וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מפתיעות במחקר: תה מאצ'ה הורג תאי סרטן

3.9.2018 / 0:00

אפילו החוקרים נדהמו: תמצית התה הירוק המריר שמגיע מטקסי התה המסורתיים של יפן, הצליחה לנתק את אספקת האנרגיה לתאי סרטן אנושיים, עד שאלה הפכו ללא פעילים ובסופו של דבר מתו

אבקת מאצ'ה. ShutterStock
השפעה ישירה ומדהימה על תאי סרטן. אבקת מאצ'ה/ShutterStock

כבר זמן מה שתה מאצ'ה נהנה ממוניטין של סופרפוד ונטען שהוא יכול אף לסייע לירידה במשקל, אבל החדשות האחרונות מצביעות על כך שהתה הירוק המריר הזה יכול לעשות הרבה יותר מלעזור לכם לרזות. ניסויי מעבדה הראו שהוא מצליח לשמור על תאים סרטניים במצב רדום על ידי כך שהוא מחסל את אספקת האנרגיה שלהם ומונע מהם 'לתדלק' אנרגיה חדשה.

חוקרים מאוניברסיטת סאלפורד בבריטניה בחנו את השפעתה של תמצית מאצ'ה על תאי גזע של סרטן השד - תאים שיש להם פוטנציאל להפוך לכל סוג של גידול, להתחלק ולחדש את עצמם, ואת ממצאי המחקר שלהם הם בעצמם הגדירו כ"מפתיעים". החוקרים בחנו את השפעת המאצ'ה באמצעות שיטה נקראת פנוטיפ מטבולי, תהליך מדעי בודק כיצד תרכובות שונות משפיעות באופן ישיר על תאים.

עוד בנושא:
5 משקאות בריאים שכדאי לכם להתחיל לשתות
שכחו ממה שידעתם: יש דרך טובה ובריאה יותר להכין תה
תגלית מפתיעה: כך שתיית תה משפיעה על הדנ"א של נשים

תא סרטן. ShutterStock
המאצ'ה גרמה לתאים לעבור ל'מצב מנוחה' ולבסוף למות. תאי סרטן/ShutterStock

פרופ' מייקל ליסנטי, שעמד בראש המחקר, חשף שהתמצית גרמה לתאים הסרטניים לעבור למעין 'מצב מנוחה'. "במילים אחרות, המאצ'ה מונעת מהתאים הללו להצטייד באנרגיה ועקב כך הם הופכים ללא פעילים ולבסוף מתים", הסביר ליסנטי. תוצאות המחקר הזה פורסמו בכתב העת המדעי Aging.

החוקרים רצו לנתח את האופן שבו תמצית מאצ'ה פוגעת בתאי הסרטן בתקווה להבהיר עוד יותר את תועלותיה במאבק בסרטן. והם מצאו הוכחות לכך שהיא משפיעה באופן עוצמתי מאוד על הולכת אותות mTOR שלהם תפקיד משמעותי מאוד במטבוליזם של תאים סרטניים. התמצית נמצאה עוד כמחלישה רכיבים בריבוזום שאחראי על סינתוז רוב החלבונים שנחוצים לתאי סרטן כדי לשרוד.

החוקרים מקווים שבעתיד תמצית מאצ'ה תוכל לשמש ליצירת טיפול שיפעל בדומה לרפאמיצין - תרופה שמכבה את הולכת ה-mTOR של תאים סרטניים, ונמצאת בשימוש כיום.

עוד באותו נושא

מאצ'ה: האבקה היפנית שתעשה אתכם בריאים

לכתבה המלאה
תה מאצ'ה. ShutterStock
החוקרים מקווים שהמאצ'ה תשמש בסיס לטיפול תרופתי חדש. תה מאצ'ה/ShutterStock

"תה מאצ'ה הוא מוצר טבעי שמשמש כתוסף תזונה, אך טמון בו פוטנציאל גדול למגוון של שימושים טיפוליים. ההשפעה שלו על תאי סרטן שד אנושיים היתה מדהימה - הוא יצר אפקט כירורגי וחיסל רק מוליכים מאוד ספציפיים. הממצאים שלנו תומכים בתיאוריה שלמאצ'ה יש פטנציאל טיפולי משמעותי שיכול 'לתכנת מחדש' את המטבוליזם של תאי סרטן", הוסיף מוביל המחקר פרופ' ליסנטי.

בעבר, ליסנטי ועמיתיו ערכו מחקר אחר שבו התגלה שגם לברגמוט - הרכיב הדומיננטי בתה ארל גריי, יש את היכולת להרוג תאים סרטניים. מאצ'ה הוא סוג של תה ירוק שמגיע בתצורת אבקה. מקורו ביפן, שם השימוש המוכר ביותר שלו הוא בטקסי התה המסורתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully