וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כמות הזמן שאתם צריכים להחזיק בפלאנק כדי להשיג בטן שטוחה

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 7:50

בטן שטוחה היא חלום של רבים, אבל לא לכולם יש כוח להתאמן במשך שעות כמה פעמים בשבוע. למרבה המזל יש תרגיל אחד שיביא אתכם לבטן הנכספת, והוא לא אורך יותר מכמה דקות

ענת הראל עושה תרגילי פלאנק/צילום: עידו שחם, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן ונטלי זברו

הקיץ אומנם כבר מנפנף לנו לשלום, אבל אם לא הספקתם להתארגן על שרירי בטן בחודשים החמים, אולי תרצו לעשות את זה דווקא עכשיו, כשמזג האוויר נהיה יותר נעים. והשיטה הכי פשוטה לעשות את זה היא בעזרת תרגיל אחד יחסית פשוט - פלאנק.

דאג סקלאר, מאמן אישי מניו יורק שהתראיין לכתבה באתר thehealthy טוען כי הדרך הכי בטוחה ומהירה להגיע לבטן חזקה ושטוחה היא באמצעות החזקת שלושה פלאנקים למשך 60 שניות בכל יום.

אז איך עושים את זה נכון?

"תארו לעצמכם קו ישר בגופכם העובר מהאוזניים דרך הכתף, הירכיים, הברכיים, עד הקרסוליים", הסביר סקלאר שהדגיש את החשיבות של תרגול נכון כדי להימנע מפציעות מיותרות. "כמו בכל תרגיל ספורט, תנוחה נכונה מפחיתה את הסיכון לפציעה. אם למשל תיתנו לירכיים לפול פנימה בעת התרגול אתם שמים את עצמכם בסיכון להתרחבות יתר של עמוד השדרה שעלול לגרום לכאבי גב. אם תבצעו את הרגיל בצורה לא נכונה, לא תפעילו את השרירים, אלא רק תפעילו לחץ על המפרקים או עמוד השדרה, שיכול לגרום לפציעה", סיכם.

אישה עושה פלאנק. ShutterStock
אם אתם לא מצליחים - סימן ששריר הבטן שלכם חלש מאוד. אישה עושה פלאנק/ShutterStock

כדי לעשות פלאנק מחזיקים בתנוחה סטטית למשך כמה שיותר זמן, אפשר על כפות הידיים או על האמות. האצבעות צריכות להיות פרושות והידיים ברוחב הכתפיים מעל פרקי כף היד. הכתפיים צריכות להיות רחוקות מהאוזניים והצוואר במצב ניטרלי.

אם אתם מתחילים, מומלץ לנסות בהתחלה להחזיק 4 סטים של 30 שניות, עם מנוחה קצרה ביניהם, ועם הזמן מאריכים את זמן השהייה בתנוחה. בסוף התרגול, שכבו על הגב ומתחו בכל פעם ברך אחרת לצד הנגדי בכדי לשחרר ולמתוח את הגב.

אם אתם לא מצליחים להחזיק בפלאנק אפילו מספר שניות, סימן שהשריר הזה (הרחב הבטני) מאוד חלש אצלכם ואז כדאי להתחיל מתרגילים של שניות ספורות ולעשות יותר סטים. עם הזמן השריר יתחזק ותוך זמן לא ארוך תגלו שאתם יכולים להישאר בתנוחה הרבה יותר זמן.

אם החזקת פלאנק למשך דקה היא דווקא לא עניין גדול עבורכם, אתם יכולים לשלב תרגילי פלאנק צדי או להוסיף את תנועה באמצעות נגיעה של יד נגדית בכתף והחזרת היד למקום או הכנסת הברך והוצאתה החוצה למצב של פלאנק בסיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully