וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 תרגילי בטן פשוטים שכדאי לעשות בכל יום

קארין לזרוביץ' זנזורי

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 17:09

כבר שנה שלמה שרבים מאיתנו נמצאים בלי הרבה תזוזה בבית. אז החלטנו להשאיר אתכם בבית אבל לעבוד על שרירי הבטן, ולא רק בגלל שהקיץ מתקרב, אלא בגלל שהם משפיעים על כל היציבה שלכם, וגם על הנפש

6 תרגילי בטן שכדאי לבצע כל יום/צילום: אסנת פרלשטיין, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס, ביגוד: outsideskin.co.il

התנוונתם מהסגרים והישיבה בבית? הגב כואב לכם? תתפלאו לדעת שבהרבה מקרים דווקא חיזוק של שרירי הבטן ישפיע על כל החזקת הגוף שלכם וההרגשה הפיזית הכללית. איך עושים את זה? תרגילי בטן כמובן. נכון, קוביות בבטן יכולות להיות בהחלט משהו ממש נחמד, אבל חשוב שתדעו שלשרירי בטן חזקים ועבודה נכונה עליהן יש השפעה רחבה על חיי היומיום ועל והבריאות הגופנית והנפשית שלכם.

בטן חזקה תעזור בשיפור היציבה ובכך גם בהורדת עומסים וכאבים מהגב, תסייע בשיפור שיווי המשקל ובמניעת נפילות. דבר חשוב נוסף הוא שהבטן נמצאת ממש במרכז הגוף וחיזוקה על ידי תרגילי בטן ישפיע לחיוב על הדימוי הגופני שלנו ועל הביטחון העצמי. גם עבודה אופטימלית של שרירי רצפת האגן יעזרו לכם לטפל, ואף למנוע תופעות כמו כאבים באגן, בטן נפוחה, בריחת שתן ואפילו ישפיעו לחיוב על חיי המין שלכם.

הנה 6 תרגילי בטן שניתן לבצע בכל יום בבית:

מה צריך? מזרן וחיוך

איך לבצע? בצעו כל תרגיל 45 שניות את התרגילים בצעו ברצף, חזרו על הסט 2-3 פעמיים עם הפסקה של דקה בין הסטים.

תרגילי בטן. אסנת פרלשטיין,
בטן חזקה משפרת את היציבה ומפחיתה כאבי גב. קארין לזרוביץ' זנזורי מתרגלת/אסנת פרלשטיין

תרגיל 1: הרמת רגל

הישענו על האמות, רגליים כפופת צמודות. תוך כדי נשיפה הרימו רגל, בשאיפה הורידו ובצעו עם הרגל השנייה, בצעו לסירוגין. שמרו על בטן אקטיבית ואגן מיוצב.

תרגיל 2: הרמת שתי הרגליים יחד וחצאי מעגלים

המשיכו באותו מנח והרימו שתי רגליים צמודות תוך כדי נשיפה, הורידו חזרה בשאיפה. שימו לב שהגב נשאר מיוצב ושאתם לא מגבירים את הקשת המותנית עם תזוזת הרגליים. לאחר מכן בצעו עם הרגליים כפופות חצי מעגל ימינה וחצי מעגל שמאלה. ככל שכפות הרגליים תהיינה רחוקות מהאגן כך תרגישו יותר עבודה באזור הבטן.

תרגיל 3: עליות בטן עם מחיאת כף

שכבו על הגב, רגליים כפופות ב-90 מעלות, ידיים מתוחות לאחור לציידי האוזניים, בנשיפה עלו לכפיפת בטן גבוהה תוך כדי מחיאת כף מאחורי הברכיים. בשאיפה חזרו מטה.

תרגיל 4: עליות V

שכבו על הגב ידיים מתוחות מאחורי הראש ורגליים מתוחות על המזרן, תוך כדי נשיפה נעלה כיחידה אחת מעלה ליצירת צורת V בגוף עם בית חזה פתוח. בשאיפה רדו בחזרה, בעליות נסו לשמור את עצם הזנב מגולגלת פנימה כך שהגב התחתון מתעגל.

תרגיל 5: פלאנק צדי

שכבו על הצד, הניחו את האמה על המזרן, תוך כדי נשיפה נתקו את הגוף מהמזרן ושלחו את היד מתוחה מעלה עד לצד הראש. בשאיפה רדו עם הגוף מבלי לגעת לגמרי במזרן. שימו לב שאתם לא "קורסים" באזור הכתף התחתונה.

תרגיל 6: פלאנק על האמות

בצעו פלאנק על האמות, רגליים ברוחב האגן. הרימו מעט את רגל ימין ובצעו תנועה של פלקס ופוינט בכף הרגל השנייה, שמרו על גובה הרגל שבאוויר ואז החליפו רגל. בצעוןלסירוגין ושמרו על נשימה נינוחה. שימו לב לא להגביר יותר מדי את הקשת המותנית, ושאזור הכתפיים לא מצוי בעומס רב.

קארין לזרוביץ' זנזורי היא סטודנטית לתואר שני במדעי הספורט (MSC) ,מבעלי הסטודיו "פילאטיס סיטי" - סטודיו לפילאטיס מכשירים בתל אביב, ושיעורי און-ליין. חפשו אותנו באינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully