פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הנה כמה מהדברים הטובים ששיבולת שועל עושה לגוף

      התרגלנו לחשוב שדגנים הם לא מסוג המאכלים שמומלץ לצרוך בכל יום, אבל כשמדובר בשיבולת שועל המצב שונה. הנה רק חלק קטן מהדברים שהיא יכולה לעשות לכם לבריאות

      יוגורט עם שיבולת שועל (ShutterStock)
      דרך מעולה לפתוח את היום. יוגורט עם שיבולת שועל ופירות (צילום: shutterstock)

      בעבר היא אולי הייתה נחשבת למזון של בריאותנים אדוקים, אבל כיום ניתן כבר למצוא לא מעט אנשים שפותחים את היום שלהם עם שיבולת שועל. בין אם בדייסה מבוססת חלב או מים, ובין אם כתוספת ליוגורט, שיבולת השועל היא אומנם דגן, אבל היא דגן מלא, נטולת גלוטן והיא עשירה בכל כך הרבה מרכיבים בריאים וחשובים, כך שמומלץ לאכול ממנה מדי יום. ולשתות כוס מים לאחר מכן.

      הנה כמה מהתכונות הבריאות שלה:

      עוד בנושא:
      למה סיבים תזונתיים כל כך בריאים לנו?
      רכיב המזון היחיד שיגרום לכם לרזות
      המרכיב התזונתי שיאריך לכם את החיים

      תורמת לירידה במשקל

      שיבולת שועל עשירה בחלבון, ובמינרלים כגון סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B. בנוסף, שיבולת השועל עשירה בסיבים תזונתיים שמאטים את קצב הספיגה של המזון ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן.

      לדייסת שיבולת שועל יש ערך קלורי נמוך, והיא מצוינת לסוכרתיים. לשיבולת שועל אינדקס גליקמי נמוך ולכן היא מאזנת את רמות הסוכר בדם. בשל כך היא מסייעת בתהליכי ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין.

      עשירה בנוגדי חמצון

      שיבולת שועל עשירה בנוגדי חמצון, והיא המזון היחיד שמכיל תרכובת הנקראת Avenanthramide שמעניק לה בין היתר תכונות אנטי דלקתיות. פוליפנולים, שהם תרכובות צמחים חשובות שקיימות גם בשיבולת שועל, תורמות להפחתת הלחץ החמצוני בגוף שנוצר כתוצאה מהימצאותם של רדיקלים חופשיים.

      שיבולת שועל (ShutterStock)
      עשירה בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. שיבולת שועל (צילום: shutterstock)

      מפחיתה את הסיכון לסרטן

      במחקר שנערך השנה על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד נמצא כי תזונה עתירת דגנים מלאים וסיבים מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן הכבד בכ-40 אחוזים. עם זאת, צריכה מוגברת של סיבים שמקורם בפירות וירקות לא יצרה את אותה השפעה, כך גילו החוקרים.

      בנוסף, החוקרים גילו כי אכילת דגנים מלאים, סובין וסיבי דגנים הפחיתה את עמידות הגוף לאינסולין וכן את מדדי הדלקת בגוף - שניהם סמנים ידועים של סרטן.

      מורידה כולסטרול ומונעת מחלות לב

      דגנים מלאים כמו שיבולת שועל, מכילים 14 גרם של פחמימות לכל כוס וחצי אבל הם מכילים סיבים מסיסים שקריטיים לשמירה על בריאות הלב והורדת רמות הכולסטרול. במחקרים שנעשו על צריכת שיבולת שועל נמצא כי אכילה יומית של הדגן במשך שלושה חודשים הפחיתה את רמות הכולסטרול בדם ב-30 אחוזים.

      היתרון הזה נובע מנוכחותם של סיבים מסיסים העונים לשם בטא-גלוקן שמצויים בשיבולת שועל והוכחו במחקרים ככאלה שמורידים את רמות הכולסטרול הרע ומונעים מחלות כלי דם.

      תורמת לתחושה טובה

      פחמימות מורכבות, כמו שיש בשיבולת שועל גורמת למוח להפיק סרוטונין, כימיקל שמקנה לנו הרגשה טובה ומסייע להתגבר על נזקי הסטרס.

      גיף גרנולה חלב יוגורט שיבולת שועל (Giphy)
      עם או בלי חלב (צילום: Giphy)

      תורמת לשינה איכותית

      אם אתם סובלים מעייפות, דייסת קוואקר יכולה להיות ארוחת הערב המושלמת עבורכם. שיבולת שועל תורמת לשינה איכותית מכיוון שהיא מכילה טריפטופן - חומצה אמינית המסייעת ליצירת מלטונין, הורמון השינה. בנוסף מדובר במזון שמרגיע את הבטן ובכך תורם לשינה רגועה ואיכותית.

      מטפחת את העור

      שיבולת שועל מופיעה לעיתים כאחד המרכיבים הרבים שעל תוויות מוצרי טיפוח העור. אבקת שיבולת שועל נקראת 'שיבולת שועל קולואידית', והיא מאושרת על ידי מנהל המזון והתרופות (FDA) כחומר מרגיע לטיפול בעור.

      בנוסף, מחקר שבדק את השפעת תמצית 'שיבולת שועל קולואידית' על אקזמה הראה שיפור משמעותי ביובש העור, החספוס ועוצמת הגרד.