מכל רחבי העולם שתוכלו לשתות בדיוק מתי שאתם הכי זקוקים להן:

      עוד בנושא:
      שתיית קפה בהריון (גם בכמות המומלצת) עלולה להשפיע על גודל התינוק
      תוצאות מפתיעות במחקר: תה מאצ'ה הורג תאי סרטן
      סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה
      5 משקאות בריאים שכדאי לכם להתחיל לשתות

      1. כשאתם זקוקים ל"זריקת אנרגיה"

      חליטת ירבה מאטה (ShutterStock)
      הרבה יותר מקפה. חליטת מאטה (צילום: shutterstock)

      כשהאנרגיות מתחילות לצנוח, רובנו ניגש מתוך הרגל להכין לעצמנו עוד כוס קפה שאולי תשפר את המצב. אולם, לארגנטינאים יש פיתרון קצת שונה לבעיה הזאת - ואולי כדאי גם לכם להתחיל לאמץ אותו. המאטה הוא משקה עתיר קפאין שמכיל חליטת צמחים בשם "ירבה מאטה" שמקורה בדרום אמריקה.

      בכוס של מאטה יש כ-78 מיליגרמים של קפאין - יותר מכל סוג תה אחר ושיעור דומה לזה שבכוס נס קפה. כוסות קפה שחור או אספרסו עדיין מכילים יותר קפאין - אך זה עשוי בהחלט להיות שינוי מרענן ובריא בפעם הבאה שתרצו להתעורר.

      2. כשאתם רוצים לרדת במשקל

      תה מאצ'ה (ShutterStock)
      יחסוך לכם 100 קלוריות. תה מאצ'ה (צילום: ShutterStock)

      סיימתם אימון אירובי? כנראה שתה ירוק לא יהיה בחירת המשקה הראשונה שלכם אחרי הפעילות המיוזעת אבל אולי יעניין אתכם לקרוא על מחקר שמצא כי תה ירוק הנקרא מאצ'ה, יכול דווקא לסייע לשפר את תוצאות האימון.

      איך זה עובד? החליטה שמקורה ביפן עשירה בנוגדי חמצון עוצמתיים הנקראים EGCG. שיעור נוגדי החמצון במשקה גדול מאשר בסוגי תה אחרים, מה שמסייע, על פי המחקר, להגביר את קצב פירוק חומצות השומן בתאים אחרי אימון אירובי ובכך להפחית את אחוזי השומן בגוף. בלי קשר, נוגדי החמצון מסייעים כמובן להילחם ברדיקלים חופשיים אשר גורמים לסרטן ולדלקות בגוף.

      בנוסף, מטא-אנליזה, סקירה שבחנה כמות גדולה של מחקרים בנושא, מצאה כי שתיית תה ירוק מכל סוג מסייעת לגוף לשרוף יותר קלוריות ולרדת מהר יותר במשקל. על פי הסקירה, 250 מ"ג של EGCG מסייעים לשרוף לפחות 100 קלוריות. מדובר בכמות שיש ב-3 כוסות סטנדרטיות של תה ירוק.

      3. כשהאף מתחיל לטפטף

      תה ג'ינג'ר (ShutterStock)
      לא מרפא, אך מקל על התסמינים. תה עם ג'ינג'ר (צילום: shutterstock)

      אם נצטרך למנות את החסרונות של עונת החורף, צינון ושפעת ללא ספק יזכו למקום של כבוד ברשימה. המחלות האלו מתישות את הגוף והנפש בעזרת רעידות, כאבים, בחילות והקאות. בכל אלו, על פי כמה מחקרים שנערכו בנושא, אפשר לטפל באמצעות חליטת תה עם ג'ינג'ר.

      הג'ינג'ר, כך סבורים החוקרים, אינו מקצר את זמן ההחלמה ממחלות החורף, אך הוא בהחלט עשוי לסייע להתמודד עם התסמינים הכי לא סימפטיים שלהן. זהו גם גורם שעשוי לסייע להתגבר על תסמינים דומים כתוצאה מהיריון או אפילו בטיפולים כימותרפיים.

      4. כשרמת הכולסטרול עולה

      תה (ShutterStock)
      3 כוסות ביום יעשו את העבודה. תה שחור (צילום: shutterstock)

      זה המקום לציין, תה לא יסייע להילחם בכולסטרול אם לא תשנו את התזונה שלכם ותימנעו ממזונות מטוגנים, מעובדים ומלאים בשומנים. עם זאת, תה שחור בהחלט יכול לעזור לתת את הדחיפה המשמעותית והחיונית כל כך למלחמה במדד המבהיל הזה.

      סקירה נרחבת שבחנה כמה מחקרים בנושא מצאה כי אנשים ששותים לפחות שלוש כוסות תה שחור ביום נמצאים בסיכון מופחת לסבול ממחלות לב. עוד סקירה גדולה שפורסמה בכתב העת הנחשב PLOS ONE בחנה 15 מחקרים נוספים בנושא ומצאה כי שתיית תה שחור מורידה את רמות הכולסטרול מסוג LDL המכונה "הכולסטרול הרע" בקרב אנשים מבוגרים.

      5. כשאתם ממש צריכים לישון

      תה קמומיל (ShutterStock)
      ליל מנוחה וחלום. תה קמומיל (צילום: ShutterStock)

      מתגלגלים במיטה ולא מצליחים להירדם? רגע לפני שאתם מושיטים יד לכדורים שיושיעו אתכם, נסו להכין לעצמכם חליטה חמה ומפנקת של תה קמומיל. צמח הקמומיל ניחן בטעם עדין ומעט מתוק - והוא ידוע כבר אלפי שנים כגורם מרגיע, שעוזר להכין את הגוף לשינה ולהירדם מהר יותר. מחקרים מהשנים האחרונות אף חיזקו את הטענה ומצאו את הקמומיל יעיל בטיפול בבעיות שינה אצל נשים ואנשים מבוגרים.