וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם בלחץ מהאומיקרון, אבל זה הזן שממלא את בתי החולים

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 9:55

בזמן שבעולם עוקבים בדאגה הולכת וגוברת אחר התפשטות וריאנט האומיקרון מדרום אפריקה, בארה"ב מזהירים: בתי החולים מלאים בחולים בזן הדלתא. "זה כמו תאונת רכבת, והאומיקרון הוא עוד רכבת שדוהרת לתוכה"

בווידאו: ביידן מתייחס לזן האומיקרון החדש/צילום: רויטרס

בזמן שמשאבי ההיסטריה של העולם מופנים כרגע למעקב אחרי האומיקרון - וריאנט הקורונה החדש והמדאיג שהגיע מדרום אפריקה וכבר הספיק להתפשט ברחבי העולם, בשטח, קרי בבתי החולים, עדיין לא התפנו לזה, כי ידיהם של הרופאים והמיטות במחלקות מוסיפות להתמלא בחולים בזן הדלתא.

מספר בתי חולים ברחבי ארה"ב - בחוף המזרחי ובאזור המידווסט - מדווחים על עלייה משמעותית במספר החולים שמתאשפזים בעקבות תחלואה דווקא בזן הדלתא. זאת, על רקע הקריאות לעודד כמה שיותר אנשים להתחסן במנת בוסטר שלישית של החיסון נגד covid-19 בניסיון לעצור את העלייה בתחלואה.

מומחים בארה"ב אישרו שישנה עלייה ברמת התחלואה בארה"ב, אותה הם מייחסים ל"סערה מושלמת" שנוצרה עקב מזג אוויר קר מאוד שגורם לאנשים לבלות יותר זמן בחללים סגורים, ההקלה במגבלות הקורונה (ובכלל זה חובת עטיית מסיכות בחלק מהמדינות) והירידה הצפויה ביעילות החיסונים עקב הזמן שעבר מאז מתן המנה השנייה לרוב הציבור האמריקאי.

עובדות רפואה נכנסות למחלקת הקורונה בבית חולים ציבורי בניו יורק, 21 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
"זה כמו לראות קרון אחרי קרון מתרסקים אחד לתוך השני בערימה גדולה". מחלקת קורונה בבי"ח ציבורי בניו יורק, נובמבר 2020/AP, אי-פי

ג'ורג' מוריס, חבר בהנהלת מרכז התגובה להתמודדות עם covid-19 במערכת הבריאות במינסוטה השווה את זן הדלתא לתאונת רכבת. "זה כמו לראות קרון אחרי קרון מתרסקים אחד לתוך השני בערימה גדולה, ואומיקרון עלול להיות עוד רכבת שדוהרת לכיווננו. זאת פשוט עוד רכבת שדוהרת הישר לתוך התאונה הזאת". רבים מהחולים שממלאים את המחלקות בבתי החולים בארה"ב בשבועות האחרונים אינם מחוסנים.

בסוף השבוע הודיע ארגון הבריאות העולמי (WHO) כי "תפוצתו של וריאנט האומיקרון היא ככל הנראה נרחבת יותר מכפי שידוע בשלב זה" וקרא למדינות ברחבי העולם להיערך ולתכנן מדיניות בהתאם לכך. "סגירת גבולות יכולה לקנות למדינות מעט זמן, אך על כל מדינה להיערך לעלייה בתחלואה". בארגון הוסיפו כי אותם צעדים שננקטו כדי לעצור את התפשטות זן הדלתא - עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי - יועילו גם בהפחתת ההדבקה בזן האומיקרון החדש.

"זה לא הולך להיות טוב"

מנכ"ל חברת התרופות מודרנה, יצרנית אחד החיסונים נגד נגיף הקורונה, אמר בשבוע שעבר כי להערכתו, אין סיכוי שהחיסונים הקיימים יצליחו לשמור על אותה יעילות מול הווריאנט החדש. "הולכת להיות ירידה ביעילות החיסון, אני לא יודע עד כמה משום שאנחנו צריכים לחכות למידע. אבל כל המדענים שדיברתי איתם, אמרו 'זה לא הולך להיות טוב'".

עיקר החשש לגבי יעילות החיסונים הקיימים נובע ממספר המוטציות הגדול בחלבון הספייק של הווירוס, שהוא זה שמאפשר לנגיף לחדור בקלות לתאים אנושיים ולהדבקי בני אדם. בריאיון שהעניק מנכ"ל מודרנה לרשת CNBC הוא העריך כי יידרשו חודשים עד לתחילת אספקת חיסונים היעילים נגד אומיקרון. לעומתו, מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלא, נשמע אופטימי יותר ובהתייחסו לתרופה שמפתחת חברת פייזר לטיפול במחלת covid-19 אמר כי הוא משוכנע כי היא תהיה יעילה גם נגד הזן החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully